Toon posts:

Wat kan je met deze connector?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
http://www.fsp-group.com....g/PC/FSP300-60ATV(PF).pdf
Wie weet wat je met p2 kan? Ik heb hem nog nooit gebruikt, en ik ben van plan hem er af te knippen, maar ik weet niet of ik hem nog ooit nodig heb.
Ik zou hiervoor geen zoektermen weten, omdat het ding niet echt te bescrijven is, vandaar dat ik het nu maar meteen vraag.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

P2 is een AUX connector die op sommige mobos nodig is (bijvoorbeeld de Asus A7M-266D).

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 10:41:
P2 is een AUX connector die op sommige mobos nodig is (bijvoorbeeld de Asus A7M-266D).
En komer er nog nieuwe moederboarden uit die deze connector nodig hebben?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik heb hier nog een aantal P4 planken die hem ook hebben.
Af er nieuwe komen vraag ik me af, de AUX connector werd met name gebruikt voor extra prik naar de cpu(s) toe. Met de nieuwe 24 pins connectors is de AUX connector een beetje overbodig geworden denk ik.

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 10:33:
http://www.fsp-group.com....g/PC/FSP300-60ATV(PF).pdf
Wie weet wat je met p2 kan? Ik heb hem nog nooit gebruikt, en ik ben van plan hem er af te knippen, maar ik weet niet of ik hem nog ooit nodig heb.
Ik zou hiervoor geen zoektermen weten, omdat het ding niet echt te bescrijven is, vandaar dat ik het nu maar meteen vraag.
waarom wil je hem er af knippen?

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-02 17:37

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

j-w schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 11:01:
[...]

waarom wil je hem er af knippen?
Minder kabels neem ik aan?

I'm not as think as you stoned I am

Verwijderd

Topicstarter
WooK schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 11:03:
[...]

Minder kabels neem ik aan?
Precies. Heb je er iets aan bij amd?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 11:07:
[...]

Precies. Heb je er iets aan bij amd?
Er zijn ook AMD planken die die connector eraan hebben.
Maar als je hem niet denkt nodig te hebben kun je hem er natuurlijk altijd afknippen.

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:59

Nakebod

Nope.

In de praktijk heb ik hem zelf nog nooit nodig gehad op mobo's, maar zoals Terw_Dan al zei, ze zijn er wel.
Als je van niet van plan bent een nieuw mobo te kopen, en je hebt hem nu niet nodig, dan kan hij er wel af.
Wil je een nieuw mobo gaan kopen, dan is de kans, wel klein, dat je die P2 stekker nodig hebt.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-02 19:09
Volgens mij is het een 300 watt voeding. Als je een nieuwe pc zou willen, of je hardware zou willen upgraden zou je toch een nieuwe voeding moeten kopen.

http://axrotterdam.blogspot.nl

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Toch lijkt het me een slecht idee die connector eraf te knippen. Misschien dat je het nooit nodig hebt (ik heb hier 3 voedingen met zo'n ding eraan, nooit gebruikt :z ), maar misschien ook wel. Als je - om maar eens wat te noemen - ooit de voeding (of de kast met de voeding erin) doorverkoopt zul je expliciet erbij moeten noemen dat je de connector erafgeknipt hebt (wat de waarde niet echt positief beinvloedt) of verzwijgen en risico lopen boze koper te krijgen (die de specs kende en net WEL dat kabeltje nodig had), om nog maar te zwijgen over gevolgen voor evt garantie/fabricagedefecten (reken maar op 0,0 support als je dit soort dingen eraf knipt)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 13:10:
Toch lijkt het me een slecht idee die connector eraf te knippen. Misschien dat je het nooit nodig hebt (ik heb hier 3 voedingen met zo'n ding eraan, nooit gebruikt :z ), maar misschien ook wel. Als je - om maar eens wat te noemen - ooit de voeding (of de kast met de voeding erin) doorverkoopt zul je expliciet erbij moeten noemen dat je de connector erafgeknipt hebt (wat de waarde niet echt positief beinvloedt) of verzwijgen en risico lopen boze koper te krijgen (die de specs kende en net WEL dat kabeltje nodig had), om nog maar te zwijgen over gevolgen voor evt garantie/fabricagedefecten (reken maar op 0,0 support als je dit soort dingen eraf knipt)
Het is een 300 watt voeding, niet veel waard, en ik heb hem toch al een paar keer open gehad om dingen te veranderen, en hij is er al af :9
Pagina: 1