Ik zit met een redelijk merkwaardig probleem. Op m'n Speedtouch (500-series) router staat via NAPT ingesteld dat poortnummer 6969 doorgestuurd moet worden naar 10.0.0.4. Nu werkt dit extern perfect; andere computers kunnen keurig verbinding krijgen met de pagina, maar zodra ik met een computer in het netwerk (dus achter de router) verbinding probeer te maken met dezelfde pagina, krijgt hij geen verbinding. Lokaal een ander adres gebruiken is echter geen optie, omdat de betreffende applicatie dit niet goed ondersteund.
De NAPT-entry is:
Protocol: tcp
Inside IP: 10.0.0.4
Inside Port: 6969
Outside IP: 81.69.x.x
Outside Port: 6969
Zodra de entry net ingevuld is heeft hij de 'state' LISTEN, maar na een korte periode (hoogstwaarschijnlijk nadat een PC in het netwerk verbinding probeert te maken) veranderd deze in SYN_RECV. Af en toe staat hij ook op TIME_WAIT, maar het resultaat blijft een timeout.
Ik heb zelf al op google en GoT gezocht, maar dat leverde weinig relevante resultaten op. Wat ik al geprobeerd heb; het outside IP-adres op 0.0.0.0 gezet, hierdoor bleef de 'state' op NONE staan, en ook dit werkte niet. Daarnaast nog een redelijk lange tijd instellingen veranderen op zowel de router als de server met de applicatie, maar evenals zonder succes.
Ik hoop dat iemand me kan helpen, alvast bedankt
De NAPT-entry is:
Protocol: tcp
Inside IP: 10.0.0.4
Inside Port: 6969
Outside IP: 81.69.x.x
Outside Port: 6969
Zodra de entry net ingevuld is heeft hij de 'state' LISTEN, maar na een korte periode (hoogstwaarschijnlijk nadat een PC in het netwerk verbinding probeert te maken) veranderd deze in SYN_RECV. Af en toe staat hij ook op TIME_WAIT, maar het resultaat blijft een timeout.
Ik heb zelf al op google en GoT gezocht, maar dat leverde weinig relevante resultaten op. Wat ik al geprobeerd heb; het outside IP-adres op 0.0.0.0 gezet, hierdoor bleef de 'state' op NONE staan, en ook dit werkte niet. Daarnaast nog een redelijk lange tijd instellingen veranderen op zowel de router als de server met de applicatie, maar evenals zonder succes.
Ik hoop dat iemand me kan helpen, alvast bedankt