Toon posts:

[FLASH] _root.<movie>.gotoAndPlay werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een _root scene, waarin ik meerdere movie clips gebruik, om content, menu, etc op te maken.

Nu wil ik vanuit movie clip "top_menu" de "content" movie clip kunnen beinvloeden. Dit werkte in een eerder flash project door vanuit een button in top_menu het volgende actionscript te gebruiken:
code:
1
2
3
4
on (press)
{
   _root.content.gotoAndPlay(x);
}

Helaas werkt die code nu niet meer, ik krijg geen error, maar er gebeurt gewoon niks.... Wie weet waar dit aan kan liggen. Nogmaals even een overzicht:

_root
|
|----- top_menu
|
|----- content

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2005 14:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt nu wel, via het debug menu kwam ik erachter dat de movie "content" bekend stond als "instance9" :?

Hoe kan ik de instance naam van een movie clip veranderen?

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-05 20:51
In de properties bar?

Verwijderd

Topicstarter
Mja het was inderdaad wel logisch :)

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:34
(naam in library != naam op stage) == true

;)

Verwijderd

Topicstarter
nog even een doorvraag:

Waarom is _root niet hetzelfde als _level0 ?

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-05 20:51
Zoek eens op Google, doe eens wat basic Flash tutorials etc. Dit is behoorlijke basis informatie die ook nog eens makkelijk te vinden is ook.

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-03 10:55

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

^^^ met stom,

maar toch enkele antwoorden:

1. omdat er meerdere 'instances' van 1 library object op de stage kunnens staan is het verdomt handig dat je die krengen hun eigen instance name kunt geven ;)

2. omdat _root niet meer _root is als je het in een andere swf inlaadt

[ Voor 13% gewijzigd door XangadiX op 10-08-2005 17:39 ]

Stoer; Marduq

Verwijderd

Topicstarter
McVirusS schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 17:23:
Zoek eens op Google, doe eens wat basic Flash tutorials etc. Dit is behoorlijke basis informatie die ook nog eens makkelijk te vinden is ook.
Het probleem is, ik heb genoeg boeken over flash, etc.... en daar staat dus in dat je of _level0 of _root kan gebruiken.... in de praktijk blijkt dat dus niet zo.

En tutorials doorlezen om een probleem tegen te komen waar je de oorzaak niet van weet, is niet echt handig. Zoals je al had kunnen lezen was ik er al zelf achter gekomen. Je opmerking is dus niet echt terecht, maarja.

Bedankt in ieder geval :)

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-05 21:52
_root werkt niet meer als je em laat inladen door een externe SWF. Daarom kun je beter _parent._parent gebruiken, dit blijft dan namelijk wel werken.

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-03 10:55

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Gr0wLiThE schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 20:48:
_root werkt niet meer als je em laat inladen door een externe SWF. Daarom kun je beter _parent._parent gebruiken, dit blijft dan namelijk wel werken.
mja, is ook niet altijd even netjes, dan toch _level0, of gewoon zorgen dat je niet naar _root hoeft en alles oplossen vanuit het object zelf (this.) en als al het andere faalt dan kun je gelukkig je root relatief zetten met MC._lockroot

( http://livedocs.macromedi...X_2004&file=00001522.html )

overigens:
http://www.macromedia.com...ase/index.cfm?id=tn_14686

Stoer; Marduq

Pagina: 1