Toon posts:

Partitie indeling veranderd, geen volumenaam...Virus?

Pagina: 1
Acties:
  • 855 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik was gisteren bezig met een film te bewerken. En opeens gaf de virusscanner een fout aan. Hij sloot zich meteen af. Ik dacht dan maar opnieuw opstarten, maar de pc bleef hangen. Ik heb de pc gereset. Toen gaf de pc bij het booten aan dat hij een bestand miste in c:\windows\system32\...
Ik heb geprobeert op windows te herstellen maar dat deed hij niet. Toen wou ik windows opnieuw installeren, maar toen ik de partitie moest aanwijzen waar hij geinstalleerd moest worden stond daar iets raars.

Voor dit probleem was de partitie indeling zo:

C: <Lokaal>
D: <Data>
E: <Spellen>
F: <Foto en Film>
G: <Muziek>
H: <Van alles>

Met dit probleem was de partitie indeling veranderd:

D: <geen vollumenaam>
G: <Data>
C: <Spellen>
H: <geen vollumenaam>
E: <Van alles>
F: <Muziek>

De schijven met <geen vollumenaam> konden niet worden geopend. De rest (nog) wel.
Wat kan dit probleem zij een virus ofzo, wat voor virus en hoe is het op te lossen???

Verwijderd

Vind ik eerder klinken als een probleem met de HDD of de HDD controller.

Probeer eens een diagnose tool van je hdd leverancier en kijk eens naar de temperaturen van je chipset.
Als je van een linux live cd opstart (knoppix bv) kan je de partities dan wel benaderen?

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 10:27:
Hoi

Ik was gisteren bezig met een film te bewerken. En opeens gaf de virusscanner een fout aan.
Wat voor fout?
Ik dacht dan maar opnieuw opstarten, maar de pc bleef hangen.
Waar?
Ik heb de pc gereset. Toen gaf de pc bij het booten aan dat hij een bestand miste in c:\windows\system32\...
Welk bestand? Was het in de map C:\Windows\System32\Config ?
Ik heb geprobeert op windows te herstellen maar dat deed hij niet.
Hoe? En wat deed het niet?
Toen wou ik windows opnieuw installeren, maar toen ik de partitie moest aanwijzen waar hij geinstalleerd moest worden stond daar iets raars.
Wat voor raars?
Voor dit probleem was de partitie indeling zo:

C: <Lokaal>
D: <Data>
E: <Spellen>
F: <Foto en Film>
G: <Muziek>
H: <Van alles>

Met dit probleem was de partitie indeling veranderd:

D: <geen vollumenaam>
G: <Data>
C: <Spellen>
H: <geen vollumenaam>
E: <Van alles>
F: <Muziek>

De schijven met <geen vollumenaam> konden niet worden geopend. De rest (nog) wel.
Om hoeveel fysieke schijven gaat het hier?
Zijn dit 6 partities op één fysieke schijf? Of zijn het 6 fysieke schijven? Of iets anders?

Zoals je ziet had je veel meer info kunnen (of moeten) geven.
Aan de hand hiervan is weinig op te maken en is het meer een vaag verhaal :)

[ Voor 11% gewijzigd door Rone op 10-08-2005 10:46 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt me sterk dat het aan de HDD ligt want ik heb ook een 2de schijf met partitie's x:,y:,z: deze zijn ook veranderd naar j:,i:,k: alleen deze partitie's hebben nog dezelde volumenamen als voorheen en ze zijn ook toegankelijk.

Schijf 1: 6 partitties
Schijf 2: 3 partities

De foutmelding weet ik niet meer...Het was in ieder geval geen virus detectering.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2005 10:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mischien een virus gevonden. zou het mischien Killfiles.AD kunnen zijn???

Brief Description

Killfiles.AD is a Trojan that consists in a batch script that deletes key files for the correct functioning of the operating system. Those files are located in the Windows directory and several of its subfolders, as well as in the root directory of the C: drive.

As a result, the computer will not be able to start up.

Killfiles.AD is commonly used by other Trojans in order to delete data from affected computers, and it does not spread automatically using its own means.

Bear in mind that the method employed by Killfiles.AD to carry out its actions is not very sound and may fail. Additionally, on Windows 2003/XP/2000/NT computers, it would need administrator rights in order to delete those files.

Visible Symptoms

Killfiles.AD is easy to recognize once it has affected the computer, as it prevents the computer from starting up by deleting key files for the correct functioning of the operating system.

Depending on their Windows version, affected computers will probably display the message NTLDR missing.

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 12:32:
ik heb mischien een virus gevonden. zou het mischien Killfiles.AD kunnen zijn???

Brief Description

Killfiles.AD is a Trojan that consists in a batch script that deletes key files for the correct functioning of the operating system. Those files are located in the Windows directory and several of its subfolders, as well as in the root directory of the C: drive.

As a result, the computer will not be able to start up.

Killfiles.AD is commonly used by other Trojans in order to delete data from affected computers, and it does not spread automatically using its own means.

Bear in mind that the method employed by Killfiles.AD to carry out its actions is not very sound and may fail. Additionally, on Windows 2003/XP/2000/NT computers, it would need administrator rights in order to delete those files.

Visible Symptoms

Killfiles.AD is easy to recognize once it has affected the computer, as it prevents the computer from starting up by deleting key files for the correct functioning of the operating system.

Depending on their Windows version, affected computers will probably display the message NTLDR missing.
Naar alle waarschijnlijkheid ligt daar dus je probleem. Kijk een op Google voor meer informatie.
Vooral deze site zal je van pas komen :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:54

Reptile209

- gers -

Hoe kom je er bij dat het specifiek dit virus zou zijn, en niet een van de 10.000 anderen die dezelfde symptomen kan geven? Dit klinkt een beetje als: ik ben misselijk dus heb ik een maagwandinfectie want dan ben je ook misselijk.

Gezien je nieuwe partitielijst lijkt het er eerder op dat er iets goed mis is met je schijf waar 3 partities op staan/stonden. Bekijk die schijf eens in een andere PC bijvoorbeeld. Het zou kunnen dat het MBR daarvan overleden is, de hele schijf gaar is, of nog een boel andere mogelijke problemen. Het kan wel een virus zijn, maar het kan net zo goed iets hardwarematigs zijn.

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat de virusscanner 1 week niet is upgedate... en het zou raar zijn als alle 2 de schijven hetzelde zouden hebben :O

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01-2025

pasta

Ondertitel

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 12:57:
Omdat de virusscanner 1 week niet is upgedate... en het zou raar zijn als alle 2 de schijven hetzelde zouden hebben :O
Volgens Panda AV is de detectie voor Killfiles.AD toegevoegd op 27 juli 2005. Als het 1 week geleden zou zijn is het 3 augustus. ;)

Je zou kunnnen proberen met een BartPE CD of Knoppix Live! CD icm met een virusscanner kijken of het die bepaalde malware is. Daarnaast kan je de schijf in een andere computer hangen om daar een volledige scan uit te voeren. Ook kan je nog kijken met een tool om de harde schijf te controleren op fouten. ;)

Signature

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 12:57:
Dit virus is al 2 weken bekend (27 juli volgens Panda), dus dat zegt ook niks. Het virus zou windows-files verwijderen, maar er wordt niet gesproken over partities. Dus wat bedoel je hier nou mee te zeggen?

Dat twee schijven tegelijk raar gaan doen (geef je partitielijst nog eens, maar dan met een indicatie welke partitie op welke schijf stond) kan nog steeds betekenen dat er iets anders aan de hand is dan een virus. Geheugen probleem (met random writes als gevolg), probleem met de IDE-controller, ga zo maar door. Het kan ook best een virus zijn, maar dan nog hoeft het niet perse deze te zijn, dus dat moet je met een scan eerst uitzoeken.
Vul de vragen van r00n eens aan, dus geef nou eens een zo compleet mogelijk overzicht van wat er is gebeurd, wat je hebt gedaan en wat er mis lijkt te zijn. Hoe kom je nu bijvoorbeeld aan de partitielijst als je niet in Windows kunt komen?

Verwijderd

Topicstarter
windows opnieuw geinstalleerd, back-up gemaakt van de belangrijke bestanden, hele schijf geformateerd... probleem opgelost... :P

Alleen nu bij het opstarten duurt het lang voordat hij langs het scherm gaat waar zo'n (onderstaande)witte balk laad.

ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì

En het formateren van een partitie van 30 GB duurde dikke 3 uur is dit normaal :?

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-03 20:12
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 11:50:
windows opnieuw geinstalleerd, back-up gemaakt van de belangrijke bestanden, hele schijf geformateerd... probleem opgelost... :P

Alleen nu bij het opstarten duurt het lang voordat hij langs het scherm gaat waar zo'n (onderstaande)witte balk laad.

ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì ì

En het formateren van een partitie van 30 GB duurde dikke 3 uur is dit normaal :?
Klinkt voor mij meer als een defecte harddisk ? Diagnose tooltje halen bij de fabrikant en ff testen !

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 11:50:

Moederbord drivers geinstalleerd (voor je chipset)? Dat zou misschien helpen.
Was dat voor of na de herinstallatie? Onder DOS of onder Windows? Want onder DOS zou een gebrek aan Smartdrv kunnen zijn. Onder windows gok ik op je chipsetdrivers of inderdaad een rotte schijf.

Verwijderd

Topicstarter
Het formateren heb ik gedaan met behulp van de windows cd. Eerst laten booten met de cd daarna de partities weggooien en dan nieuwe aanmaken en dan de C partitie formateren. ( weet niet of dat onder dos of windows gebeurt... het ziet er in ieder geval dos achtig uit...)

Daarnaast gaat het opstarten heel traag... maar als je eemaal in windows bent doet alles het weer perfect... :*)

Heb de drivers opnieuw geinstalleerd maar dit had geen effect :'(

Trouwens de harde schijf is pas een jaartje oud... :|

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2005 23:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de schijf laten testen en deze was kapot... Maxtor probeert hem te maken... Ik heb alleen zolang even een schijf uit een andere computer gehaald en deze in de computer gezet... alleen nu is de pc soms in windows nog langzaam en muziek nummer slaan steeds over zou er nog wat anders kapot zijn gegaan????

Verwijderd

Topicstarter
Ik was aan et googellen en kwam dit tegen:
[rml]Hubert in "[ XP / geheugen] geheugen probleem?"[/rml]
Dit is eigelijk bijna exact het zelfde probleem....
Mischien komt iemand dit bekend voor....

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 17:22:
Ik heb de schijf laten testen en deze was kapot... Maxtor probeert hem te maken... Ik heb alleen zolang even een schijf uit een andere computer gehaald en deze in de computer gezet...
Wat voor schijf? Hoe heb je deze aangesloten? Geef eens wat meer informatie.
alleen nu is de pc soms in windows nog langzaam en muziek nummer slaan steeds over zou er nog wat anders kapot zijn gegaan????
Staat de overdrachtmodus van de betreffende schijf wel op DMA (dus niet PIO)?

Verwijderd

Topicstarter
Het was een maxtor 160 GB SATA hardeschijf... Nu zit er een Western Digital 60 GB IDE hardeschijf in... Gewoon via IDE kabel aangesloten...

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 21:52:
Het was een maxtor 160 GB SATA hardeschijf... Nu zit er een Western Digital 60 GB IDE hardeschijf in... Gewoon via IDE kabel aangesloten...
Oké... maar staat hij nu op DMA of PIO :? Elke vraag beantwoorden als het u belieft :)

Rechtermuisknop op Deze computer -> Eigenschappen -> tabblad Hardware -> Apparaatbeheer ->
IDE ATA/ATAPI-controllers -> Dubbelklik op Primair of Secundair IDE-kanaal (afhankelijk van jouw configuratie) -> tabblad Geavanceerde instellingen

Maak van dit venster een screenshot, of post wat je daar ziet staan.

[ Voor 32% gewijzigd door Rone op 19-08-2005 18:37 ]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Waarschijnlijk geen malwareprobleem dus Beveiliging & Virussen -> Opslagmedia & I/O Controllers :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1