[Router] Binnen het netwerk niet bereikbaar

Pagina: 1
Acties:

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-05 21:05
Ik zit met een redelijk merkwaardig probleem. Op m'n Speedtouch (500-series) router staat via NAPT ingesteld dat poortnummer 6969 doorgestuurd moet worden naar 10.0.0.4. Nu werkt dit extern perfect; andere computers kunnen keurig verbinding krijgen met de pagina, maar zodra ik met een computer in het netwerk (dus achter de router) verbinding probeer te maken met dezelfde pagina, krijgt hij geen verbinding. Lokaal een ander adres gebruiken is echter geen optie, omdat de betreffende applicatie dit niet goed ondersteund.

De NAPT-entry is:

Protocol: tcp
Inside IP: 10.0.0.4
Inside Port: 6969
Outside IP: 81.69.x.x
Outside Port: 6969

Zodra de entry net ingevuld is heeft hij de 'state' LISTEN, maar na een korte periode (hoogstwaarschijnlijk nadat een PC in het netwerk verbinding probeert te maken) veranderd deze in SYN_RECV. Af en toe staat hij ook op TIME_WAIT, maar het resultaat blijft een timeout.

Ik heb zelf al op google en GoT gezocht, maar dat leverde weinig relevante resultaten op. Wat ik al geprobeerd heb; het outside IP-adres op 0.0.0.0 gezet, hierdoor bleef de 'state' op NONE staan, en ook dit werkte niet. Daarnaast nog een redelijk lange tijd instellingen veranderen op zowel de router als de server met de applicatie, maar evenals zonder succes.

Ik hoop dat iemand me kan helpen, alvast bedankt _/-\o_

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je kan van binnen je eigen LAN niet je publieke IP aanspreken. Kan je er niet dmv de hosts file uitkomen?

{signature}

• Peter
Ik kan het IP Adres wel aanspreken, al krijg ik dan het login scherm van de speedtouch router. Zodra ik poort 6969 probeer te benaderen lukt het niet, hij blijft een ruime tijd proberen de pagina op te vragen, waarna er na circa 30 seconde een timeout komt.

[edit]
De hostfile is wel een optie, maar ik zoek liever een manier dat dit gewoon werkt via de router, zoals het hoort..

[ Voor 20% gewijzigd door Peter op 10-08-2005 15:13 ]

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:08

DataGhost

iPL dev

een speedtouch heeft geen local loopback waardoor je je interne netwerk simpelweg niet kan bereiken met het externe ip-adres. je zal dus dmv een hosts-file (zoals al gezegd) je lokale adres aan moeten spreken (of gewoon direct op het lokale ip als je geen hostname hebt ofzo)

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-04 16:03
Hmm, ik weet niet zeker of de speedtouch router NAT loopback ondersteunt, dit is namelijk vereiste voor het bereiken van je server op het externe adres. Volgens mij niet.
Een workaround is inderdaad de hosts file.

Edit:
Spuit 11 coming right at ya!

[ Voor 9% gewijzigd door Case op 10-08-2005 15:19 ]

Mijn Firewizzie

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:49

lier

MikroTik nerd

.Peter schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 15:11:
Ik kan het IP Adres wel aanspreken, al krijg ik dan het login scherm van de speedtouch router. Zodra ik poort 6969 probeer te benaderen lukt het niet, hij blijft een ruime tijd proberen de pagina op te vragen, waarna er na circa 30 seconde een timeout komt.

[edit]
De hostfile is wel een optie, maar ik zoek liever een manier dat dit gewoon werkt via de router, zoals het hoort..
Zoals het hoort...?

Als je het zo graag wil zo als het hoort, ga dan op je interne netwerk een DNS server (service) draaien. Dan kan je het helemaal maken "zoals het hoort"

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Peter
Hm, bedankt voor jullie reacties, het moet dus via een hosts file :) Ik heb nu de lijn:

10.0.0.4 81.69.x.x

toegevoegd, maar hij doet nog steeds bar weinig ben ik bang. Zijn er nog speciale handelingen die ik moet doen?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:49

lier

MikroTik nerd

Uit de lmhost file:

# This file contains the mappings of IP addresses to computernames
# (NetBIOS) names. Each entry should be kept on an individual line.
# The IP address should be placed in the first column followed by the
# corresponding computername. The address and the computername
# should be separated by at least one space or tab. The "#" character
# is generally used to denote the start of a comment (see the exceptions
# below).

Betekent dus dat je een IP aan een naam koppelt...

Maak je van buitenaf connectie met je server op basis van IP adres ?
Wat is er op tegen om geen gebruik te maken van een intern IP adres als je op je interne netwerk zit ?
Heb je een domeinnaam geregistreerd ?

[ Voor 13% gewijzigd door lier op 10-08-2005 15:33 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Peter
"Maak je van buitenaf connectie met je server op basis van IP adres ?"

Ja en nee, er is een subdomein gekoppeld aan de server, maar ook deze werkt niet via :6969, waardoor we het IP-Adres zijn gaan gebruiken. Dit werkte wel goed.

Vanaf buitenaf met hostnaam dus hetzelfde probleem als intern met ip/hostnaam..

"Wat is er op tegen om geen gebruik te maken van een intern IP adres als je op je interne netwerk zit ?"

Het gaat om een bittorrent tracker (legale bestanden!), en daardoor zou je in ieder .torrent bestand het interne ip moeten opnemen (seeden gebeurt vanaf een andere PC), of manueel een andere tracker instellen. Met een paar bestanden is dit niet zo'n probleem, maar met grote aantallen word dat toch lastig.

"Heb je een domeinnaam geregistreerd ?"

Domeinnaam niet, subdomein wel.

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:43

DJ

In je HOSTS file moet dus komen:
code:
1
10.0.0.4      hostnaam van je site op het internet bijvoorbeeld www.tweakers.net

That's all . . . ik gebruik het ook zo (http://dj.redirectme.net).

Die kan ik van binnen uit ook niet benaderen op die url, maar wel als ik in mijn HOSTS file bovenstaande zet, in mijn geval dus:
code:
1
192.168.0.27      dj.redirectme.net

Succes!

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

• TaXaN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09-2023
De recentste SpeedTouch firmware R4.3.1 ondersteunt NAT loopback.
Je kan ook een entry in de dns server van je SpeedTouch toevoegen.

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transformation.

• Peter
Ik heb nu de nieuwe R 4.3.1 firmware geinstalleerd, maar we4rkt nu zowel lokaal als extern niet meer (het is nu helemaal niet meer te bereiken, op het lokale IP-adres na). Ik heb de volgende 'game & application sharing' gekoppeld aan 'server', de PC waar hij opstaat.

Afbeeldingslocatie: http://www.dmx-anime.nl/marcel.jpg
Pagina: 1