Denon AVR-2805 op Mediacenter aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Mijn ouders zijn in het bezit van een Denon AVR-2805. Tevens beschikken zij over een mediacenter waarmee ze Mp3 / DVD / HD etc.. afspelen.

Nu dacht ik in eerste instatie dat een 'oude' SB Live 1024 via Coax voldoende was. Alleen lees ik op internet allemaal verhalen dat je de coax aansluiting op de vesrterker dan kunt opblazen door foute voltages.

Ze hebben tevens een Monster Coax Interlink kabel bij de versterker gekregen.

Nu is het bedoeling dat er goed geluid uitkomt. Bij de Hifi winkel werd verteld dat een Toslink kabel een mindere kwaliteit zou geven dan een Coax kabel op een korte afstand. Ik wil alleen zeker weten dat de versterker niet opgeblazen wordt.

Nu kan ik er een geluidskaart inzetten met Coax. Alleen weet ik dan nog niet of de versterker opblaas. Ik heb de volgende kaarten gevonden

pricewatch: Trust 511 5.1 Sound Expert Digital Surround *Ben geen fan van Trust*
http://euromaxi.bekz.be/index.asp?show_detail=1&NR=12702 *aan de prijzige kant / wat zijn voor mij de voordelen, de versterker heeft immers een 24bit DAC*

Met optische uitgang

http://hardware.kelkoo.nl/b/a/sbs/111501/13364459.html *hier moet ik nog een kabel bij hebben en wordt dus alsnog duur / tevens lever ik op kwaliteit in*

Waar kan ik nu het beste voor gaan?

[ Voor 3% gewijzigd door ilovetechno op 10-08-2005 13:15 ]

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-02 06:29
in theorie zou dit misschien kunnen, maar als je beide apparaten met randaarde hebt aangesloten zou dit geen enkel probleem mogen zijn. heb zelf ook een sb live value aan een marantz sr7300 gekoppeld via coax (enige digitale uitgang) en hier nooit problemen mee ondervonden.
coax is in testen idd beter dan toslink (toch 2 conversiestappen), maar voor je soundblaster maakt t niets uit aangezien die zelf bij lange na geen perfect geluid weergeven.
Sluit dat ding gewoon lekker aan via een coax kabeltje, die zijn een stuk goedkoper dan die toslinks en werken perfect.
Verder heb je wel een stuk of 6 digitale ingangen, dus als er 1 kapot gaat... ;)

• ilovetechno
Beide apparaten staan op randaarde. Ik probeer dan gewoon op deze manier. Hartelijk dank voor het advies.

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02 06:27

Largo

Donderdraak

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:45

Exirion

Gadgetfetisjist

jpvk007 schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 13:23:
Sluit dat ding gewoon lekker aan via een coax kabeltje, die zijn een stuk goedkoper dan die toslinks en werken perfect.
Mwa, voor 6 euro heb je een TOSLINK kabel bij de electroboer hoor. Voor het aansluiten van een PC meer dan voldoende.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• ilovetechno
Dit is analoog. Hier kan geen DTS overheen. Het lijkt me tevens dat de DAC in mijn versterker beter is dan die van het kastje
Exirion schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 13:55:
[...]

Mwa, voor 6 euro heb je een TOSLINK kabel bij de electroboer hoor. Voor het aansluiten van een PC meer dan voldoende.
Ik heb in de startpost reeds aangegeven dat ik al over een Monster coax interlink kabel beschik. Dit is een goede kabel van +/- 45 euro. Dit is zoiezo beter dan een plastic kabeltje van 6 euro lijkt me. Ze spelen er alles mee af. Het lijkt me geen punt om op te bezuinigen. Ter info; de versterker is verbonden met:

-1X B&WLCR60S3
-4X B&W DM603S3

[ Voor 52% gewijzigd door ilovetechno op 10-08-2005 14:45 ]

Pagina: 1