Toon posts:

[XP] Rechten op een map geven voor een bepaalde netwerkuser*

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Op even in te haken op: HOWTO: Windows 2000/XP File Sharing & NTFS Permissies.

Hoe kan ik een bepaalde netwerkuser de rechten geven voor een gesharede map, zodat niet alle netwerkusers bij deze map kunnen komen.

Ik kom er wel uit om alle netwerkusers rechten te geven tot deze map maar zij kunnen ook in de map van een ander snuffelen.

• FidoDido
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:01
Als je bij de rechten en permissies de specifieke user alleen de rechten geeft die jij hem wil geven.

En de andere users niet die rechten geeeft, heeft alleen die specifieke user die rechten.

Je zou ook een hiddenshare kunnen maken, zodat alleen die user het pad weet.

Als je een domein heb met een DC server erin, zou je het zo kunnen doen zoals Userfolders worden gemaakt, deze is dan alleen voor de user zelf toegangelijk, Soort van personal folder.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

reneport,

Welke Windows gaat het hier over? In Windows Operating Systems is het verplicht het OS in je topic titel te zetten - vermeld het nog even en dan pas ik je topic titel aan.

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 11:58:
reneport,

Welke Windows gaat het hier over? In Windows Operating Systems is het verplicht het OS in je topic titel te zetten - vermeld het nog even en dan pas ik je topic titel aan.
Het gaat om windows XP

En om even te reageren op feedo, ik heb niet te maken met een server, ik heb twee XP pc's en hier draaien een aantal accounts op. Maar om te zorgen dat de ene gebruiker niet zit te neuzen in de shares (bv Mijn Documenten) van de ander wil ik graag dat alleen die ene gebruiker toegang heeft tot die share.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
We gaan gewoon verder in je vorige topic: [rml][ XP] Twee PC's met de zelfde accounts synchroniseren.[/rml]. ?Ik zou je willen vragen te stoppen met het openen van nieuwe topics over hetzelfde probleem. Hier op GoT is je topic op één plaats genoeg.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

OS in titel gezet. XP home of pro en wat lukt er niet/waar loop je vast? Wat je vraagt is (voor Pro) namelijk totaal standaard. Gewoon de juiste share en/of NTFS rechten zetten.

edit:

Oeps, het topic was al terecht dicht. Zie hier boven :P

[ Voor 19% gewijzigd door F_J_K op 10-08-2005 12:30 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.