Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Extra voeding in pc inbouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Sindskort heb ik een raidcontroller in mijn pc hangen,
maar omdat ik toch wat meer schijven wil aansluiten kom ik op mijn normale voeding(350W) wat aansluitingen tekort.
Deze voeding wilde ik toch niet meer belasten en daar dacht ik misschien eraan om er een extra voeding in te plaatsen.

Deze voeding hoeft alleen de schijven van stroom te voorzien, dus niet het moederbord en al dat andere.
Alleen mijn vraag is, is dat mogelijk ivm met stroomsterktes omdat er stekkers neit op het MB zijn aangesloten of iets dergelijks.
ben namelijk ook geen echte held op het gebied van elektronica
Wil namelijk niet gelijk mijn kast onder stroom zetten en dat zou zonde zijn natuurlijk.

Dus:
Is het mogelijk om een extra voeding in te bouwen en daarmee alleen de harde schijven te voorzien van stroom?of maakt dit conflict met de normale voeding?

alvast bedankt,

www.degroot-it.nl

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Het is in principe mogelijk ja, alleen moet je ervoor zorgen dat ze allebei aangaan als je de powerswitch aandoet.Enig prutsen en solderen lijkt me wel vereist, misschien kun je beter gewoon een zwaardere voeding kopen, scheelt ruimte en heel veel gedoe (maar dat is niet erg des Tweakers natuurlijk :) )

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-11 15:24

ThunderNet

Flits!

blobber schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 17:04:
Het is in principe mogelijk ja, alleen moet je ervoor zorgen dat ze allebei aangaan als je de powerswitch aandoet.Enig prutsen en solderen lijkt me wel vereist, misschien kun je beter gewoon een zwaardere voeding kopen, scheelt ruimte en heel veel gedoe (maar dat is niet erg des Tweakers natuurlijk :) )
:Y) gewoon een grotere case (CM STACKER) bijvoorbeeld ;)
maar goed, die ATX stekker, dat zit ook de aan/uit schakelaar op, dus die moet je doorlinken naar de 2e voeding.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

De voeding "alleen voor de data harde schijven" kan je toch ook eerder aanzetten? Of denkt iemand dat dit slecht is? Zo was ik van plan de computer(mobo+OS HD) en de opslag(+cooling) op aparte voedingen te gooien.

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Guys, het staat allemaal in de Faq kom ik net achter :)

[ Voor 90% gewijzigd door blobber op 10-08-2005 17:25 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
blobber schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 17:15:
Dat kan wel, alleen moet je dan een pennetje in de atx stekker (weet ff niet welke uit het hoofd) met ground verbinden anders gaat hij niet aan volgens mij :)
Dan is dat misschien waarom het vorige x mislukte, de stroom klapte er zelfs uit.
dat was met de volgende opstelling:

350watt-->hd1-->hd2-->mobo-->dvdspeler
200watt-->hd3-->cd speler

Edit:
staat idd in de FAQ, zal wel verkeerd gezocht hebben :D
ga het even lezen en dan horen jullie of het easy-to-do is en gelukt is

[ Voor 16% gewijzigd door degroot op 10-08-2005 17:28 ]

www.degroot-it.nl

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-11 15:24

ThunderNet

Flits!

SSH schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 17:12:
De voeding "alleen voor de data harde schijven" kan je toch ook eerder aanzetten? Of denkt iemand dat dit slecht is? Zo was ik van plan de computer(mobo+OS HD) en de opslag(+cooling) op aparte voedingen te gooien.
Doe dat asjeblieft nooit!
koeling van een onderdeel op dezelfde voeding als het onderdeel.

Stel je 'koelings-voeding' valt uit, en je merkt het neit..... Draait je cpu even lekker zonder koeling.
Oftewel, dat is niet bepaald verstandig

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Zoals blobber al vermelde: het staat allemaal in de FAQ.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.