[Ati] X800 Pro - ati2dvag - infinite loop systeemcrash

Pagina: 1
Acties:
  • 396 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Hallo,

Op Google staat wel een en ander over dit probleem .. maar geen concrete oplossing / oorzaak. Ik vraag me af of jullie er ervaring mee hebben.

Mijn systeem:

Behuizing AOpen A600A met 350 W voeding.
Intel P4 2,53 Ghz
Asus P4P8X moederbord
1024 RAM PC2700/333
Asus Ati AX800 Pro

Probleem:
--------------
Ik krijg sporadisch crashes waarbij het hele scherm 'verminkt' wordt en het systeem zichzelf uitschakeld (tbv BSOD waarschijnlijk).

Melding in Event Viewer:

"The driver ati2dvag for the display device \Device\Video0 got stuck in an infinite loop. This usually indicates a problem with the device itself or with the device driver programming the hardware incorrectly. Please check with your hardware device vendor for any driver updates."

[ Voor 8% gewijzigd door BoXie op 10-08-2005 13:24 ]

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:27

KneoK

Not in a million lightyears

En ? Al gedaan wat er aangeraden wordt ?
Please check with your hardware device vendor for any driver updates
Ga eens rustig je drivers van je videokaart updaten, eventueel je chipsetdrivers. Kijk even of je ergens een IRQ conflict tegenkomt.

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Alles is uiteraard al up-to-date.
Heb een reactie van Ati gekregen. Het schijnt een bekend probleem te zijn dat in sommige situaties optreedt. Ze hebben het momenteel in onderzoek.

Verwijderd

Boxie, heb jij al wat gehoord??
Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem als bij jou.........

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-07 15:04
Wat voor voeding heb je? (merk, aantal watt, aantal amperes op de verschillende lijnen?)

Verwijderd

Ik heb zelf een laptop:

http://nl.computers.toshi...rvice=NL&PRODUCT_ID=95768

Maar wat zou dit kunnen zijn... Daarnet, 5 minuten geleden, viel hij ook ineens uit hoppakee...

Verwijderd

Weet niemand wat??

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:15

Wildfire

Joy to the world!

Op veel systemen kun je het probleem vermijden door van AGP 8x naar 4x te gaan en/of fastwrites uit te schakelen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Ik had dit probleem ook met mijn Mobility X600.

Had eerst de nieuwste drivers van ATI geinstalleerd, zonder succes. Toen maar eens de Omega drivers geprobeerd, en het probleem deed zich niet meer voor. :)

Dus http://www.omegadrivers.net/ :Y)

• Big Joe
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-07 15:55
Had het probleem ook met m'n Acer aspire 1801 (x600 mobility). BIOS terugflashen was bij mij de oplossing.

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-07 07:58
Ik weet dat dit topic al iets ouder is, maar ik heb exact hetzelfde probleem. Heb geprobeerd om de drivers te verwijderen / opnieuw te installeren. Maar al bij het bootscreen van asus (het is een asus laptop met een X700) krijg ik rare kleuren door het beeld heen.

Onder Ubuntu krijg ik ook rare effecten. Dit terwijl ik niks veranderd heb en ook niets heb overklocked.
Iemand hier dit probleem al opgelost gekregen? Of wordt dit toch RMA

Strava

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-07 15:04
Ik zou er mee terug gaan, want bij een laptop hoort dat in ieder geval goed te zijn (onderdelen zijn bij elkaar gezocht en getest).
Pagina: 1