Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

GSM in buitenland

Pagina: 1
Acties:

• GiLMORE80
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-11 09:20
Dag medetweakers!
Ik wil over een tijdje naar Spanje gaan, en hier wil ik gebruik gaan maken van 2 GSM- toestellen, zodat de één de ander gemakkelijk kan bereiken. Ik heb al een GSM-telefoon (abonnement Libertel), en zal een andere moeten aanschaffen. Welk telefoontje (type, netwerk, abonnement, kosten, etc) kan ik hiervoor het beste nemen?
Alvast bedankt!

M.vr.gr.,

GiLMORE

• GiLMORE80
Kan niemand mij hiermee helpen?

• GiLMORE80
Echt niemand?!?
Toch wel erg zeg...

Verwijderd

Twee dingen:

Ik hoorde net op de reclame dat je tegenwoordig met Ben Vrij (=prepaid) ook in het buitenland kan bellen.

Een tijdje terug kreeg ik bij een brief van de IBG een leuke aanbieding van Ben: een leuke Bosch telefoon voor f89,-.

1+1=2

Kijk maar wat je hieraan hebt...

Verwijderd

Op zondag 14 januari 2001 17:31 schreef GiLMORE het volgende:
Dag medetweakers!
Ik wil over een tijdje naar Spanje gaan, en hier wil ik gebruik gaan maken van 2 GSM- toestellen, zodat de één de ander gemakkelijk kan bereiken. Ik heb al een GSM-telefoon (abonnement Libertel), en zal een andere moeten aanschaffen. Welk telefoontje (type, netwerk, abonnement, kosten, etc) kan ik hiervoor het beste nemen?
Alvast bedankt!

M.vr.gr.,

GiLMORE
je hebt 2 mogelijkheden:

je kunt een goedkoop dutchtone abo afsluiten; heeft verhoudingsgewijs voordelige roamingtarieven... als je geen bezwaar hebt tegen een simlock dan is het helemaal gratis en heb je meestal een vrij goed toestel.

je kunt ook in Spanje een prepaid pakketje met toestel kopen... dan zit je tenminste niet aan de "gebeld worden" kosten vast.

overigens, met het ene Nederlandse toestel naar een ander Nederlands toestel honder meter verderop in Spanje bellen kost je wel wat geduld... zeker in de daluren na 22:00 heb je soms enkele tientallen pogingen nodig...
dit heb ik aan den lijve ondervonden met diverse libertel/kpn/ben/amena abonees daar ter plaatse :(

• GiLMORE80
Aha, ik ben weer wat wijzer geworden, maar als ik het goed begrijp is een toestel van Dutchtone met abo + simlock gratis? Het toestel in Spanje lijkt me zelfs een betere mogelijkheid, aangezien van NL-NL slechter gaat dan van NL-SP en vice versa.
Als ik nou in Spanje zo'n ding neem, maakt het dan uit in kosten vanaf welk toestel ik bel?
Verdere ideeen/ opmerkingen zijn welkom, aangezien ik nog niet zo in het GSM-wereldje thuis ben.

Verwijderd

Volgens mij levert iedere provider wel een abo met gratis telefoon. Wat dat betreft hoef je niet voor dutchtone te kiezen. Volgens mij is de dekking van Dutchtone in Nederland nog slechter dan BEN. En als je een abo neemt, heb je die wel voor een jaar, dus in Nederland zul je er ook wel mee bellen...

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-11 20:07
Wat je het beste kan doen als je naar het buitenland gaat en GSM's meeneemt om elkaar te bereiken (Dus dat je niet vanuit NL bereikbaar moet zijn)... gewoon prepaid kaartjes kopen in het buitenland..
Da's echt goedkoop bellen.. moet je natuurlijk wel simlock vrije telefoon hebben.

Anders bel je nl. vanuit Spanje naar NL en betaald de ontvanger vanaf de grens weer terug naar Spanje.. is niet grappig!!

Pvouput live

Verwijderd

Op dinsdag 16 januari 2001 09:51 schreef Topje het volgende:
Volgens mij levert iedere provider wel een abo met gratis telefoon. Wat dat betreft hoef je niet voor dutchtone te kiezen. Volgens mij is de dekking van Dutchtone in Nederland nog slechter dan BEN. En als je een abo neemt, heb je die wel voor een jaar, dus in Nederland zul je er ook wel mee bellen...
Dat klopt, maar Dutchtone heeft 10x voordeliger Roamingtarieven dan Ben...
En qua bereik is Ben op de ene plaats klote en Dutchtone op de andere plaats...
Bijkomend voordeel is dat bij Dutchtone de roamingkosten van de belbundel afgaan... Dat is dus ook het enige waar ik mijn Dutchtone abo voor gebruik... :) :) :)

Verwijderd

Op dinsdag 16 januari 2001 08:24 schreef GiLMORE het volgende:
Aha, ik ben weer wat wijzer geworden, maar als ik het goed begrijp is een toestel van Dutchtone met abo + simlock gratis? Het toestel in Spanje lijkt me zelfs een betere mogelijkheid, aangezien van NL-NL slechter gaat dan van NL-SP en vice versa.
Als ik nou in Spanje zo'n ding neem, maakt het dan uit in kosten vanaf welk toestel ik bel?
Verdere ideeen/ opmerkingen zijn welkom, aangezien ik nog niet zo in het GSM-wereldje thuis ben.
Als je een Dutchtone abo neemt en een simlock op de koop toe neemt, dan heb je ook nog een beetje een mooi toestel wat je gratis krijgt...

en wat kosten betreft: binnen Spanje is het sowieso voordeliger om met die prepay kaart te bellen; gebeld worden op je Spaanse prepay kost jou tenminste niets.
Naar Nederland bellen kan je wel meer kosten als met je nederlandse abo... Voor meer info zie de websites:
http://www2.amena.es/default2.htm
http://www.airtel.es/
http://www.telefonica.es/index/movistar_tsm.html

suc6 ermee
Pagina: 1