Trekstore 300 GB externe HDD

Pagina: 1
Acties:
  • 814 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BAMI
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-03 17:08
Kan iemand mij vertellen of de externe HDD van 300 GB van het merk Trekstor iets is?
hij is nu namelijk bij de mediamarkt in de aanbieding voor 169,- euro.

heb de mediamarkt al gebeld daar wordt ik ook niet veel wijzer van.
op de site van trekstor.de ook geen gevevens die ik wil weten.

ik wil namelijk weten of hij 5400 of 7200 toeren is en hoeveel mb cache hij heeft.

zijn hier verder mensen die al z'on HDD hebben aangeschaft en wat die er van vinden?

alvast bedankt!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heb je zelf al naar reviews gezocht :? Google geeft namelijk een stuk of 200 hits :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• AK47
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05-2024
http://www.trekstor.de/do...ion_maxi-y-u_v1-00_de.pdf

Maar dat is ook lekker vaag, het lijkt wel alsof ze verschillende harde schijven in die behuizingen van ze stoppen (er staat 5400/7200 RPM, en 8/2 MB cache - dus variabel?). En ik vind 29 MB/s lezen en schrijven ook niet erg veel. Met de huidige harde schijven kun je FireWire of USB 2.0 (50 MB/s & 60 MB/s) wel vol trekken.

Als ik jou was zou ik voor een A-Merk gaan (bijv Maxtor), en dan even wat meer betalen, maar dan WEL weten wat je in huis haalt :)

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Misschien is het wat, maar het blijft natuurlijk een externe schijf.
Je zal ongetwijfeld een goede reden hebben om deze aan te schaffen, welke je misschien beter had kunnen posten. Wellicht zijn er mensen met betere ideëen :)

Ik persoonlijk denk namelijk dat je beter een interne schijf kunt nemen.
De twee goedkoopste uit de Pricewatch zijn:

Maxtor DiamondMax 10, 300GB (7200rpm, ATA133, 16MB)€ 135,49
Maxtor DiamondMax 10, 300GB (7200rpm, SATA, 16MB, NCQ)€ 136,90

Beide goedkoper en tevens sneller. Nogmaals: vermeldt even waarom je een externe schijf wilt.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• BAMI
inderdaad ik zal ff vertellen waarom ik een externe hdd wil,
ik ga binnekort een laprop aanschaffen (moet eerst mijn desktop nog verkopen)
vandaar dat ik wel de opslag capaciteit wil blijven houden zoals in mijn desktop.

die 300 gb maxtor is inderdaad heel interessant, ik denk dat ik deze ga aanschaffen icm
een externe HDD casing 3,5 zijn een euro of 40 a 50.

wat betreft dat a-merk dat ben ik met iedereen eens, ik wou gewoon weten welk merk HD
erin zat en wat meer specs.

wat raad je me aan van die 2 maxtor schijven?
met of zonder NCQ? scheelt dit veel in performance ondanks dat deze straks via USB 2 wordt
aangesloten?
r00n schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 10:52:
Misschien is het wat, maar het blijft natuurlijk een externe schijf.
Je zal ongetwijfeld een goede reden hebben om deze aan te schaffen, welke je misschien beter had kunnen posten. Wellicht zijn er mensen met betere ideëen :)

Ik persoonlijk denk namelijk dat je beter een interne schijf kunt nemen.
De twee goedkoopste uit de Pricewatch zijn:

Maxtor DiamondMax 10, 300GB (7200rpm, ATA133, 16MB)€ 135,49
Maxtor DiamondMax 10, 300GB (7200rpm, SATA, 16MB, NCQ)€ 136,90

Beide goedkoper en tevens sneller. Nogmaals: vermeldt even waarom je een externe schijf wilt.

• BAMI
ik heb op google gekeken echter zie ik nergens de HDD die er wordt aangeboden bij mediamarkt.
men zei bij mediamarkt dat het modelnr. DE3502-t was en deze kan ik nergens vinden.
The_Eagle schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 10:46:
Heb je zelf al naar reviews gezocht :? Google geeft namelijk een stuk of 200 hits :)

• LoWang
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-03 15:45
als je een interne HDD in een externe casing wilt stoppen moet je een IDE schijf kopen, die sata met NCQ valt dan dus af. Want naar mijn weten zijn er alleen externe casings met een IDE aansluiting van binnen.

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 14:38
LoWang schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 12:30:
als je een interne HDD in een externe casing wilt stoppen moet je een IDE schijf kopen, die sata met NCQ valt dan dus af. Want naar mijn weten zijn er alleen externe casings met een IDE aansluiting van binnen.
Ze zijn er wel met SATA alleen redelijk moeilijk te krijgen. Oa in het "Grote-externe-hardeschijven-ervaringen-topic" staan een aantal.

• BAMI
zo ben net ff in de stad geweest.

kwam toevallig langs dynabyte hier hadden ze een 250 gb HDD extern van het merk LACIE.
de kosten van deze HDD 149,- was toevallig in de aanbieding.

heb hem meteen gekocht.

het blijkt een seagate HDD in te zitten met 8 mb cache en 7200 rpm.

geen verkeerde koop denk ik zo...

Verwijderd

Net 2 opgehaald

Zat wel een garantie sticker op maar die lag er zo (heel) af ;)

Er zit dus een Western Digital WD3000JB (7200rpm / 8MB) in die FAT32 geformateerd is (280MB)

het kastje op zich is erg klein, zonder ven en het heeft een losse voeding. De voor en achterkant van het kastje zijn van plastic

Het lijkt erop dat ze niet zo snel gaan omdat de advertentie al van 2 dagen terug is en ze bij de kassa geen artiekelnummer hadden... wat betekend dat ik de 1e was die er van kocht!... weird

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-02 08:43
ik zat er ook an te dnken zon externe harde schijf te kopen, omdat ik meerdere pc's heb waarmee ik de opslagruimt ewil delen en ik heb geen server.

omdat ik ook graag mijn usb printer makkelijk wil kunen delen is een maxtor netwerk hardeschijf met 2 usb poorten best wel aantrekkelijk, maar ik kan nergens echt vinden wat de prestaties van die netwerkschijven zijn tov de usb / firewire 400 of 800 variant.
de hoge snelheid van de "kabeltjes" is wel leuk, maar wat haal je icm met de hardeschijf, netwerk/ pci-bus. en de usb aansluiting van je pc?

is een netwerkschijf dan (veel) langzamer ? een hd kan ook geen 100-20=80 mb/s leveren om hem vol te trekken, en dat is met een usb 480 mb/s toch ook niet het geval?

ik ben er al een tijdje over aan het nadenken. maar die advertentie van de mediamarkt is qua prijs/ opslagcapaciteit zo goed dat ik geen verdere overwegingen zou maken, als de kwaliteit van die diengen een beetje goed is. en een wd met 8 mb cache op 7200 toeren lijkt me wel ok.

en als ik toch beter een interne schijf zou kunnen gebruiken ie ik dan ga delen zit ik alsnog met de netwerk kabel als beperkende factor voor de "clients" en als dat geen probleem is, kan ik hem alsog uitbouwen en in mijn p plaatsen.

maar ja.. dat is maar een pII 400 mhz.. kan ik dan iets met die 300 GB?

iemand al ervaring met de maxtor netwerk opslag in vergelijking met de usb variant, ?

op de maxtor site staat verder vermeld dat ie werkt met winxp etc, maar niet of ie ook werkt met linux. dat is toch wel zo mag ik hopen?

[ Voor 13% gewijzigd door engelbertus op 11-08-2005 11:21 ]

Verwijderd

Zo trok mediamark ook mijn aandacht met zijn aanbieding, ben toch verder gaan zoeken.

vond op inet de site

http://it-multimedia-shop.de/pd1118091196.htm?categoryId=31

met specificaties die wel van de Trekstore 300GB kunnen zijn. Als het dezelfde type/serie/etc is dan is hij maar 2mb buffer.

Zou dan voor de Mycom aanbieding gaan.

http://www.mycom.nl/f2/pdf/MC-HaH-Augustus-2.05.lores.pdf

Western Digital 250 GB externe harde € 149,95
Merk Western Digital
Type Media Center
Capaciteit 250 GB
Rotatiesnelheid 7200 rpm
Buffer 8 MB
Lees zoektijd 8,9 ms
Schrijf zoektijd 10,9 ms
Track-to-Track lees zoektijd 2 ms
Full stroke lees zoektijd 21 ms
Gemiddelde zoektijd 8,9 ms
Gemiddelde toegangstijd 4,2 ms
Interface Firewire, USB 2.0
Lengte 21,87 cm
Breedte 15,44 cm
Hoogte 4,42 cm
Uitvoering Retail

Zou het dezelfde zijn als die van Dynabyte met een andere jasje?

Zag op http://www.lacie.com/nl/products/product.htm?pid=10384 Dat hij 2x fireware heeft. Hebben laptops zonder fireware pech of heeft die van Dynabyte wel een usb mogelijkheid?

• engelbertus
informatie over dit onderwerp vind ik zowiezo erg brak. op vrijwel eke site kom je tegenstrijdige en onvolledige informatie tegen.
ik baal daar flink van. en heb maar gewoon dat ding van de mediamarkt besteld. voor dat geld is het zeker een prijs kwliteit / kwantiteit verouding zoals je die ook bij "merkprodukten" ziet

dan later maar een kijken dat ding in een netwerk gedeeld te krijgen zonder dat de pc aan moet staan.

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:36
BAMI schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 12:22:

die 300 gb maxtor is inderdaad heel interessant, ik denk dat ik deze ga aanschaffen icm
een externe HDD casing 3,5 zijn een euro of 40 a 50.

[...]
Een beetje offtopic omdat de TS al een externe schijf heeft gekocht, maar dit is wel belangrijk voor mensen die een externe schijf willen maken uit een losse behuizing en een ide-hdd: Let altijd op wat de maximale grootte van de harde schijf is die er in mag! Dit gaat er niet om of de behuizing of windows het aankan, maar een grotere harde schijf produceert meer warmte en kan dus te heet worden. Dit geldt voor harde schijven die aan de max van hun design zitten, zoals een 250/300GB maxtor uit de diamond 9 en 10 serie. Wellicht overbodig om te zeggen, maar een hdd die te heet wordt gaat (veel) sneller kapot.

• engelbertus
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 19:55:
Zo trok mediamark ook mijn aandacht met zijn aanbieding, ben toch verder gaan zoeken.

vond op inet de site

http://it-multimedia-shop.de/pd1118091196.htm?categoryId=31

met specificaties die wel van de Trekstore 300GB kunnen zijn. Als het dezelfde type/serie/etc is dan is hij maar 2mb buffer.

Zou dan voor de Mycom aanbieding gaan.

http://www.mycom.nl/f2/pdf/MC-HaH-Augustus-2.05.lores.pdf

Western Digital 250 GB externe harde € 149,95
Merk Western Digital
Type Media Center
Capaciteit 250 GB
Rotatiesnelheid 7200 rpm
Buffer 8 MB
Lees zoektijd 8,9 ms
Schrijf zoektijd 10,9 ms
Track-to-Track lees zoektijd 2 ms
Full stroke lees zoektijd 21 ms
Gemiddelde zoektijd 8,9 ms
Gemiddelde toegangstijd 4,2 ms
Interface Firewire, USB 2.0
Lengte 21,87 cm
Breedte 15,44 cm
Hoogte 4,42 cm
Uitvoering Retail

Zou het dezelfde zijn als die van Dynabyte met een andere jasje?

Zag op http://www.lacie.com/nl/products/product.htm?pid=10384 Dat hij 2x fireware heeft. Hebben laptops zonder fireware pech of heeft die van Dynabyte wel een usb mogelijkheid?
de mycom aanbieding is geen mdia center, die heeft namelijk een 8 in 1 cardreader oid en usb hub.
western digital heeft heeft een heel scala aan drives en deze is warschijnlijk dual backup combo oid.
ze hebben ook drives met enkel een firewire ansluiting , maar ook netwerkdrives, waarmee je een us printer zou kunnen delen.

toch is de aanbieding van mycom interesant, zoek maar eens op cnet naar reviews. qua features zou die de maxtor overtreffen. al ids de maxtor dan weer sneller. maar dan heeft de maxtor weer rare nadelen met geklooi met ileatributen bij backups, en tijdsweergave op ijn amerikaans.dit is een nog niet opgeloste bug.

k zal een kijken wat ik doe:s
ik kan die mediamarkt drive natuurlijk nog retourneren ;-)

Verwijderd

Hai,

Ik wil dus ook een 300 gb externe hardeschijf kopen.
Ik ben namelijk veel op reis en beiden computers waar ik de harde schijf aan wil laten sluiten zien er beiden zo uit:

Asus p4B533 845 DDRram 6*PCI
Intel P.4 2.66 GHz. 478 512kb (533)
512 MB DDRRAM, PC-333
200GB Western Dig. 7200t 8mb Cach
Asus V8460 Ultra DT GF4 128 mb TV
LG DVD-ROM 16*dv 48* cd oem
Plextor Plexwriter 48/24/48A IDE
Creative Inspire 6.1 6700
LG GSA 4081B DVD +- RW Bulk

Vaak heb ik de gegevens van beiden pcs nodig en dat neemt ontiegelijk veel ruimte in beslag.
Kan ik met mijn pc een 300 gb externe hardeschijf erbij nemen?
Ik heb niet veel verstand van pcs...is er iemand die een bepaalde type hardeschijf aanraadt?

Alvast bedankt!

Groetjes,

Dreamin

• engelbertus
ik heb ook zon trekstor ding gekocht en gisteravond 10 gb gekopieerd dat duurde wel een heeeeeele tijd

er zit wel gewoon zon wetstern digital 300 gb hd in, met 8 mb cache. en dus niet maar 2 mb cache.

ik vraag me nu dus af of mijn laptop usb 1, 1.1 of 2.0 heeft, maar kan dat niet echt ergens terug vinden....
hoe kom ik daar achter?
tis een gericom overdose 3 2200c
pentium 3 1,0 ghz ( 996mhz) met 256 mb shared memory.
moederbord van clevo?

wat is een practisch benchmark programma voor zon harddisk?

en ehm ja zon harddisk is wel handig in het geval van d persoon van bovenstaande post. die zal ook ongetwijfeld wel usb 2.0 hebben.

[ Voor 31% gewijzigd door engelbertus op 16-08-2005 14:47 ]

Verwijderd

engelbertus schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 14:45:
ik heb ook zon trekstor ding gekocht en gisteravond 10 gb gekopieerd dat duurde wel een heeeeeele tijd

er zit wel gewoon zon wetstern digital 300 gb hd in, met 8 mb cache. en dus niet maar 2 mb cache.

ik vraag me nu dus af of mijn laptop usb 1, 1.1 of 2.0 heeft, maar kan dat niet echt ergens terug vinden....
hoe kom ik daar achter?
tis een gericom overdose 3 2200c
pentium 3 1,0 ghz ( 996mhz) met 256 mb shared memory.
moederbord van clevo?

wat is een practisch benchmark programma voor zon harddisk?

en ehm ja zon harddisk is wel handig in het geval van d persoon van bovenstaande post. die zal ook ongetwijfeld wel usb 2.0 hebben.
zeer waarchijnlijk heb je usb 1.1, dat verklaart dat het kopieren zo lang duurde, ik raad aan een usb2.0 pcmcia kaartje te kopen, anders is het niet te doen icm 300gb
Pagina: 1