Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30648

Topicstarter
Ik heb het vermoeden dat iemand mijn telefoonnummer geblokkeerd heeft, als ik bel met mijn mobiel via Vodafone krijg ik direct de mededeling op mijn scherm dat de oproep is beeindigt, bel ik vervolgens een ander persoon krijg ik wel verbinding.
Stuur ik die persoon een sms komt ie wel aan want ik krijg een ontvangstbevestiging, de telefoon van genoemt persoon staat dus wel aan.
Ik krijg trouwens ook geen toon dat de telefoon overgaat bij die andere persoon waarvan ik denk dat ie mij geblokkeerd heeft, mijn telefoon geeft direct aan "oproep beeindigt".
Is mijn vermoeden juist?
Die persoon heeft mij namelijk heel wat uit te leggen....................................Ik weet dat ie zo'n oude Philips mobiel heeft, kun je daar een telefoonnummer mee blokkeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-05 09:10

FaceDown

Storende factor.

Ik denk dat je vermoeden juist is ja. Wat heeft ie uit te leggen dan? :)

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:04

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Met mijn Siemens kan het wel, ik zou zeggen "Download de handleiding van die Philips phone...".

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigB
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bel die persoon eens met een ander nr of bel anoniem??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

BigB schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 14:33:
Bel die persoon eens met een ander nr of bel anoniem??
Als de provider je nummer heeft geblokkeerd dan zal anoniem ook niet werken :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-05 09:56

job

BtM909 schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 14:34:
[...]

Als de provider je nummer heeft geblokkeerd dan zal anoniem ook niet werken :)
Een provider gaat toch nooit zomaar een nummer blokkeren? dat is teveel werk voor hen. Dan blijven ze bezig.
Misschien als je dit lukt bij een stalker. waarbij je dus kan aantonen dat je vaak wordt lastig gevallen.

[ Voor 16% gewijzigd door job op 10-08-2005 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Tja, de reden van het bellen is ook nog niet aangegeven....

(behalve "veel uitleggen".......)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Een oude Philips telefoon...
Met een Diga of Savvy kun je in ieder geval geen nummers blokkeren.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

MadMarky schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 14:41:
Met de Fizz ook niet, het is maar wat je oud noemt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MadMarky schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 14:41:
Tis in ieder geval een oranje mobiele telefoon, ik weet ff het typenummer niet meer.

En over de rede ga ik hier niet een boekje opendoen natuurlijk, da's een prive kwestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Kun je niet wat specifieker zijn? Misschien ben je wel een stalker die onze hulp inroept om z'n ex lastig te vallen nadat ze je nummer heeft laten blokkeren.

Als je niet specifieker wilt zijn; take the hint, de persoon wil je blijkbaar niet spreken en heeft het recht je te blokkeren.

[ Voor 31% gewijzigd door FaceDown op 10-08-2005 14:46 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAKMAN79
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-03-2021
MadMarky schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 14:41:Met een Diga of Savvy kun je in ieder geval geen nummers blokkeren.
Die zijn toch voor het koelen van eten enzo :)

Denk dat de andere partij je gewoon wegdrukt, heb nog nooit gehoord van een telefoon die een bepaald nummer kan blokkeren voor inkomende oproepen en zoals job zegt denk ik dat dit voor een provider ondoenlijk is, tenzij je stelselmatig lastiggevallen wordt maar dan nog lijkt me het sneller en praktischer om gewoon van nummer te wisselen ofzo

KonicaMinolta Dynax 5D +KM 17-35 2.8-4.0 +KM 28-75 2.8 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 70-210 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 03:55

WhiteDog

met zwarte hond

Bel gewoon met een andere gsm / vast toestel / skype / voicebuster / ... en je weet het direct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
PAKMAN79 schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 14:46:
[...]

Die zijn toch voor het koelen van eten enzo :)

Denk dat de andere partij je gewoon wegdrukt, heb nog nooit gehoord van een telefoon die een bepaald nummer kan blokkeren voor inkomende oproepen en zoals job zegt denk ik dat dit voor een provider ondoenlijk is, tenzij je stelselmatig lastiggevallen wordt maar dan nog lijkt me het sneller en praktischer om gewoon van nummer te wisselen ofzo
in mijn telefoon (nokia 6260) kan ik gebruikers indelen in bellergroepen (niks bijzonders) maar vervolgens per profiel (vergadering, stil, normaal e.d.) aangeven welke bellergroepen mij wel/niet mogen bellen. Wellicht dat zijn/haar telefoon ook zoiets kan.
In ieder geval kan je proberen even anoniem te bellen. Mocht dat niet helpen, dan blokkeert hij/zij ook anonieme nummers of heeft hij/zij de blokering bij zijn/haar provider aangevraagd, wat me zee onwaarschijnlijk lijkt. Voordat je dat er bij je provider namelijk door hebt, ben je een eeuwigheid bezig doorgaans.

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 23:46
FaceDown schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 14:31:
Ik denk dat je vermoeden juist is ja. Wat heeft ie uit te leggen dan? :)
offtopic:
misschien is die opgelicht op marktplaats oid en heeft die alleen een mobiel nummer van diegene. Of zijn 'lover' heeft geen interesse meer en kan hij diegene niet loslaten
of...
of...
Kan zoveel zijn, aangezien TS later aangeeft dat het een prive kwestie betreft, ga ik toch meer in de richting denken dat hij diegene is die iemand lastig valt, maar jah we speculeren toch we erbij neervallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Zal wel een 'haar' zijn anders heeft ie 't niet over 'de persoon'... blijf het een vaag verhaal vinden.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Is het niet mogelijk dat de bewuste persoon zich in het buitenland bevind met een prepay toestel, of abonnement zonder dekking in het buitenland.
Omdat met bellen naar het buitenland de gebelde persoon ook moet betalen en het ontvangen van een smsje gratis is, zou dit misschien iets kunnen zijn.
Bij mijn weten blokkeren operators namelijk geen telefoonnummers. Je zou ook via een telefooncel of ander toestel kunnen proberen te bellen.

[ Voor 4% gewijzigd door Shiver23 op 10-08-2005 15:01 ]

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 03:55

WhiteDog

met zwarte hond

FaceDown schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 14:57:
Zal wel een 'haar' zijn anders heeft ie 't niet over 'de persoon'... blijf het een vaag verhaal vinden.
Ik weet dat ie zo'n oude.
ie = hij :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63813

tis dat dit geen HK is.. anders had ik gezegd.. laat tabbie eens met rust :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

job schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 14:36:
[...]

Een provider gaat toch nooit zomaar een nummer blokkeren? dat is teveel werk voor hen. Dan blijven ze bezig.
Misschien als je dit lukt bij een stalker. waarbij je dus kan aantonen dat je vaak wordt lastig gevallen.
KPN heeft aan een telefoonnummer en drie exacte tijdstippen genoeg hoor :)
rac-on schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 14:51:
[...]

in mijn telefoon (nokia 6260) kan ik gebruikers indelen in bellergroepen (niks bijzonders) maar vervolgens per profiel (vergadering, stil, normaal e.d.) aangeven welke bellergroepen mij wel/niet mogen bellen. Wellicht dat zijn/haar telefoon ook zoiets kan.
Dat betekent overigens dat het toestel wel overgaat, maar dat je dat absoluut niet hoort :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Shiver23 schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 15:00:
Is het niet mogelijk dat de bewuste persoon zich in het buitenland bevind met een prepay toestel, of abonnement zonder dekking in het buitenland.
Omdat met bellen naar het buitenland de gebelde persoon ook moet betalen en het ontvangen van een smsje gratis is, zou dit misschien iets kunnen zijn.
Bij mijn weten blokkeren operators namelijk geen telefoonnummers. Je zou ook via een telefooncel of ander toestel kunnen proberen te bellen.
De persoon heeft een Orange prepaid abbo maar ik kan die persoon wel vanuit Duitsland bellen en sms'en. Hij zit wel vaak in Belgie maar of dat verschil uitmaakt met Duitsland denk ik niet.
Het zit overigens zo dat die persoon mij geld verschuldigt is en niks meer van zich laat horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManOfWar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-03 18:52
Operators kunnen wel nummers voor je blockeren. Ik zit namenlijk in Spanje en heb Vodafone, en heb de optie om via de webpage van Vodafone om nummers te blockeren met mijn acount. Dus kan het zijn dat hij/zij dat heeft gedaan met je nummer B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijsje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-05 07:06
Ik ben in mijn Samsung D500 wel eens de mogelijkheid om nummers te blokkeren tegengekomen.
Het is dus wel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:49
Heb je nou al geprobeerd zonder nummer te bellen? Als dat niet werkt is het bij de provider geblocked, als het wel werkt is het op de telefoon geblocked en pak je een andere telefoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136143

Anoniem: 30648 schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 15:11:
[...]

De persoon heeft een Orange prepaid abbo maar ik kan die persoon wel vanuit Duitsland bellen en sms'en. Hij zit wel vaak in Belgie maar of dat verschil uitmaakt met Duitsland denk ik niet.
Het zit overigens zo dat die persoon mij geld verschuldigt is en niks meer van zich laat horen.
En voila!!! Daar zeg je het zelf al!

De persoon in kwestie zal dus waarschijnlijk in het buitenland zitten met zijn prepaid ZONDER BELTEGOED. Aangezien het ontvangen van een oproep in het buitenland geld kost, kan ie dus geen oproepen ontvangen. De telefoon gaat dan ook niet over. Ontvangen van sms is gratis, dus komt wel aan.

Ik heb zelf een Orange abbo. Ik heb ook eens iemand gehad die mij lastig bleef vallen, dus ik bellen, met wat eerder is genoemd: een aantal tijdstippen bij de hand. Orange blokkeerd geen nummers! Als ze dat al niet doen bij abbo, dan al helemaal niet bij prepaid, dus dat is uitgesloten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Archie_T schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 15:26:
Heb je nou al geprobeerd zonder nummer te bellen? Als dat niet werkt is het bij de provider geblocked, als het wel werkt is het op de telefoon geblocked en pak je een andere telefoon...
Anoniem bellen geeft precies hetzelfde resultaat: "Oproep Beeindigt" Een andere telefoon ga ik straks proberen.

Anoniem: 151555

Hallo mensen, Ik heb zelf jarenlang bij Orange en Vodafone gewerkt, en ik kan jullie zeggen dat wij inderdaad geen nummers kunnen blokkeren. We kunnen het natuurlijk wel, maar dit gebeurt alleen bij hoge uitzonderingen als de abonnee kan aantonen dat er sprake is van zogenaamd telefoon-terreur. In principe wordt deze actie echter niet vlug uitgevoerd. Wat betreft de mogelijkheden van de mobiele telefoontoestellen kan ik kort zijn. Het verhaal zoals TS het stelt, kan niet!!! Weliswaar beschikken de modernere toestellen over een mogelijkheid om bellersgroepen aan te maken en vervolgens te bepalen welke groep geaccepteerd wordt, ( oa Nokia, Sony-Ericsson, Samsung ed ) maar in dit geval duwt het toestel als het ware het gesprek weg, daarvoor moet het gesprek echter wel eerst binnenkomen. Uiteraard kan het toestel vervolgens heel snel het gesprek weigeren, maar stel je voor je krijgt een gesprek binnen en je wilt het gesprek op dat moment niet ontvangen en je toetst op weigeren of op de rode toets dan duw je het gesprek weg en krijgt de beller een ingesprektoon. Alleen persoonlijk ben jij langzamer als het toestel. Vandaar dat het mogelijk is dat de beller de overgaans toon niet hoort. Maar is hier sprake van Closed User Groups, zoals dat in de branche zo mooi heet dan zou TS toch een ingesprektoon moeten horen. Dat kan ik niet opmaken uit zijn topic. Dus of we hebben hier inderdaad te maken met iemand die zelf wil weten hoe hij/zij iets dergelijks kan ontwijken of de beller bevindt zich inderdaad in het buitenland. Hopelijk is hiermee de vraag voldoende beantwoord.

Met vriendelijke groet
Pagina: 1