Toon posts:

[XP64] installatie voltooid maar bsod bij eerste boot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer xp64 te instaleren op een tyan k8we maar het wil niet lukken.

wat specs:
tyan k8we dual opteron moederbord met nforcepro (bijna nforce4) chipset
2x opteron 250
1 reepje ocz ram per cpu
2x WD raptor 74 in raid 0 op onboard nvidia raid controller (SATA)
gigabyte 6600GT
antec eps 550 watt voeding.

XP32bit werkte er prima op (maanden).

Om de schijven te zien voer ik via f6 en een floppy de drivers in (2 verschillende) ik heb zowel 6.56 als 6.66 geprobeerd.
Verder zit er nog veel meer spul en schijven in de bak maar die zijn allemaal al losgekoppeld in een poging het daarop niet te laten stranden (zie sig).
behalve m'n naam organisatie, pcnaam, en vlk, doe ik gewoon enter op alles (kun je toch achteraf aanpassen). Bij versie 6.56 die van planetamd64 komt krijg ik wat whql meldingen tijdens de installatie die ik netjes met yes beantwoord, verder zie ik niks vreemds. De raid 0 wordt goed gezien als 1 grote schijf. Installatie gaat prima, en als ie dan de eerste keer echt moet gaan starten zie ik NET voordat je normaal gezien je bureaublad te zien krijgt een bsod.
Maar het is geen scherm vol, er staat enkel links bovenin iets, 10 regels of zo, niet over de hele scherm breedte, maar meteen begint de bak te rebooten en ik kan het echt niet lezen. Als ik em dan opnieuw laat booten kan ik kiezen safemode of gewoon, en zelfs de safemode geeft dezelfde(denk ik) bsod en onmiddelijke reboot.

ik kan niet meer hardware verwijderen want dan wil de bak niet meer booten, behalve de nforce drivers heb ik niks te kiezen dus ik heb geen idee hoe ik dit nog kan troubleshooten.

Verwijderd

Heb je misschien drivers geinstalleerd die geen 64 bit zijn???
Het is een redelijk bekend probleem wanneer je niet 64 bit software / drivers wil gebruiken in XP64.
Zoek eens of de producent er 64bit drivers voor heeft en gebruik die dan.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 16:57:
Heb je misschien drivers geinstalleerd die geen 64 bit zijn???
Ik krijg em niet geboot, dus heb nog niks geinstalleerd, behalve de nforce drivers, en dat zijn wel de 64bits versie, de 32bit versie wil ie echt niet instaleren (ik heb het geprobeerd).

Verwijderd

Topicstarter
Google bracht het antwoord, na talloze fora, en een keer of 20 instaleren blijkt er toch wel een nforce driver te zijn die het wel doet. Er zit een klein verschil tussen nforce pro en nforce4, en dat verschil was mijn probleem.