Toon posts:

Een HTML tabel uitprinten, simpel?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tabel gemaakt in HTML , het zijn 2 tabellen in elkaar.
De buitenste tabel fungeert als kop/voettekst en is tevens bepalend voor de breedte van de tabel die hierin zit. De bedoeling is dat het uit te printen is op normaal A4 papier.
De buitenste Tabel bestaat uit 7 rijen maar geen kolommen, in rij 4 zit de geneste tabel.
De geneste tabel bestaat uit +/-250 rijen (variabel aantal) en 7 kolommen gevuld met tekst en achtergrondkleurtje. Al met al niets bijzonders zou ik zeggen.

Nu wil ik de tabel uitprinten

Ik kies nu afdrukvoorbeeld, dan krijg ik 5 pagina's te zien, op de eerste staat de koptekst en tot onderaan de pagina de genste tabel, de rest is leeg, alleen op de laatste pagina staat nog de voettekst van de buitenste tabel.

Oké dit werkt dus niet.

Andere mogelijkheid, ik selecteer alles kopieer dit in een MS Word document en krijg nu meer pagina's maar de tabel wordt aan het einde van de pagina's half weergegeven, maar als ik ga scrollen dan wordt de tabel maar half weergegeven, de tabel wordt door elkaar gehusseld met steeds een andere inhoud.

Oké dit werkt dus ook niet

Andere mogelijkheid, ik selecteer nu alleen de geneste tabel en kopieer dit in een MS Word document, nu wordt alles netjes weergegeven. 5 pagina's met alle 250 rijen.

Dit werkt dus wel, maar de kop en voettekst had ik er graag ook bij gehad. En waarom werken die andere 2 niet? Heeft het te maken met te weinig RAM of ligt het ergens anders aan.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Zou je de HTML even ergens (eventueel ontdaan van de echte data) neer kunnen zetten zodat we beter kunnen zien hoe het er precies uit ziet? :)

Je zegt nu dat je eerst probeerde af te drukken in een browser: probeer anders ook een andere browser. Zo heeft Firefox de optie om de breedte op max. 1 blz. te zetten.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

In de browser kiezen voor printen, en dan aangeven dan bij 'options' aangeven dat je de schermlayout wil en niet alle frames afzonderlijk (standaard(?) in IE).
Bij FF gaat het om een radiobutton op de print-dialoog 'as layed out on screen' (staat ook niet standaard aan)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Verwijderd

Topicstarter
Oké, de tabel kan gevonden worden hier:

www.itk-holland.com/lijst.htm

De browser die ik gebruik is overigens Internet explorer 6.

Inderdaad probeerde ik het eerst af te drukken vanuit de browser. Ik kan echter niet (waarom weet ik niet) kiezen welke frames ik wil afdrukken, hij staat op alles afdrukken.

Verwijderd

Afdrukken gaat in firefox en mozilla suite wel goed, internetexplorer idd niet

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 07:59

chem

Reist de wereld rond

Kijk eens naar de mogelijkheden van thead/tfoot en css ?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Pagina: 1