netwerk printer of printer-server oid bestaat dat?

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:14

admiral866

The King Personality Disorder

Topicstarter
ik heb thuis meerder comps.
maar om dus te printen van eentje waar de printer niet aan zit moet de comp met printer aanstaan.

Is er niet een soort oplossing op de markt, waardoor je je printer ergens in het netwerk aan de hub hangt en dan altijd kan printen?

Verwijderd

Die kastjes zijn er. Bijvoorbeeld een HP Jetdirect kastje, maar je hebt ook andere en goedkopere merken. Die HP dingen zijn iets van 500,- geloof ik.

Da's dus een kastje met 1 of meer LPT poorten en een UTP poort (en bij sommigen ook een BNC poort).

• admiral866

admiral866

Topicstarter
da's best duur.
dan maar niet.

btw ik vond in de pricewatch http://tweakers.net/pricewatch.dsp?ProduktID=7831 deze printserevr 10mbit en 3 poorten. Voor 275,-

zou dat nix zijn dan, want dat scheelt een hoop.

dit staat op de verkoop site:
3 port printerserver.
Supports Novell IPX/SPX, TCP/IP, WIN95/98/NT, Netware Bindery.
3x fast DMA parallel printer port.
10Mbps transfer speed. BNC coax RG-58, UTP twisted pair and AUI.
Supports EtherNet II/802.3/802.2/SNAP auto configuration setup.
The N-6300 works as a dedicated printerserver.
The N-6300 printerserver is thanks to his small size, easy installation and low price more attractive than a PC as printer-server.
Dus hier zitten 3 utp-uitgangen op en 1 lpt uitgang?
En zo'n utp uitgang kun je ook weer aan een hub hangen?

Verwijderd

Zou best kunnen werken. Ik heb er zelf een kleine, ook van rond de 250 gulden en dat werkt prima.
Bedenk wel dat niet alle printers werken via zo'n printservertje. Ik heb het zelf ooit geprobeerd met zo'n "windows" laserprinter van Brother (die dus alleen maar onder Windows werkt), en dat ging niet met een printserver.

• admiral866

admiral866

Topicstarter
zou de canon BJC2000 werken?

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:22

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Je kan natuurlijk ook 1 pc met printer gewoon aan laten staan.... heb ik hier thuis ook....

Verwijderd

Edimax heeft een 1 poorts printserver die met bnc en utp aansluiting. Super simpel te configureren. Te koop bij Memo Systems 159,00 in de BTW. art nummer 200.155
ps1001A of kijk op www.edimax.com

Verwijderd

Op zondag 14 januari 2001 17:54 schreef admiral het volgende:
zou de canon BJC2000 werken?
Heb het net even geprobeerd met een BJC-3000 (mijn andere printer), ging niet, helaas!

Is een automatische printerswitch niet een idee?

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-08 21:18
maak gewoon van een oude PC een printserver! Ik heb een 486SX25Mhz. met 24MB RAM! Hierop draait een kaal windows 95!
Ik heb er een hp690, hp laserjet III aan hangen! Deze staan natuurlijk gedeeld!
Verder heb ik een heel oude versie PCAnywhere geinstalleerd zodat ik geen monitor en toetsenbord nodig heb! Voor een thuissituatie ideaal! Wanneer je alleen een 386 kan vinden, zou ik FreeSCO proberen, heeft ook een printserver erbij!

Binnenkort ga ik het aanpakken, de server wordt dan een P166! Deze zal naast printserver ook DATA server en NAT Server worden! Met Win95/98 of NT moet ik nog even kijken wat het beste is!

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Eventjes bij wat 2e hands fora rondsnuffelen, zolang je met een 10 Mbps versie kan leven heb je binnen een week er eentje voor 5 tientjes.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Pagina: 1