ik heb van een vriend deze 2 harde SCSI-waren gekregen. ik heb er ook een ISA-kaart bij maar die krijg ik niet goed aan de gang. nu denk ik dat het wel met een PCI-kaart zal lukken, maar wat ik nodig heb weet ik eigenlijk niet.
Mijn brander en speler hangen aan een simpel Adaptec 2904 kaartje, kost iets van 125 gulden en voldoet voor cd-rom spelers prima. Echter je kan niet booten met deze kaart, dan zal je een duurdere (iets als de Adaptec 2940) moeten hebben. Kijk verder is naar merken als Tekram, vaak scheelt het kwa prijs maar is de hardware net zo goed!
Elke SCSI-2 kaart is meer dan voldoende, een goeie kaart is bijvoorbeeld een Adaptec AH-2904. Maar je kunt ook een goedkopere nemen...
voor alleen cd roms is dei 2940 UW volgens mij een beetje overkill of nie
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
LET OP!!!
In het verleden heb ik een AHA1505 gehad(of wassut nou AV 1505:? nah jah lekker belangrijk).
Iig heeft de ISA versie van deze kaart problemen met WinNT en Win2K. Hij werkt in principe wel, maar conflicteerde met al mijn netwerkkaarten.:(
Deze kaart staat ook niet op de HCL van deze OS-sen, dus wees gewaarschuwd!
Suc6!
In het verleden heb ik een AHA1505 gehad(of wassut nou AV 1505:? nah jah lekker belangrijk).
Iig heeft de ISA versie van deze kaart problemen met WinNT en Win2K. Hij werkt in principe wel, maar conflicteerde met al mijn netwerkkaarten.:(
Deze kaart staat ook niet op de HCL van deze OS-sen, dus wees gewaarschuwd!
Suc6!
Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(
Verwijderd
Inderdaad, die 1505 heb ik ook en is k&t. De 2904 werkt perfect. Maar ik denk dat dat komt omdat hij pci is. Dat werkt beter met die pnp-shit. Isa werkt niet.
En op mijn pro2 mobo zitten geeneens meer isa-slots..
En op mijn pro2 mobo zitten geeneens meer isa-slots..
jullie hebben me overtuigd. vandaag gaat de bestelling voor de 2904 de kabel uit. kan ik eindeijk een brandje stichten. nogmaals bedankt
Hmmm, omdat toch iedereen zijn AHA 2904 aan zit te bevelen zal ik dat ook maar doen. Draan hangt een Ultraplex 40x en den Plexwriter 8/2/20. Nooit probs gehad, alleen maar plezier. Snelheid is ruimschoots om de cd's te bedienen..
Pagina: 1