[XP] LAN/Internet valt steeds uit*

Pagina: 1
Acties:
  • 1.759 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-03 13:59
Als ik op me laptop een gewone ethernetverbinding aansluit (mn draadloze router is kapot) dan heb ik internet.
Maar na een tijdje merk ik dat ie wegvalt. Als ik dan rechtermuisknop op de lanverbinding doe, dan kies ik voor 'Herstellen' uit het contextmenu.
Nu gaat de verbinding IP en DNS adres enz. vernieuwen wat niet veel nut heeft aangezien ik een static IP adres heb. (Een vast ip dus).
Maar toch doet me verbinding het daarna wel.
Maar als ik ong. dat herstellen zo'n 3 of 4 keer gedaan heb (de verbinding is dan 3 of 4x weggevallen na een kwartier ong. De tijden zijn afwisselend) dan geeft dat herstellen venster aan dat ie klaar is en dat ik me internet opnieuw moet testen. (Wat ik dan doe). Maar dat venster krijg ik dan niet meer weg. De knop die hoort aan te geven "Sluiten" die blijft de hele tijd aangeven: ""Annuleren".

Dit is niet het hele probleem.
Mijn vraag was gewoon:

Wat kan het probleem zijn dat mijn verbinding telkens uitvalt?
Ik heb windows al meerdere malen opnieuw geinstalleerd, en tevens de partitie meerdere malen Volledig geformatteert, maar het bovenstaande probleem blijft voorkomen...

Wie o wie kan me helpen?

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Wat is het OS? (XP/2000/enz) Wat zijn je netwerk instellingen ? Heb je een firewall draaien ? Als je verbinding begint weg te vallen kan je dan geen www of helemaal niets meer (ook niet pingen??)
Welke netwerkkaart ? nieuwste drivers ?

enz enz Iets meer info aub ?

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Heb je op je netwerk kaart >> properties >> Powersavings >> Allow the computer to turn off this device to save power uitgevinkt ?

[ Voor 13% gewijzigd door aReaRe op 10-08-2005 17:22 . Reden: typo's ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je al eens andere drivers geprobeerd? Heb je misschien al eens gekeken naar de instellingen ervan? Misschien de nic eens fixed op 10 Mbit Full/Half duplex? Watvoor verbinding is het? Netwerkkaart, kabels misschien al vervangen?

Ik zet even je OS [XP] vooraan de topictitel, ik gok dat je dat gebruikt. Dit is in Windows Operating Systems verplicht per de Windows Operating Systems - Policy :) Verder bereik je op GoT niks met het toevoegen van help!! aan je topictitel dus dat haal ik er gelijk even uit.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

ipconfig/flushdns ?

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

@ TS: welke netwerk kaart gebruik je, welk merk laptop? Het blijft nu een beetje gokken, dus graag meer informatie is wel gewenst :)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• xoniq
Pim. schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 17:19:
Wat is het OS? (XP/2000/enz) Wat zijn je netwerk instellingen ? Heb je een firewall draaien ? Als je verbinding begint weg te vallen kan je dan geen www of helemaal niets meer (ook niet pingen??)
Welke netwerkkaart ? nieuwste drivers ?

enz enz Iets meer info aub ?
Firewall: BitDefender
Netwerkkaart: Broadcom NetXtreme Gigabit Ethernet
Drivers: Heb de nieuwste drivers geupdated
Verbinding: Breedband (5Mbits)
Laptop: Acer Aspire 1710
Als me verbinding wegvalt kan ik niet meer op iNet, maar wel nog communiceren met computers binnen mijn netwerk.

@Riemer:
Als windows al me netwerkkaart zou uitschakelen, dan kan ik toch ook niet meer met andere comps communiceren? En dat kan ik dus wel... :?

[ Voor 3% gewijzigd door xoniq op 10-08-2005 17:28 ]

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

BitDefender al een keer uitgezet ? En je kan tweakers.net ook niet meer pingen ?

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• xoniq
Pim. schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 18:38:
BitDefender al een keer uitgezet ? En je kan tweakers.net ook niet meer pingen ?
Ehm ja... Ik ben al een keer helemaal zonder beveiliging wezen internetten: Same problem.
En hoe wou ik tweakers.net kunnen pingen als ik niks buiten mijn domein kan pingen?

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

jvsjmedia.nl schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 19:10:
[...]

Ehm ja... Ik ben al een keer helemaal zonder beveiliging wezen internetten: Same problem.
En hoe wou ik tweakers.net kunnen pingen als ik niks buiten mijn domein kan pingen?
Hoe heb jij je DNS geregeld (AD domain) of is het een werkgroep.

Wie verzorgt de DNS ? (router? )

Kortom meer info ?

• xoniq
Riemer schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 20:03:
[...]

Hoe heb jij je DNS geregeld (AD domain) of is het een werkgroep.

Wie verzorgt de DNS ? (router? )

Kortom meer info ?
Er is geen netwerk router. We maken gebruik van een gewone hub met 3 comps en deze laptop.
Op alles pc's werkt alles OK maar deze laptop is het probleem.
De rest van het internet wordt geregeld in de breedband router van onze provider.

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:28
Welke provider is het trouwens?
Als je namelijk daar opeens uitgeknikkerd wordt, worden de andere PC's er dan ook uitgegooid?
Probeer eens een andere poort op je hub.

Ik heb zo'n vermoeden dat je @home hebt, wissel dan eens de computernamen van 2 pc's om en kijk of het probleem zich weer voordoet.

edit, nou snap ik em.

het wordt geregeld in de "breedband router van de provider"
je bedoelt dat je een modem/router van je provider hebt gekregen?
Zoja, merken en types. En ik wil nog steeds weten welke provider het is.

Krijg je op die pc trouwens een publiek IP/192.x.x.x/10.x.x.x ?

[ Voor 35% gewijzigd door cryforhelp op 10-08-2005 23:33 ]

• xoniq
cryforhelp schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 23:30:
Welke provider is het trouwens?
Als je namelijk daar opeens uitgeknikkerd wordt, worden de andere PC's er dan ook uitgegooid?
Probeer eens een andere poort op je hub.

Ik heb zo'n vermoeden dat je @home hebt, wissel dan eens de computernamen van 2 pc's om en kijk of het probleem zich weer voordoet.

edit, nou snap ik em.

het wordt geregeld in de "breedband router van de provider"
je bedoelt dat je een modem/router van je provider hebt gekregen?
Zoja, merken en types. En ik wil nog steeds weten welke provider het is.

Krijg je op die pc trouwens een publiek IP/192.x.x.x/10.x.x.x ?
We hebben IDD @Home, maar daar ligt het probleem niet. Zoals in me vorige bericht, alleen me laptop heeft problemen.
Elke computer heeft een NIET-lokaal adres. (217.121.120.x)\
Dat is een @Home adres.
@Home ondersteund multi IP.
Ik heb ook al meerdere IPs geprobeert op me laptop, elke keer hetzelfde probleem.
En die @Home router kan het niet zijn (het probleem niet) want de kabel vanuit die router, komt in een HUB die er hier voor zorgt dat de pc's hier internet en onderlinke communicatie hebben (werkgroep).
En ja, ik heb ook al andere poortjes van de hub geprobeert.

• cryforhelp
  • Laatst online: 22:28
jvsjmedia.nl schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 00:20:
[...]

We hebben IDD @Home, maar daar ligt het probleem niet. Zoals in me vorige bericht, alleen me laptop heeft problemen.
Elke computer heeft een NIET-lokaal adres. (217.121.120.x)\
Dat is een @Home adres.
@Home ondersteund multi IP.
Ik heb ook al meerdere IPs geprobeert op me laptop, elke keer hetzelfde probleem.
En die @Home router kan het niet zijn (het probleem niet) want de kabel vanuit die router, komt in een HUB die er hier voor zorgt dat de pc's hier internet en onderlinke communicatie hebben (werkgroep).
En ja, ik heb ook al andere poortjes van de hub geprobeert.
Aha, dan zou ik je hiermee moeten kunnen helpen. B)
Ik zou je toch willen adviseren om eens laptop met een directe kabel op het modem te testen (trouwens, motorola of com21 modem?).

Kijken of hij dan wegvalt
En met meerdere IP's bedoel je dat je meerdere computernamen in de PC hebt gehad, dus dat je er -A, -B of -C in hebt gezet?
Of heb je dat IP er dan statisch ingezet?

Maar de eerste helft van je probleem duidt toch eerder op een windows/hardware probleem. Probeer het ook eens met oudere drivers, generic drivers.
Indien mogelijk regel eens een USB NIC of een PCMCIA nic, dan kun je daarmee proberen of die het wel blijft doen. Ik heb toch het vermoeden dat het aan de hardware ligt.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dus hostnamen alles staat zoals @ home het hebben wil? Moet je niet ook nog je mac adressen registreren ergens? (zomaar een gok na ervaringen met andere providers waar je dat ineens na x adressen moest gaan doen.

Wat is overigens het advies van @Home over de instelling van je ip? zou me niet verbazen als het semi-statisch in de dhcp server staat, en dat het wel de bedoeling is dat je om de x uur je lease moet refreshen, ook al blijft je ip hetzelfde... sommige providers als demon doen dat zelfs om het half uur :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• xoniq
sanfranjake schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 02:19:
Dus hostnamen alles staat zoals @ home het hebben wil? Moet je niet ook nog je mac adressen registreren ergens? (zomaar een gok na ervaringen met andere providers waar je dat ineens na x adressen moest gaan doen.

Wat is overigens het advies van @Home over de instelling van je ip? zou me niet verbazen als het semi-statisch in de dhcp server staat, en dat het wel de bedoeling is dat je om de x uur je lease moet refreshen, ook al blijft je ip hetzelfde... sommige providers als demon doen dat zelfs om het half uur :P
Jullie vragen nu een beetje wat ik al verteld heb.
Op alle pc's zitten een static IP adres.
En het kan niet aan de IP liggen, want aangezien elke pc van ons wel es wordt geformatteerd, vullen we wel es een ander IP in. (We veranderen alleen het laatste blokje van het IP).
We hebben overigens een Com21.
En binnenkort een andere aangezien we @Home telefonie hebben aangevraagd, en we dan een andere router krijgen. Maar we kunnen die nog niet gebruiken omdat @Home de boel WEEEEER heeft uitgesteld tot weet ik veel in de eeuwigheid.
Maar ik weet bijna wel zeker dat het aan de hardware ligt. Want als ik een router plaats, en ik me laptop met zijn interne WiFi met het internet verbind, heb ik helemaal nergens last van... Maarja die router is stuk en we kunnen het bonnetje niet meer vinden... 8)7 Dus heb ik ff een ouwe hub uit de kast gehaald. (Bedoelt voor een onderlinge netwerk tussen de computers vanwege de 2 printers en bestandsuitdeling.) Maarja, het zou ook leuk zijn als het internet ook een beetje goed werkt op me laptop. Want soms post je es in een forum, heb je een heel bericht getypt als deze, kies je voor Verstuur bericht, dondert net je internet uit. Druk je op vorige in de hoop dat je bericht nog bestaat, en ja hoor, gewist. He damn...

Maarja, ik denk niet dat jullie nog veel kunnen helpen...
Het moet wel aan me Nic liggen, want me WiFi werkt wel prima op internet met een juiste router.

• St@m
  • Laatst online: 02:32

St@m

@ Your Service

Ook weleens gehad met @home, dit probleem.
Heb toen gebeld met de helpdesk en ben toen doorgeschakeld naar de 2e lijn. De medewerker wist mij te vertellen dat dit aan de WINS2 key lag in het register.
Deze heb ik toen moeten verwijderen.
Hierna heb ik de netwerkkaart opnieuw moeten installeren.
Wonder boven wonder werkte het hierna allemaal weer als vanouds.

Dit truukje heb ik laatst ook nog een keer toegepast bij een kennis met hetzelfde probleem. ik wist alleen niet meer welke WINS2 key ik moest verwijderen. Heb ze allemaal maar verwijderd :+
Als je dit gaat doen, zorg dan wel ff dat je hierna een Windows CD'tje hebt om de boel weer opnieuw te kunnen installeren. :P

suc6

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

• xoniq
Ik weet niet eens wat een WINS2 key is... (Het register weet ik wel ^^)

• St@m
  • Laatst online: 02:32

St@m

@ Your Service

in het register zoeken op wins2, en alle keys die je tegenkomt weggooien :)

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

• xoniq
Waar is die precies voor dan?
Pagina: 1