Toon posts:

[XP] Meer ruimte vrij maken op systeemdisk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik kamp met ruimte tekort op mijn systeem disk.

Ik gebruik al een hele tijd dezelfde installatie van WinXp en ben aan wat behoorlijk handige progs gehecht geraakt en WinXp doet het nog prima.

Ik heb ooit een bij de WinXp installatie iets te weinig ruimte berekend (namelijk 6Gb) voor de systeem schijf omdat ik de Page file toch op een andere disk had staan.

Ik heb al alle onnodige programma's, Tijdelijke bestanden en allerlei andere onzin weg gedonderd maar dat zette niet veel zoden aan deze dijk nog steeds maar 300MBeesjes over.

Nu mijn vraag zijn er nog andere bestanden die ik zonder problemen te veroorzaken weg kan gooien ik heb wel eens vernomen dat je de SP files ook lekker weg kan gooien?

Gaarne uw reactie A.U.B.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Misschien die handige programma's eens uninstallen en op een andere schijf/partitie zetten?
't Is maar een ideetje hoor, je kunt niet eeuwig blijven snoeien in je windows installatie...

🖥️ | 🚗

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-03 14:56

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Je kunt systemrestore verminderen of uitzetten

Beste film ooit

Verwijderd

Hibernate functie uitzetten (in power options)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
De map %windir%\ServicePackfiles zou je weg kunnen gooien, zorg dan alleen wel dat je wanneer je Windowsonderdelen verandert/toevoegt je de XP (SP2 integrated) cd nodig zult hebben. Verder kunnen ook die verborgen $KB123456Uninstall$ mapjes weg :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• wisselwerking
  • Laatst online: 18:00
edit: lama, niet goed gelezen :X

[ Voor 85% gewijzigd door wisselwerking op 10-08-2005 15:15 ]

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:03

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Mijn mapje Program Files staat altijd op een andere disk (lees:partitie) geparkeerd.

Elke programma dat je installeert (Office, FF, games, whatever)
Install path: C:\Program Files\blabla -> D:\Program Files\blabla

An Explanation of l33t Speak

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je zou Mijn Documenten misschien ook kunnen verplaatsen? Moet ook mogelijk zijn. Is het niet handiger om de boel gewoon te formatteren en het goed in te delen? Lijkt me dat je met 10/15 gig zeker een tijdje vooruit moet kunnen. Nu los je het op, maar je zal er waarschijnlijk later toch weer tegenaan lopen bij updates en dergelijke....

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Eventueel met Partition Magic je bootpartitie resizen misschien? Ik hanteerde zelf altijd een 20 tot 25GB grote bootpartitie, en de rest voor data. Tegenwoordig heb ik een raptor 36GB voor mijn OS+Progs, en een separate HDD voor de data.

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

met 'sfc /purgecache' de map windows\system32\dllcache leegmaken. Deze directory bevat een kopie van de originele windows bestanden. als deze map er niet is, moet die de originele CD hebben bij veranderingen aan de systeembestanden in geval van een windows file protectie (als er belangrijke systeembestanden worden overschreven door andere versies)

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Verwijderd

gewoon je prullenbak uitzetten van je c schijf dit neemt snel 10% in beslag gewoon rechtermuisknop en dan eigenschappen en dan uitvinken, wel aanlaten zetten dat hij wel moet vragen of je het zeker weet als je iets wil deleten.

Heb het ook, tis even wennen maargoed kan nu meer meer zonder, heletijd die prullebak legen schiet ook niet op
Pagina: 1