Toon posts:

[Vista] ADSL drivers, voor Ericsson hm121dp*

Pagina: 1
Acties:
  • 1.734 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik probeerde de xp drivers van de ericsson hm121dp usb modem te installeren in windows Vista ( codename longhorn beta 1 )

Maar dat slaagt niet helemaal en nu kan ik dus geen verbinding met internet krijgen op Win. Vista.

Weet iemand misschien hoe ik die xp drivers kan installeren of hoe ik internet werkend kan krijgen op vista

Met voorbaat dank! _/-\o_

ps: ik gebruik geen vm ware en dat soort programma's, gewoon op een echte partitie....

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:40
Een vriend van mij heeft een paar maanden terug met Longhorn gespeeld en kwam er achter dat je de Millenium drivers moet gebruiken voor de diverse apparaten.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
EricJH schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 13:56:
Een vriend van mij heeft een paar maanden terug met Longhorn gespeeld en kwam er achter dat je de Millenium drivers moet gebruiken voor de diverse apparaten.
Heb dat zelf nog niet geprobeerd, maar gezien het grote verschil in opbouw lijkt het me onwaarschijnlijk dat het goed zou gaan werken :P Welke apparaten waren dat zoal?
Het was als dit een aantal maanden terug was ook zeker niet de zelfde versie, aangezien beta 1 pas eind van vorige maand is uitgekomen ;)

Ik zet even [Vista] vooraan de titel per de Windows Operating Systems - Policy, let daar in het vervolg even op :P Heeft je provider niet iets voor je? Staat me trouwens ook iets van bij dat Ericsson bepaalde modem afdelingen heeft afgestoten richting Aastra oid :P

[ Voor 10% gewijzigd door sanfranjake op 10-08-2005 14:07 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:40
sanfranjake schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 14:05:
[...]

Heb dat zelf nog niet geprobeerd, maar gezien het grote verschil in opbouw lijkt het me onwaarschijnlijk dat het goed zou gaan werken :P Welke apparaten waren dat zoal?
Het was als dit een aantal maanden terug was ook zeker niet de zelfde versie, aangezien beta 1 pas eind van vorige maand is uitgekomen ;)
Ik heb het niet verder besproken met hem dus is dit alles wat ik erover kan vertellen. Het ging om een versie die hij van één van de p2p netwerken had geplukt. Ik was verbaasd dat het Millenium drivers waren die hij gebruikte daar ik had verwacht dat de XP drivers het beste zouden matchen.

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik zal die millenium drivers een even gaan testen dan....het lijkt me onwaarschijnlijk maar alle tips helpen ;)

En sanfranjake, sorrie, ik ben vandaag lid geworden van dit forum. Dus ik moet nog beetje uitpuzzelen hoe het forum in elkaar zit :)

En van de provider betreft. Wanadoo is beetje traag in dat soort dingen en dan zou ik moeten aankloppen bij kpn. En op de site van kpn staat ook niks nuttigs in dit geval, alleen XP drivers...

En wat is Aastra?? :P

yooo

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 14:20:
ok, ik zal die millenium drivers een even gaan testen dan....het lijkt me onwaarschijnlijk maar alle tips helpen ;)

En sanfranjake, sorrie, ik ben vandaag lid geworden van dit forum. Dus ik moet nog beetje uitpuzzelen hoe het forum in elkaar zit :)

En van de provider betreft. Wanadoo is beetje traag in dat soort dingen en dan zou ik moeten aankloppen bij kpn. En op de site van kpn staat ook niks nuttigs in dit geval, alleen XP drivers...

En wat is Aastra?? :P

yooo
Aastra is dacht ik het bedrijf waaraan de modemafdelingen verkocht waren. Op www.ericsson.com moet je wel wat kunnen vinden :P

Misschien gewoon Wanadoo om een nieuw modem vragen? Die dingen zijn volgens mij al erg oud... Niet dat ze je omdat je Vista wil testen een nieuw modem zullen geven, maar het is allicht het proberen waard :D

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Aastra is dacht ik het bedrijf waaraan de modemafdelingen verkocht waren. Op www.ericsson.com moet je wel wat kunnen vinden :P

Misschien gewoon Wanadoo om een nieuw modem vragen? Die dingen zijn volgens mij al erg oud... Niet dat ze je omdat je Vista wil testen een nieuw modem zullen geven, maar het is allicht het proberen waard :D
Een nieuwe modem gratis aanvragen? :*) dat zal vast nie kunnen haha :D

Heb trouwens net de millenium drivers ff opgezocht dus die gaat ik nu eerst ff testen.

cyaaa

Verwijderd

Topicstarter
he bah,

het wil ook niet lukken met de millenium drivers...

Heeft iemand een oplossing???? Plzzzzzzz :'(

je kunt bij sommige xp installatie bestanden wel bij eigenschappen kijken en dan bij compatibiliteit en dan op een andere manier installeren,,,,,,maar zelfs dat hielp niet :'(

greetz me :/

• freggell
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08-2024
Ik denk dat dit vreemd klinkt, maar kan het niet uit de posts halen.
Word je modem wel gewoon gedetecteerd/geinstaleerd als je hem aangesloten hebt. dit dus zonder de drivers te instaleren, dus met standaard drivers.

Als dat geval is, zelf ff de rest goed zetten (inbel verbinding met juiste waarden (als via kpn is dan 8,48 al telefoon nummer) en testen of dat werkt)

• freggell
En is het al opgelost????

En hoe heb je het dan gefixxed?
Nieuw modem aangeschaft?

Ben eigenlijk wel benieuwd

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het is niet opgelost, ik heb vista er weer afgemikt :P ik kreeg geen verbinding met internet....

Verwijderd

Topicstarter
freggell schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 12:34:
Ik denk dat dit vreemd klinkt, maar kan het niet uit de posts halen.
Word je modem wel gewoon gedetecteerd/geinstaleerd als je hem aangesloten hebt. dit dus zonder de drivers te instaleren, dus met standaard drivers.

Als dat geval is, zelf ff de rest goed zetten (inbel verbinding met juiste waarden (als via kpn is dan 8,48 al telefoon nummer) en testen of dat werkt)
Hij wordt niet gedetecteerd, en wanneer ik de drivers heb "geinstalleerd" dan bij de volgende reboot vraagt hij elke keer of ik hem weer wil rebooten. Dat is gewoon nog de fout in Vista als je verkeerde drivers gebruikt.

8,48 is inderdaad standaard en dat zou je in principe niet hoeven in te stellen.

• freggell
Balen.

een oplossing was opzich wel nuttig geweest (voor geval ik er eens tegen aan loop :) )

Met instellen bedoelde ik, als je de verbinding zelf aanmaakt, moet je wel 8,48 op de plaats van telefoon nummer zetten, aangezien je een soort van inbel verbinding opzet.

maar in ieder geval weer veel internet plezier :+
Pagina: 1