1) Weet iemand bij welke versie we inmiddels aanbeland zijn bij bluetooth? Voor m'n gevoel wordt nu bluetooth versie 1.2 zo'n beetje (wereldwijd) geïntroduceerd, maar fabrikanten van apparatuur met bluetooth mogelijkheid hebben dan óf versie 1.1 ingebouwd óf ze zijn in het algemeen heel summier in het verstrekken van bluetooth-info... En áls fabrikanten er dan tóch iets over vermelden, dan hebben ze 't de ene keer over bluetooth 1.2 en de andere keer ineens over bluetooth 2.0 terwijl ik eigenlijk nog nooit gehoord had/heb van versie 2.0 (zie bij Nokia: bij de nieuwe N91 telefoon schijnt bluetooth 1.2 ingebouwd te zijn en bij de nieuwe N70 GSM heeft Nokia het over bluetooth 2.0).
2) Ik ben aan het kijken voor een nieuwe GSM/UMTS-telefoon met in ieder geval bluetooth. Kan iemand mij vertellen welke fabrikant(en) nu al minimaal bluetooth 1.2 hebben ingebouwd in hun telefoon(s)?
3) Ook ben ik op zoek naar een bluetooth-usb key met minimaal versie 1.2. Ik weet dat ze bij de BelCompany een Cellink Bluetooth 1.2-USB key verkopen, maar elders op dit forum las ik dat de Cellink bij sommige Nokia's problemen geeft of kan geven. En deze Cellink Bluetooth USB-key is ook tot nu toe de enige die ik 'in het wild' ben tegengekomen.
Via Google krijg ik hierover ook weinig info en ook de website van de Bluetooth Special Interest Group en The Offical Bluetooth Membership Site bieden geen antwoorden op mijn vragen.
2) Ik ben aan het kijken voor een nieuwe GSM/UMTS-telefoon met in ieder geval bluetooth. Kan iemand mij vertellen welke fabrikant(en) nu al minimaal bluetooth 1.2 hebben ingebouwd in hun telefoon(s)?
3) Ook ben ik op zoek naar een bluetooth-usb key met minimaal versie 1.2. Ik weet dat ze bij de BelCompany een Cellink Bluetooth 1.2-USB key verkopen, maar elders op dit forum las ik dat de Cellink bij sommige Nokia's problemen geeft of kan geven. En deze Cellink Bluetooth USB-key is ook tot nu toe de enige die ik 'in het wild' ben tegengekomen.
Via Google krijg ik hierover ook weinig info en ook de website van de Bluetooth Special Interest Group en The Offical Bluetooth Membership Site bieden geen antwoorden op mijn vragen.
[ Voor 10% gewijzigd door Thexder op 10-08-2005 17:29 ]