Unattented Network Installation

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• uruviel359
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-12-2025
Ik ben opzoek naar een manier om binnen een netwerk (zonder ActiveDirectory of DHCP) van ongeveer 100 machines een unattented instalatie van WindowsXP met een bepaalde hoeveelheid software te doen. Dit moet vanaf een centrale server gebeuren. Hiervoor gebruikten we vroeger een Norton Ghost Image met een inlogscript. Maar dit moet ook makkelijker kunnen. Heeft iemand een idee?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Al eens gezocht op Google ofzo? Zelf al enige ideeën opgedaan? Of verwacht je dat wij je alles voorkauwen zodat jij een goede beurt kan maken bij je baas/stagebedrijf?

Het lijkt me toch eigenlijk dat Ghost een erg makkelijke, en snelle oplossing is, mits alle workstations hetzelfde zijn.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Inderdaad te gek voor woorden. Ga hier maar eens zoeken:
http://search.microsoft.c...&qu=unattended+install+xp

LinkedIn WoT Cash Converter

• uruviel359
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-12-2025
Ik heb zelf al wel gezocht op Google. Maar dat doe ik vaak tegelijk met het vragen op fora. Vergroot de kans op succes :) . Anyway alle systemen zijn inderdaad min of meer hetzelfde. Maar Ghost laat zich lastig booten vanaf een netwerk share. Ik had opzich wel wat gevonden op google een klein proggy wat je op de systemen kunt zetten zodat die tijden het booten een share kunt benaderen.
Het heeft echter DHCP nodig en we werken hier nog met statischeIP adressen.

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-03 21:14

jotheman

Was like that when I got here!

Gewoon unattended install bouwen van XP met de nodige software met een script erachtergeplakt. Hoe en wat moet je idd zelf uitzoeken, hier is een centraal Unattended Install -topic voor.

I see dead pixels...

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Volgens mij wil dat met ghost ook gewoon hoor?

Je hebt dan (helaas) wel xxx diskettes nodig...

Heeft ook een computer!

Verwijderd

Hier staat een volledig topic over dit. Wordt alles perfect in uitgelegd

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

uruviel schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 16:30:
Ik heb zelf al wel gezocht op Google. Maar dat doe ik vaak tegelijk met het vragen op fora. Vergroot de kans op succes :) Anyway alle systemen zijn inderdaad min of meer hetzelfde. Maar Ghost laat zich lastig booten vanaf een netwerk share. Ik had opzich wel wat gevonden op google een klein proggy wat je op de systemen kunt zetten zodat die tijden het booten een share kunt benaderen.
Het heeft echter DHCP nodig en we werken hier nog met statischeIP adressen.
Vermeld het dan ook in de TS. |:( En zoeken doe je _voordat_ je een topic opent zoals je weet. :X

LinkedIn WoT Cash Converter

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Als je ietsje verder naar beneden had gekeken kwam je [rml][ XP] Unattended CD Project deel 4[/rml] tegen, waarin zo ongeveer precies gebeurt wat jij wil doen. Door dit topic te lezen vind je al snel de voorgangers barstensvol met informatie enlinks naar andere sites waar je een heel eind mee moet kunnen komen. Daarnaast zie ik niet wat je zelf al hebt geprobeerd, dat is toch wel een vereiste op GoT, zoals je in Algemene gedragsregels (Netiquette) kunt lezen.

Als je nog specifieke vragen hebt kunnen die prima in het bovengenoemde topic. Lees ook de Windows Operating Systems - Policy door, in WOS is het namelijk verplicht in de titel je OS te melden.

[ Voor 6% gewijzigd door sanfranjake op 10-08-2005 16:37 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.