Toon posts:

[XP] Muis valt uit in applicaties(games)*

Pagina: 1
Acties:
  • 719 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

Ik heb een nogal vaag probleem. Mijn muis(USB Logitech 500mx) valt tijdens spelletjes soms uit. dan reageert ie gewoon even niet meer en na een tijd werkt het weer gewoon. in windows doet ie het wel gewoon altijd, dus het heeft echt iets te maken met de spellen.

ik heb al even nieuwe mouseware geinstalleerd, maar dat helpt niet. wat me verder opviel is dat mijn rode lampje in mijn muis af en toe uitvalt.

muis naar de klote of toch iets anders? maar nogmaals in windows het dus wel altijd gewoon doen.

combi games + mouseware ofzo?

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Games in het algemeen of alleen in bepaalde games?

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-03 11:45

Haan

dotnetter

Aangesloten via USB of PS/2? Probeer eens een andere USB-poort te gebruiken.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke Windows gaat het hier dan over?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Al even met de default drivers geprobeerd? Staan alle dingen als mouse pointers etc uit, en draait er op de achtergrond verder geen software? Met andere muizen ook dit probleem?

Ik zie in je topicstart niet welk OS je gebruikt, vermeld dat nog even, dan zetten we dat ik de topictitel, per de Windows Operating Systems - Policy :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
windows is xp, usb port is al geswapped, het gaat om alle games. usb controller reinstalled. standaard drivers zou msch kunnen, maar geen optie want ik wil met mouseware bepaalde knoppen binden dus ik moet eht wel gebruiken.

oh sorry dat ik xp niet vermeldde, kom wel vaak op got maar niet hier alles werkt altijd bij mij :)

tot nu :(

[edit] ik heb even de usb poort geswitched naar het onderstedeel van mijn mobo(kep er 2 boven en 2 bij mij netwerk ingang) en nu doet ie het voorlopig wel goed. vreemd. misschien zijn dan die 2 bovenste gaar? want ik had ze beide geporbeerd.

voorlopig is het even opgelost, maar als ie zo weer begint te eikelen kom ik weer terug :P

[edit2] hield het een tijd vol, maar na een tijdje stopte ie weer :(

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2005 15:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
bump

probleem is er nog steeds. het enige wat werkt is alt tabben nmaar windows tot de muis weer reageert en dan weer alt tab terug, maar dat is uiteraard een bagger oplossing :)

in windows en applicaties heeft ie het niet. alleen in spellen dus. vreemd. iemand nog een tip?

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Zou het misschien aan je DirectX kunnen liggen? Die zorgt immers voor de doorvoer van de muisbesturing. (ik gooi hier maar een balletje op, ik zou niet weten of dit het echt is)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• Creegfire
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-11-2025

Creegfire

Wow hey!

Het zou idd kunnen door dat het aan de DirectX versie kan liggen ook al ga ik van uit dat je het nieuwste van het nieuwste hebt...

Heb je toevallig al bij de muisinstellingen gekeken voor de gevoeligheid van de muis? Het klinkt misschien heel erg raar maar ik had het probleem gehad dat mijn muis daardoor niet goed reageerde. (Precies dezelfde muis spreek ik hier over) Anders zou ik gewoon eens even alle instellingen langs gaan. Toevallig ook al geprobeerd door met een PS/2 sluitstuk erop te zetten?

//Creegfire

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-03 09:15

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Ik heb sinds mouseware 7.0 al ge-etter met die software, over het algemeen doe ik niet eens meer de moeite om die rommel op mijn PC te installeren tenzij het echt nodig is om bepaalde features van mijn muis te kunnen gebruiken. tís idd de mouseware die waarschijnljik de boel vernachelt, uninstall dat eens en probeer dan is hoe de mijs reageert

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

Verwijderd

Topicstarter
mouseware uninstallen/updaten heb ik al gedaan dat is het dus niet. het zou idd msch DX kunnen zijn...

hmm eens kijken naar een nieuwe release. dat zou het best eens kunnen zijn :)

Verwijderd

Heb hetzelfde gehad en het had bij mij puur met mijn muis handelingen zelf te maken. Het kan wel eens gebeuren dat de veertjes slap staan van je batterijen. Batterijen eruit halen, deze weer wat uittrekken, batterijen erin en dan blijven ze weer strak zitten. Anders een dun papierlaagje op je batterijen leggen en dan met het klepje weer sluiten, weet je zeker dat ze altijd kontakt blijven maken ;)

Vooral in games maak je nog wel eens rare beweginen met je muis waardoor dit soort kleine problemen kunnen ontstaan. Denk niet dat het aan je drivers ligt en al helemaal niet aan DirecX. Maar probeer het eens zou ik zeggen, misschien heb je er ook last van :)
Pagina: 1