wireless nic gebruiken als router onder isa server

Pagina: 1
Acties:

• Trekkerkearl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-08-2025

Trekkerkearl

Twentse Boer en ICT'er

Topicstarter
mijn probleem is als volgt ik wil een windows 2003 server gaan gebruiken met een isa 2004 server erop om het internet te delen via het lan, bekabelt lukt het nog wel, maar hou krijg ik het voor elkaar dat ik een netwerk kan maken met een wlan nic zodat ik deze ook kan benaderen met mijn laptop

ik weet dat het mogelijk is een nat server te draaien via een wireless nic, maar hoe doe ik dat, ik kan op google niets concreets vinden, heeft iemand van jullie mischien een idee of een linkje voor me ?? :)

Ik heb d’r nich veur keuzn Tukker te wean, ik heb gewoon onmeunig mazzel had!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je kan een wireless accesspoint aan de ISA hangen. Je kan ook misschien een ad-hoc netwerk kunnen maken op je ene nic in de ISA server?

Heb je je er überhaupt al in verdiept of iets geprobeerd? Met een beetje rommelen met wat settings in ISA is dit vrij eenvoudig te doen namelijk :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:31

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

:? Je kunt toch gewoon die NIC aanwijzen om het op te doen ?
Zie SFJ, heb je uberhaupt al iets geprobeerd ?

Tijd voor een nieuwe sig..

• Trekkerkearl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-08-2025

Trekkerkearl

Twentse Boer en ICT'er

Topicstarter
ik heb de server nog niet klaar, maar ik heb vroeger wel met isa server 2000 gewerkt endat is zo meoilijk nog niet, maar een wireless netwerkkaart als accesspoint gebruiken is nieuw voor me, heb al wel een week of twee gezocht op isaserver.org en google maar zonder success.

Dus al jullie een linkje hebben voor me, alvast bedankt, want ik kan hem niet vinden.

Ik heb d’r nich veur keuzn Tukker te wean, ik heb gewoon onmeunig mazzel had!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Trekkerkearl schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 21:33:
ik heb de server nog niet klaar, maar ik heb vroeger wel met isa server 2000 gewerkt endat is zo meoilijk nog niet, maar een wireless netwerkkaart als accesspoint gebruiken is nieuw voor me, heb al wel een week of twee gezocht op isaserver.org en google maar zonder success.

Dus al jullie een linkje hebben voor me, alvast bedankt, want ik kan hem niet vinden.
Je zal 'm niet kunnen gebruiken als accesspoint denk ik, die apparaten zijn redelijk voor een connectie gebouwd dacht ik :P Denk dat je beter gewoon even aan de slag kunt gaan met de opties die je op de nic vindt, en je kan zoiezo voor 1 pc gaan natten :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters