Toon posts:

Workgroup werkt op twee PC's wel, op eentje niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen!

Ik heb al geprobeerd het antwoord te vinden via de zoek-functie, maar niets heeft gewerkt.

Het probleem is het volgende:

Ik heb thuis drie computers (2 desktops, 1 laptop). De laptop en een van de desktops werken met Windows XP Home edition SP2, mijn eigen desktop werkt met Windows XP Pro SP2. Alle computers zijn toegevoegd aan de Workgroup "Thuis", en allemaal hebben ze een unieke computernaam.

De twee Home Edition computers kunnen elkaar wel vinden in de workgroup, maar mijn desktop kan geen van tweeën vinden. Als ik de enige shared map van de laptop die in Mijn netwerklocaties wordt weergegeven probeer te openen, krijg ik de volgende foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://img354.imageshack.us/img354/3462/foutmelding0pe.jpg

Ook als ik via de computernaam\mapnaam probeer in de computer te komen, krijg ik deze foutmelding. Ik heb ook al geprobeerd om verbinding te maken terwijl op alle computers de Windows Firewall uitgeschakeld stond, maar dit had geen effect ;(

Wie is er zo vriendelijk om een antwoord te geven???

Oja, op alle computers is de gastaccount geactiveerd....

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2005 11:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zal nog heel even wat zaken toevoegen:

Heb via de zoekfunctie dit topic gevonden, maar ik eb het allemaal door gelezen en wat er te proberen viel heb ik geprobeerd, zonder succes. Ik heb ook al een paar keer het netwerk compleet opnieuw opgebouwd, ook zonder succes.......

De laptop en mijn desktop maken draadloos verbinding met het netwerk, de desktop op de kamer van mijn zus heeft een kabeltje er aan hangen.

Beide desktops zijn uitgerust met een Sitecom netwerkkaart, de laptop heeft er een onboard (ik geloof van Broadcom.... :? )

Alle computers hebben ook gewoon verbinding met het internet, en alle draadloze verbindingen hebben een uitstekende signaalsterkte........

Ik hoop dat ik genoeg informatie heb gegeven zodat iemand het probleem kan oplossen.....

Verwijderd

Topicstarter
Is er helemaal niemand die hier iets mee kan????? :'(

-- Edit meteen ernaa --

Sorry Sorry Sorry........ik herrinner me net uit de regels dat dit niet de bedoeling is, een schopreactie..........1000x sorry |:( |:( |:(

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2005 09:29 ]

• wallywally
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-04 11:09
Hmm ik heb hier ook problemen mee soms. Vooral win2000 >> XP. Iedere keer zo'n wachtwoord popupschermpje. Je moet de exact goede naam invullen dus \\blabla\hoi en dan dus ook het eventuele domein en het wachtwoord van het adminaccountje.

Krijg je zelf geen wachtwoordschermpje? Probeer is een exact hetzelfde account op jouw computer aan te maken (naam + wachtwoord hetzelfde) en dan erop te komen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd, maar het werkte niet. En ik krijg ook helemaal geen venster waar ik een wachtwoord moet opgeven. Maar dat kreeg ik toen het eerst wel werkte ook niet :?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dit al geprobeerd ?
Symptom: Your WinXP, in a peer-to-peer network, may receive the following error when you double-click My Network Places/Computers Near Me: <Workgroup Name> is not accessible. You may not have permission to use this network resource.
Resolution: 1) Enable NetBIOS over TCP/IP on one or more computers in the workgroup. To do that, go to properties of Local Area Connection>properties of Internet Protocol (TCP/IP)>General> Advanced>WINS, check Enable NetBIOS over TCP/IP (If you have a DHCP-assigned IP address, select Use NetBIOS setting from the DHCP server ). 2) Make sure the Computer Browser service is started.
En check ook ff op masterbrowser problemen.

Verwijderd

Topicstarter
NetBIOS over TCP/IP instellingen staan op standaard, dus daar ligt het volgens mij niet aan.

En over de Computer Browser service en Masterbrowser problemen: op dat niveau ben ik nog niet 8)7 Waar vind ik dat??

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu de masterbrowser en de computerbrowser gevonden, staat allemaal zo als het volgens jullie hoort.......en nog werkt het niet!!!

Kan het liggen aan een instelling in Windows XP Pro? Want de twee computers met windows XP Home kunnen elkaar wel vinden in de workgroup, en die kunnen elkaars gedeelde mappen ook vinden in "Mijn netwerklocaties".....

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Iig op WXP-Pro, simple file-sharing gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Dat stond ook al aan. Ik heb maar eens opnieuw Windows XP geinstalleerd, en nu werkt alles weer. Waar het nou uiteindelijk aan heeft gelegen weet ik niet 8)7 , maar het is opgelost! 8)

Ondanks dat k er via deze weg niet ben uigekomen, toch bedankt voor al jullie tips! _/-\o_

wat mij betreft kan dit topic dicht.
Pagina: 1