Toon posts:

Access datum probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen allemaal,

Ik wil een rapport generen van de fakturen die ik voor een bepaalde datum moet betalen. Ik heb daarom op mijn form een text (onafhankelijk) veld gemaakt waar ik de datum in wil vullen. Al de rekeningen die voor die datum vallen moet hij tonen in een rapport, dit zijn de rekeningen die ik moet betalen. Als ik nu een rapport aan roep krijg ik al de openstaande fakturen te zien, dus ook degene die pas over een aantal weken betaald moeten worden.
Ik heb een functie opgebouwd in mijn querie (welke ik gebruik voor het rapport), waarin staat dat de ik de fakturen wil laten zien welke kleiner zijn dan de datum welke ik ingevuld heb in mijn textveld (<[Forms]![frmfakturenoverzicht]![totdatum2]) wanneer ik het rapport aanroep via een button op mijn form werkt dit niet. Het werkt wel wanneer ik het aanroep via mijn bestandsindeling (dus het rapport open in het overzicht waar al de rapporten staan).

Moet ik eerst iets opslaan?

ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Bedankt!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:09

Boss

+1 Overgewaardeerd

Met de knop op je formulier om het rapport te openen gebruik je waarschijnlijk de functie DoCmd.OpenReport. Daar kan je ook een stuk Where meegeven. In dat where-stuk kan je opgeven dat de datum kleiner moet zijn dan de ingevoerde datum.

Let erop dat je datums moet meegeven in mm-dd-yyyy formaat in SQL...

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.