Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thexder
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09-2020
1) Weet iemand bij welke versie we inmiddels aanbeland zijn bij bluetooth? Voor m'n gevoel wordt nu bluetooth versie 1.2 zo'n beetje (wereldwijd) geïntroduceerd, maar fabrikanten van apparatuur met bluetooth mogelijkheid hebben dan óf versie 1.1 ingebouwd óf ze zijn in het algemeen heel summier in het verstrekken van bluetooth-info... En áls fabrikanten er dan tóch iets over vermelden, dan hebben ze 't de ene keer over bluetooth 1.2 en de andere keer ineens over bluetooth 2.0 terwijl ik eigenlijk nog nooit gehoord had/heb van versie 2.0 (zie bij Nokia: bij de nieuwe N91 telefoon schijnt bluetooth 1.2 ingebouwd te zijn en bij de nieuwe N70 GSM heeft Nokia het over bluetooth 2.0).

2) Ik ben aan het kijken voor een nieuwe GSM/UMTS-telefoon met in ieder geval bluetooth. Kan iemand mij vertellen welke fabrikant(en) nu al minimaal bluetooth 1.2 hebben ingebouwd in hun telefoon(s)?

3) Ook ben ik op zoek naar een bluetooth-usb key met minimaal versie 1.2. Ik weet dat ze bij de BelCompany een Cellink Bluetooth 1.2-USB key verkopen, maar elders op dit forum las ik dat de Cellink bij sommige Nokia's problemen geeft of kan geven. En deze Cellink Bluetooth USB-key is ook tot nu toe de enige die ik 'in het wild' ben tegengekomen.

Via Google krijg ik hierover ook weinig info en ook de website van de Bluetooth Special Interest Group en The Offical Bluetooth Membership Site bieden geen antwoorden op mijn vragen.

[ Voor 10% gewijzigd door Thexder op 10-08-2005 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thexder
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09-2020
Graag wil ik bovenstaande stukje tekst met vragen nogmaals onder de aandacht brengen. Iemand?

[ Voor 19% gewijzigd door Thexder op 13-08-2005 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-06 14:51

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Heb nu geen tijd, maar ik hem `m even gebookmarked...

Zal je vanavond even wat informatie geven...

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06 14:42
volgens de site van X-micro heeft hun usb bleutooth dongle ook bleutooth 1.2. het enige nadeel is dat die dingen verrekte moeilijk te krijgen zijn, k heb er 1 bij de computerland besteld, maar dat is nu ongeveer 1,5e week geleden. ze krijgen ze maar niet geleverd

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145909

Bluetooth 2.0 is de toekomst. Net als bij bluetooth 1 beschikt BT 2.0 over twee soorten; class 1 (100 Meter) en class 2 (10 meter) In sommige mobiele telefoon's is BT 2.0 ingebouwd. (bij mij reeds bekende telefoons: SE K750, D750, W800 en Nokia N70, N90)
Deze nieuwe BT technology heeft twee voordelen ten opzichte van BT 1,1 / 1,2 namelijk:
• Stukken sneller (tot wel 3 Mbps)
• Meerdere verbindingen mogelijk

Er wordt op dit moment één BT USB Dongle aangeboden op het internet: De Cellink Bluetooth Dongle BTA-6030
Ginz, correct me or add more info if I'm wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:02

reiker

dan jij!

Ik dacht dat het idee achter 1.2 al was dat er meerdere verbindingen tegelijk konden zijn?

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145909

Meer informatie over Bluetooth (ook wel: IEEE 802.15.1.):

Bluetooth is een industriële specificatie voor draadloze persoonlijke gebiedsnetwerken (PANs).
Bluetooth verstrekt een manier om informatie tussen apparaten zoals Personal Digital Assistants (PDAs), mobiele telefoons, laptops, PCs, printers en digitale camera's te verbinden via veilig, goedkoop, globaal beschikbare korte-afstands radiofrequenties.

Bluetooth laat deze apparaten aan elkaar connecten wanneer zij in een bepaalde afstand elkaar kunnen zien. Dit alleen zolang zij binnen een maximum van 100 meter (afhankelijk van de BT class) van elkaar verwijderd zijn.

De producten zoals mobiele telefoons of BT Dongles zijn beschikbaar in één van drie klassen:
• Class 3 (1 mW) is het zeldzaamst en staat een transmissie van 10 centimeter tot 1 meter toe.
• Class 2 (2,5 mW) is het gebruikelijkst en staat een transmissieafstand van 10 meter toe.
• Class 1 (100 mW) heeft de grootste range, namelijk een maximum van 100 meter.

Op dit moment zijn er de volgende versies beschikbaar: 1.0, 1.1, 1.2 en 2.0. De versie van het apparaat heeft niets met de BT Class te maken. Er kunnen dus verschillende combinaties gemaakt worden bijv. versie 1.1 met class 1, 2 of 3, versie 1.2 met class 1, 2 of 3 enz.

Bluetooth werd eerst ontwikkeld door Ericsson, en later werd deze geformaliseerd door de Speciale Belangen Groep (SIG; Special Interest Group). SIG werden aangekondigd op 20 Mei, 1999. Het werd gebruikt door Sony Ericsson, IBM, Intel, Toshiba en Nokia.

[ Voor 96% gewijzigd door Anoniem: 145909 op 13-08-2005 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-06 14:51

Ginz

Trek Superfly 5 powered

You go TinuXie...... _/-\o_

Naja, daar heb ik dus niks aan toe te voegen

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• non-sens
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-05 15:12

non-sens

Voor meer foto's:

DaNiEl KuNsT schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 19:27:
volgens de site van X-micro heeft hun usb bleutooth dongle ook bleutooth 1.2. het enige nadeel is dat die dingen verrekte moeilijk te krijgen zijn, k heb er 1 bij de computerland besteld, maar dat is nu ongeveer 1,5e week geleden. ze krijgen ze maar niet geleverd
Ik ben net bij Computerland in Utrecht geweest en daar hadden ze hem nog gewoon in de winkel.
Misschien een optie als je in de buurt woont.

Canon 350D | Canon 18-55 3.5-5.6 | Canon 50mm 1.8 mkII | Sigma 70-200 F2.8 EX APO HSM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06 14:42
non-sens schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 15:04:
[...]

Ik ben net bij Computerland in Utrecht geweest en daar hadden ze hem nog gewoon in de winkel.
Misschien een optie als je in de buurt woont.
mwah, k woon 8 km van arnhem vandaan, is wel btj ver weg dus :P toch bedankt voor de tip

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p-de-geus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-06 17:01
ik heb een aantal weken geleden bij Powerline een BT stick gekocht.
deze is een 1.2 class 1 stick van het merk Promedion.

[ Voor 11% gewijzigd door p-de-geus op 15-08-2005 15:28 ]

dSLR: Nikon D5300;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132245

Op google ff zoeken geeft genoeg resultaten voor v1.2 en v2.0 BT dongles...

BTA-3100
BTA-3120
BTA-6030

Liggen ook bij diverse winkels als mediamarkt, belcompany enz.
Pagina: 1