Toon posts:

Bios flash mislukt, Hoe flash je hem terug

Pagina: 1
Acties:
  • 344 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een GeForce4 ti 4200 128MB kaart van Leadtek VIVO edition
Afbeeldingslocatie: http://www.pcpress.co.yu/arhiva/images/broj/86/44_p1000082.jpg

Nu wilde mijn Tv-out niet werken en als laatste redmiddel dacht ik aan een bios flash.
Dus de goede flash opgezocht van leadtek zelf en deze met het programma wat bij mijn kaart zat geflasht. En toen gaf hij een file error aan. Dus een fout in de ROM
Daarna een andere gezocht en deze gedaan en die flash was succesfull
Aangezien het nogal laat was en ik gewoon concentratieloos mijn pc uit gezet
Volgende ochtend 8x piep dus ik wist al hoe laat het was.
Nu heb ik een vraag.
Kan ik mijn geforce in mijn agp slot doen en een goedkoop pci kaartje in mijn pci slot, mijn monitor aansluiten op die pci en dan gewoon booten en dan alsnog die agp flashen?
Ik zit nu op een ATI Rage PRO 128 en dat is geen porum:D

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

http://www.digit-life.com/articles/gfbios/

Staat een hele beschrijving wat te doen bij een mislukte bios flash :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Jazeker dat kan, en als je een beetje slim bent geweest heb je ook een backup van die oude bios gemaakt, en kan je die zo weer inflashen :)

Verwijderd

Ja, je kunt gewoon een pci-kaartje gebruiken om van te booten en dan flashen :)
Ik zou geen geforce-pci kaartje gebruiken omdat het nvflash programma anders misschien de verkeerde kaart flashed?

Ik heb al een paar keer een verkeerde bios in mn kaart geflashed :X

Verwijderd

Topicstarter
ff die site checken en ik heb gelukkig een dump gamaakt van mijn oude bios ja :D

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-06 08:25

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Je kan proberen een PCI kaart erin te stoppen die gebruiken om op te starten en dan gewoon agp weer te flashen.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 12:57:
Ja, je kunt gewoon een pci-kaartje gebruiken om van te booten en dan flashen :)
Ik zou geen geforce-pci kaartje gebruiken omdat het nvflash programma anders misschien de verkeerde kaart flashed?

Ik heb al een paar keer een verkeerde bios in mn kaart geflashed :X
Haha ja das best lullig dan heb je 2 kaarten naar de Tijdelijke jachtvelden geholpen 8)7
Maar nu ff een PCI kaartje regelen en dan moet het weer helemaal goed komen

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 16:42
De alomgebruikte oplossing is inderdaad te booten van een PCI kaartje.
Dan moet je eerst opstarten met alleen de PCI kaart, zodat je in de bios in kan stellen dat de PCI kaart de primaire beeldschermadapter is. Dan start je op met allebij de kaarten en laad je de bios zoals je die andere geflasht hebt.

Hier zijn wat biossen voor nvidia kaarten

edit: dat per ongeluk flashen van de verkeerde (pci) kaart is volgens mij onzin. Het flashprogramma detecteerd dat de bios past of niet. Je kan hem dan wel geforceerd laden, maar dat was je waarschijnlijk niet van plan.

edit2:Meer biossen (kijk bij donwloads)

[ Voor 28% gewijzigd door MeMoRy op 10-08-2005 13:13 ]

U vraagt, wij antwoorden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu bezig met het pci kaartje en zo,
Ik heb allebei de kaarten er in zitten en hij boot automatisch van pci af en als ik hem wil flashen geeft ie aan dat er helemaal geen NVIDIA DISPLAY ADAPTER gevonden is?
ik vin dit een beetje raar eigenlijk want die zit toch op die AGP en er staat wel stroom op

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-03 15:54

Brainless-NL

lolkipo

in de bios moet je je primary vga device veranderen naar een andere waarde (weet even niet precies welke)

Verwijderd

Topicstarter
ja die staat standaard op AGP maar als die AGP niet pakt dan switcht die meteen naar PCI en daar zit natuurlijk die andere kaart in
Pagina: 1