Toon posts:

Status van email (unread/read) automatisch synchroniseren *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

We beschikken over een nerwerk en Outlook met Exchange Server. Elke PC logt in onder een andere naam. In de Public Folder komen alle gezamelijke e-mails binnen en die worden gesynchroniseerd op elke PC, zodat je op elke PC de e-mails kan lezen.

Als er een e-mail is gelezen en behandeld, dan vinken we dit bericht af. In Outlook komt er dan een grijs vinkje te staan. Ook dit synchroniseerd Outlook. Zo kan iedereen zien welke e-mails zijn behandeld.

Echter, de status van een e-mail, read of unread (gelezen of ongelezen), wordt NIET gesynchroniseerd. E-mails gelezen op een bepaalde PC, blijven op andere PC's vetgedrukt (ongelezen).

Weet iemand hoe dit opgelost kan worden. Alvast bedankt!!

M.vr.gr. G. Wijnen

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 18:11
begrijp ik hieruit dat de pst file gebruikt wordt om te synchroniseren of een andere manier ?

Verwijderd

De status wordt inderdaad pas gesynchroniseerd zodra je opdracht geeft tot Send & Recieve. Maar bij mij is dat ook zo met Flags. Welke versies van Exchange en Outlook gebruik je?

In elk geval is dit meer iets voor Software Algemeen. Move NT > SA

• Boudi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-08 02:32

Boudi

Always Coca Cola

Voor zover ik weet is het vrij lastig om dit goed te doen in de public folders. Wat je ook kunt doen is een mailbox aanmaken voor het betreffende emailadres, en deze mailbox voor iedereen open te stellen

Met of zonder mayonaise?

Verwijderd

Helpt dit uit http://www.msexchange.org/articles/MF021.html?
Now, because this folder is going to be used by multiple users, what we really need is for each user to know when one of the other users has read and/or responded to the e-mail in it. Here are the steps to enable this:

Open the Properties for the Public Folder using “Exchange System Manager”
At the bottom of the General tab you will see a checkbox titled “Maintain per-user read and unread information for this folder”, clear the checkbox.