Toon posts:

Internet traag, maar Router Reset helpt....

Pagina: 1
Acties:
  • 2.865 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem.

Ik heb hier Wanadoo Cable basic ( 2000/520 ) dit komt binnen via een modem nl de Motorola SB5100E, van deze modem gaat het naar de Sitecom DC-207 (router met basis instellingen) van uit deze router wordt het gesplitst naar 4 PC. Allemaal met een 10/100mbit ethernet kaart.

Nu het probleem.
Soms (paar keer per week) valt de internet verbinding helemaal weg. Als je nog op MSN zit dan kan je ook gewoon nog praten met de mensen die online zijn en de nieuwsgroepen zijn ook nog gewoon bereikbaar ( dit gaat wel via een payserver) Maar internet lijkt wel helemaal " dood" te zijn. Ik kan geen pagina meer bezoeken of verversen.

Ik heb naar de instellingen van de router gekeken, maar kan daar niks vreemds ontdekken....al heb ik er niet veel verstand van. Maar als je de router en modem reset (stekker der uit en even wachten) dan doet hij het weer prima. Soms voor een langere tijd en soms voor een hele korte periode.

Waar kan ik het probleem nog meer zoeken??

Mijn systeem

AMD64 3200+
MSI K8n Plat.
1024MB
Windows XP (SP2 met alle updates en firewall aan)
Kaspersky Anti-Virus, met alle recente updates en gecontroleerde hardeschijf.
Ethernet gaat via het moederebord

• orionpax
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Probeer op zon moment is een ping te doen op een extern IP/ domeinnaam. Ik kan me voorstellen dat de wannadoo DNS servers beetje overbelast zijn.

Verwijderd

Topicstarter
orionpax schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 14:07:
Probeer op zon moment is een ping te doen op een extern IP/ domeinnaam. Ik kan me voorstellen dat de wannadoo DNS servers beetje overbelast zijn.
Bedankt :D, dat ga ik zeker proberen.

Ik heb het net geprobeerd..

Bij de site van google met ip 216.239.59.99
Krijg ik soms wel een ping ( 50 % loss op 4 pings) tijd +/- 180 ms

Dit is toch veelste langzaam???

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2005 16:19 ]

• wallywally
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-04 11:09
Veelste langzaam ja. Ik weet niet of je toevallig nog een ander modem kan proberen/lenen van iemand? Hiermee kan je dus ff kijken of het aan het modem ligt of aan de verbinding. Als het aan het modem ligt, dit aan wanadoo voorleggen en om een nieuw modem vragen.

Verwijderd

Topicstarter
helaas heb ik die mogelijkheid niet.....zijn er nog andere opties?? Al me kennisen en vrienden hebben dezelfde modem of ADSL....

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2005 18:52 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
wallywally schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 10:05:
Veelste langzaam ja. Ik weet niet of je toevallig nog een ander modem kan proberen/lenen van iemand? Hiermee kan je dus ff kijken of het aan het modem ligt of aan de verbinding. Als het aan het modem ligt, dit aan wanadoo voorleggen en om een nieuw modem vragen.
Aan z'n ip te zien heeft ie al een Motorola :) Er zijn geen nieuwere modems :P Wel wat capaciteitsproblemen hier en daar. Kijk eens op http://192.168.100.1. Wat zijn je upstream/downlstream power en je Signal to noise ratio? Daar is ook wel veel uit af te leiden. Zijn er nog firmware updates voor de Sitecom misschien? En heb je dit met een pc met alleen client ms netwerken en tcp/ip op 10 mbit half duplex ook?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Downstream Value
Frequency 242000000 Hz Locked
Signal to Noise Ratio 36 dB
Power Level 4 dBmV
The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading

Upstream Value
Channel ID 4
Frequency 23000000 Hz Ranged
Power Level 48 dBmV

Ik heb het bij alle 4 de PC's. De firmware zou ik morgen even checken :D.

Kloppen de bovenstaande waardes??

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Die waarden laten niks geks zien :) S/N ratio rond de 36 is oke, maar moet niet echt veel hoger worden..... Power levels zou iedere kabeler willen dat íe ze had bij Casema, dat lijkt me niet de reden van dit probleem.... zie je nog errors in je modempagina?

Mijn spoorwegfotografie

Verwijderd

Hoor dit probleem wel vaker met routers. Waarschijnlijk heb je nergens last van als je 1 PC rechtstreeks aan het modem hangt. Routers zijn net kleine PC's. Doe je er veel mee, dan moet je ze af en toe resetten. Heb hier m'n server rechtstreeks aan hetzelfde modem hangen met dezelfde signaalwaardes, maar heb nooit problemen.

Verwijderd

Heb je niet gewoon je upstream helemaal vol zitten, heb ik gehad. Wel msnen en zo maar paginas opvragen ging niet. Gebruik netlimiter en verdeel de upstream over de computers, laat wel ongeveer 5kb over op de max upload die JIJ haalt. Dus niet wat je provider zegt dat je hebt. Draai je trouwens p2p programmas of zo.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2005 02:14 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 02:08:
Hoor dit probleem wel vaker met routers. Waarschijnlijk heb je nergens last van als je 1 PC rechtstreeks aan het modem hangt. Routers zijn net kleine PC's. Doe je er veel mee, dan moet je ze af en toe resetten. Heb hier m'n server rechtstreeks aan hetzelfde modem hangen met dezelfde signaalwaardes, maar heb nooit problemen.
En daar zit probably de oplossing inderdaad, ding krijgt gewoon veel voor z'n kiezen en trekt het niet helemaal meer :) Andere router misschien eens proberen of een oude energiezuinige linux-bak neerzetten :)

Verwijderd

Topicstarter
De errors die heb ik wel...Maar dat zijn Time errors en DHCP errors, maar de DHCP wordt gedaan door de router. Is het miss slim om dit om te draaien want de modem die zou dat toch ook moeten kunnen??

2005-08-13 10:16:52 5-Warning D103.0 DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response
2005-08-10 10:16:54 6-Notice I401.0 TLV-11 - unrecognized OID
2005-07-14 03:38:32 3-Critical T002.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing
2005-07-14 03:38:29 3-Critical T001.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing
2005-07-14 03:38:04 3-Critical R002.0 No Ranging Response received - T3 time-out
2005-07-14 03:38:01 3-Critical R003.0 Init RANGING Critical Ranging Request Retries exhausted

Dit staat er in me log.
In het begin had ik idd nergens last van toen hing er maar 1 pc aan. De router heb ik alleen ingesteld dat hij verbindeing maakt met de modem en de DHCP, de rest zoekt hij zelf uit....Dus kan niet echt zeggen dat ik er veel mee doe.
Heb je niet gewoon je upstream helemaal vol zitten, heb ik gehad. Wel msnen en zo maar paginas opvragen ging niet. Gebruik netlimiter en verdeel de upstream over de computers, laat wel ongeveer 5kb over op de max upload die JIJ haalt. Dus niet wat je provider zegt dat je hebt. Draai je trouwens p2p programmas of zo.
Dat zou ook kunnen. Moet je het programma netlimiter op elke PC zetten dan?? Hoe gaat dat in zijn werk?? Ik denk dat het bij mij niet gaat want heb geen server waar alles langs gaat. P2P gebruik ik heel zelde, het is meer nieuwgroepen.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
14 juli heeft dan waarschijnlijk je verbinding er eventjes uitgelegen, kan soms gebeuren. Denk dat het toch aan de Sitecom ligt :)

Mijn spoorwegfotografie

• schroevendraaier480
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-04 20:51

schroevendraaier480

certified prutser

Heb zoiets ook gehad met @Home

Bleken uiteindelijk ARP stormen te zijn waarmee sommige routers niet uit de voeten kunnen. Ben toen overgestapt van Draytek naar Edimax.

ARP stormen is een stortvloed aan IP naar MAC adres vragen/antwoorden. Meestal gerelateerd aan slechte indeling van subnetten van de ISP.

Probeer eens een router van andere makelij

wat nou router, gewoon een kroonsteentje!

Verwijderd

Topicstarter
schroevendraaier schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 20:48:
Heb zoiets ook gehad met @Home

Bleken uiteindelijk ARP stormen te zijn waarmee sommige routers niet uit de voeten kunnen. Ben toen overgestapt van Draytek naar Edimax.

ARP stormen is een stortvloed aan IP naar MAC adres vragen/antwoorden. Meestal gerelateerd aan slechte indeling van subnetten van de ISP.

Probeer eens een router van andere makelij
Ik heb nog een Sweex router...., zou ik deze kunnen switchen dan??of kan ik beter voor een echte router gaan??

• schroevendraaier480
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-04 20:51

schroevendraaier480

certified prutser

Als die sweex een router is die je aan de verbinding kan hangen, dan zou ik eens kijken of dat verandering brengt. Er een kopen kan altijd nog.

wat nou router, gewoon een kroonsteentje!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb helaas nog geen tijd gehad, om de routers te verwisselen. Als ik dit gedaan heb dan plaats ik mijn bevindingen in het topic :D

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 20:11:
ik heb helaas nog geen tijd gehad, om de routers te verwisselen. Als ik dit gedaan heb dan plaats ik mijn bevindingen in het topic :D
Cool, fijn dat je ons even op de hoogte houdt, we horen het graag :)

Mijn spoorwegfotografie

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is nog steeds aanwezig. De sweex router is helaas kapot.

Nu ben ik van plan om een andere router te nemen. Welke raden jullie mij aan??

Ben nog even verder weeste testen met het probleem. (had het de afgelopen maanden erg druk)

De router van sitecom heeft ook soms het probleem dat ik hem niet kan bereiken via zijn adres. hoe kan dit?? Pingen gaat dan nog wel.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2005 20:54 ]

Pagina: 1