Toon posts:

[C++ / C#] Job owner van een printjob wijzigen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zoek me al een tijdje de tandjes en wil eigenlijk weten of het uberhaupt mogelijk is. Wat ik wil doen is de jobowner van een printjob wijzigen. Dus iemand print wat en die komt in de queue te staan met de ingelogde naam. Maar als de gebruiker print en vlak voordat hij print een pop-up krijgt en een andere jobowner in kan vullen/selecteren zou dit super zijn. (om bijvoorbeeld een projectnaam te kiezen) Dit alles onder windows...

Ik heb al gezocht op de MSDN van MicroSoft en google gaf hele verspreide informatie en wat ik vond was meer over het uitlezen van de user via bepaalde protocollen. En dan ook vaak nog onder Unix / IBM, novell en linux systemen. :/

Als iemand hier iets meer over weet of links naar libraries (C++ of C#) zodat zelfbouw mogelijk is of andere info hierover ... graag. Het lijkt mij namelijk iets wat niet onmogelijk is maar als er geen info over is...

Alvast bedankt.

Verwijderd

Misschien is het handig te vermelden waarom je dit zou willen... wie weet zijn er andere mogelijkheden om je doel te bereiken

• riezebosch
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:09
Misschien dat je wat met SetJob kan. In de pJob kan je namelijk een pUserName opgeven.

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 14:17:
Misschien is het handig te vermelden waarom je dit zou willen... wie weet zijn er andere mogelijkheden om je doel te bereiken
Ik zal de beweegredenen wat uitbreiden inderdaad.
We hebben hier op de zaak een pakket draaien dat binnenkomende jobs verzameld en het mogelijk maakt mobiel te printen. Gebruikers halen na het kenbaar maken (m.b.v. een pasje) van zichzelf hun print bij een printer op. De jobs staan in de database, en worden daarin opgeslagen a.d.v. hun inlognaam onder windows.
Als we het nu mogelijk kunnen maken dat bepaalde gebruikers onder een andere "inlognaam" kunnen printen, dan kunnen we prints op projectbasis afboeken.

Vandaar :Y)

• RobLemmens
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-04 17:37
(jarig!)
Een process aanmaken onder een andere user en van daaruit printen, moet mogelijk zijn.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Dat is idd een mogenlijkheid. Maar als het alleen om de administratie gaat kan je toch ook gewoon in de database bijhouden voor welk project het is. Lijkt me niet perse nodig om de printjob zelf onder een andere user uit te voeren.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Verwijderd

Topicstarter
rwb schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 14:32:
Dat is idd een mogenlijkheid. Maar als het alleen om de administratie gaat kan je toch ook gewoon in de database bijhouden voor welk project het is. Lijkt me niet perse nodig om de printjob zelf onder een andere user uit te voeren.
Tuurlijk is dit een mogelijkheid als het pakket van ons is ;) CLosed source .... Dus kwamen we op dit idee om de gebruiker dan maar zelf aan te passen op het moment dat deze gaat printen. Want je kan dan op bepaalde "gebruikers" (lees : projecten) selecteren om te achterhalen wat er geprint is.

Verwijderd

Topicstarter
RobLemmens schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 14:28:
Een process aanmaken onder een andere user en van daaruit printen, moet mogelijk zijn.
Klinkt interessant maar is het mogelijk tussen het proces van de driver naar de spooler te komen?
Of de gebruiker moet daarvoor al een andere gebruiker kiezen in de driver of zo. Maar of dat mogelijk is vraag ik me af, wellicht een idee om een open-source windows printer driver te maken :) (Als die er niet al is...Dat ga ik ook nog even na trouwens)

• RobLemmens
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-04 17:37
(jarig!)
Als je in het paket niks kunt wijzigen dan word het moeilijk, je zou een virtuelle printer driver kunnen schrijven (ooit ergens een werkend voorbeeld in c++ op het net gezien, als je die weet te vinden ben je snel klaar) en dan daar de user laten kiezen om vervolgens onder die user een process te starten om de job door te sturen naar de echte printer. Wel een beetje erg omslachtig...

• riezebosch
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:09
Is er dan niet al naar SetJob gekeken? Of kan dit sowieso niet?
Heb het gevoel dat m'n post over het hoofd wordt gezien ;)

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

Verwijderd

Topicstarter
riezebosch schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 14:45:
Is er dan niet al naar SetJob gekeken? Of kan dit sowieso niet?
Heb het gevoel dat m'n post over het hoofd wordt gezien ;)
Heb ik naar gekeken maar dit is in principe als de job in de queu zit om deze dan bijvoorbeeld op pauze te zetten of te verwijderen. Alles gekoppeld aan een jobID, maar niet om een user aan te passen :/

Ik ben de pagina al tijdens het eerdere zoekwerk tegengekomen en was die andere link aan het bekijken, je post wordt niet overgeslagen hoor

Verwijderd

Misschien kun je rechtstreeks de database uitspitten en dan jobs (voor de ingelogde gebruiker) welke nog niet aan een project verbonden zitten er uit trekken.

Vervolgens dit via een losse app laten invullen door de gebruiken... Misschien elke x seconden laten pollen, of om je database te ontlasten alleen pollen als je een printjob (lokaal) hebt langs zien komen

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2005 22:45 ]

• dotcode
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-04 14:26

dotcode

///\00/\\

Ik denk dat het mogelijk moet zijn met shellextenties. Een hook in de shell of anders de printer driver. Ik neem aan dat je controle hebt over alle drivers die zijn geinstaleerd.

Shell ex is altijd een hobby geweest :). Dat is waarschijnlijk de makelijkste manier om het voor elkaar te krijgen
Pagina: 1