hallo allen,
Ik heb de volgende vraag. Ik laat een wmv filmpje zien embedded in een webpagina. Ik gebruik hiertoe de volgende code:
Op zich ben ik erg tevreden over de werking al lijken bezoekers bij grote bedrijven als de rabobank de video niet streaming te kunnen bekijken. Hiervoor heb ik echter een directe link naar het bestand toegevoegd.
Nu is mijn wens om de video pas af te spelen als de bezoeker op play klikt maar dat tussen het openen van de pagina en het klikken op play al wel wordt gebufferd.
<param name="autoStart" value="false"> zorgt ervoor dat de video niet start voor de bezoeker op play klikt (al werkt dit niet in firefox). Maar ik heb de indruk dat pas op het moment van op play klikken het bufferen begint. Dit is klaarblijkelijk erg handig als je meerdere videos op een pagina toont en bandbreedte wilt sparen. Echter in mijn geval is het al duidelijk dat het bestand zal worden afgespeeld door de bezoeker.
In de statusbar zie ik dat na het openen van de pagina wel iets wordt geladen, 'verbinden met het media' en daarna 'gestopt', maar als je op play klikt moet er eerst weer worden gebufferd. Dit vind ik zonde van de tijd en dit leidt tot verwarring bij de bezoekers.
Is er een manier om direct te bufferen ondanks de autoStart=false parameter ?
Vriendelijke groet
Ik heb de volgende vraag. Ik laat een wmv filmpje zien embedded in een webpagina. Ik gebruik hiertoe de volgende code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
| <OBJECT ID="MediaPlayer" classid="CLSID:22D6F312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95" codebase="http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab#Version=6,4,7,1112" standby="Loading Microsoft Windows Media Player components..." type="application/x-oleobject" width="320" height="306" > <param name="fileName" value="bestandsnaam.wmv"> <param name="transparentatStart" value="false"> <param name="autoStart" value="false"> <param name="ShowControls" VALUE="1"> <param name="ShowDisplay" VALUE="false"> <param name="ShowStatusBar" VALUE="1 "> <param name="loop" value="false"> <PARAM NAME='fullscreen' VALUE='1'> <EMBED type="application/x-mplayer2" pluginspage="http://microsoft.com/windows/mediaplayer/en/download/" id="mediaPlayer" name="mediaPlayer" ShowControls="1" ShowDisplay="false" ShowStatusBar="1" width="320" height="306" filename="bestandsnaam.wmv" src="bestandsnaam.wmv" autostart="false" loop="false" > </EMBED> </OBJECT> |
Op zich ben ik erg tevreden over de werking al lijken bezoekers bij grote bedrijven als de rabobank de video niet streaming te kunnen bekijken. Hiervoor heb ik echter een directe link naar het bestand toegevoegd.
Nu is mijn wens om de video pas af te spelen als de bezoeker op play klikt maar dat tussen het openen van de pagina en het klikken op play al wel wordt gebufferd.
<param name="autoStart" value="false"> zorgt ervoor dat de video niet start voor de bezoeker op play klikt (al werkt dit niet in firefox). Maar ik heb de indruk dat pas op het moment van op play klikken het bufferen begint. Dit is klaarblijkelijk erg handig als je meerdere videos op een pagina toont en bandbreedte wilt sparen. Echter in mijn geval is het al duidelijk dat het bestand zal worden afgespeeld door de bezoeker.
In de statusbar zie ik dat na het openen van de pagina wel iets wordt geladen, 'verbinden met het media' en daarna 'gestopt', maar als je op play klikt moet er eerst weer worden gebufferd. Dit vind ik zonde van de tijd en dit leidt tot verwarring bij de bezoekers.
Is er een manier om direct te bufferen ondanks de autoStart=false parameter ?
Vriendelijke groet
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2005 13:54 ]