PC Probleempje na vervangen voeding.

Pagina: 1
Acties:
  • 487 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-05 15:14

Stronkie

Where wind is Trouble

Topicstarter
Weet niet of dit het goede topic is maar heb dus het volgende.

Ik heb een low ass voeding 300 wattes nog wattes :)
asus p4p800 E Deluxe MB Met voice post :)
P4 3.0 Ghz
2 Gig ddr geheugen
video kaartje (8 MB agp ) LOL de oude is kapot wil een nieuwe (das ook de reden voor de nieuwe voeding)
Sound Blaster Audigy

Ik wil dus mijn voeding vervangen voor een Antec 550 Watt True power. Mooi stil ding , werkt mooi dacht ik... :(

Ik de boel aansluiten en wat denk je ,

PC aandoen... Niets noppes nada. Alleen door de boxen heen CPU test Failed CPU test Failed.

IK denken gloeiende gloeiende MB op geblazen. Andere CPU er in .... Zelfde CPU test failed (Voice post error)

Kut.... Ik oude voeding er weer 1 , ding draaien als een tiet.... Ik dus denken nieuwe voeding brak. Ik ding terug sturen... Nou ja terug, Heb gewoon een nieuwe nu en ik die er weer in bouwen .. Pof weer het zelfde CPU test failed. Ik denk niet weer he... Ik oude voeding er weer in , en draaien als een tielerier...

Ik de nieuwe voeding getest in een ander systeem , en daar doet ie het wel.

Ik de eerste nieuwe voeding (die had ik ook nog ) ook testen in dat andere systeem , ook draaien..

Nu is mijn vraag dus. WAAROM kan ik geen andere voeding in mijn kast zetten....

En dat CPU TEST FAILED bull... Die processor doet het gewoon. Wat kan de oorzaak zijn?

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-04-2024
Heb je wel allebei de stekkers aangesloten op het moederboard.

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Topicstarter
ja beide
Dus dat vierkante voor de cpu en de breede voor het moederbord

Bij de tweede keer testen zelfs alleen deze twee aangesloten en verders niets

Verwijderd

Is het echt een p3p ?

Ik heb hetzelfde gehad met een P4P800 E deluxe. Blijkbaar zijn er bepaalde series van dit moederbord niet compatibel met Antec voedingen. Een bios upgrade kan soms helpen. Het heeft te maken met de power die de voeding -niet- geeft volgens het asus moederbordje. Ik ben het moederbord gaan ruilen voor een nieuwere revisie. Het was een bekend probleem...
Anders kun je een ander merk voeding gaan proberen... succes ..

• jnice
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
en de voltages in je bios misschien nog even controleren, of je niet overgeclockt of iets dergelijks hebt.
ik zou proberen je cpu iets lager vcore te geven en dan te booten met nieuwe voeding, en een x een iets hogere. (niet te veel veranderen natuurlijk :P)

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Topicstarter
Ach dikke veter, nu lees ik in enkele topics dat het problem kan ontstaan door de Antec Truepower voeding in combinatie met de P4P800-E MB. Klere, heb ik daarvoor een mooie voeding gekocht...

Verwijderd

... het had geloof ik te maken met de time-out of vertraging op de low nose voedingen van Zalman, Enermax en Antec.. Ik zal een linkje proberen te vinden..

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 10:18:
Is het echt een p3p ?

Ik heb hetzelfde gehad met een P4P800 E deluxe. Blijkbaar zijn er bepaalde series van dit moederbord niet compatibel met Antec voedingen. Een bios upgrade kan soms helpen. Het heeft te maken met de power die de voeding -niet- geeft volgens het asus moederbordje. Ik ben het moederbord gaan ruilen voor een nieuwere revisie. Het was een bekend probleem...
Anders kun je een ander merk voeding gaan proberen... succes ..
Lol had mijn post al ge edit.. Tis een P4P800-E idd..

Maarja. de mainboard is al over een jaar oud en kan dus niet meer terug. en de voeding ook niet meer, ze zien me al een tweede terug sturen. Nou tweede heb ze beiden hier nog liggen,,,

Verwijderd

misschien een bios upgrade proberen. Op dit moment heb ik een P4P800 E Deluxe goed werkend op een Antec voeding ... klein beetje hoop...

Verwijderd

Hmm, wou net gaan voorstellen om een Enermax of Zalman te nemen, maar dat gaat dus ook niet, Coolermaster wel?
Dan zou de 550 real power een mooie zijn, zit ook een 120 mm fan in :P

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Topicstarter
Ik heb dus een Antec Truepower 550 Watt voeding.... Met de nieuwste bios er op het MB.... Ach Al geen cash voor een nieuwe videokaart en nu moet ik ook nog eens waarschijnelijk een nieuwe mainboard kopen.. Gloeiende gloeiende , Asus , mijnsus Mijn zus maakt nog betere pasta...

Lama... Maar tweaks helpen dus niet met dit MB...

Verwijderd

ik kan er nu zo snel geen link meer over vinden, helaas. Misschien dat de support site van Asus iets meer duidelijkheid kan geven. Ik weet nog dat het een bekend fenomeen was en dat Asus geen probleem maakte om mijn moederbordje om te ruilen.. ze zouden het motten weten..in ieder geval succes verder .

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-05 21:51
Hmm, fabrikanten kijken echt niet raar op als jij 2x achter elkaar een product komt terugbrengen (voor mn gameserver heb ik 6 moederborden gehad voordat ik een fatsoenlijk werkende had). Verder kun je misschien eens kijken naar de voedingen van Tagan, waar ik erg positieve ervaringen mee heb. Het is idd bekend dat een aantal moederborden met een aantal voedingen niet overweg kan omdat de timing van het power-good signaal en de ontvangsttijd van het moederbord niet gelijk zijn. Abit heeft hier bij sommige borden ook last van en biedt een "compatible-voeding-list" aan. Misschien doet Asus ook wel zoiets en zou je eens moeten kijken. Verder kun je altijd het probleem voorleggen aan degene waar je je pconderdelen weg hebt, zij kunnen dan misschien met je een aantal combinaties testen.

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:38
Je hebt misschien geen carry-in garantie meer, maar een asus moederbord heeft meer dan 1 jaar garantie. Het mooie van asus is dat ze binnen 10 dagen alles gerepareerd hebben. Ik had een laptop gesloopt. Rma stuurde een mailtje met papieren om in te vullen. Moest ik dat even faxen. 2 Dagen erna kwam de TNT mijn laptop ophalen en binnen 10 dagen terug gekregen met TNT.

Asus is zo slecht nog niet, ik heb nou al 2 keer mijn Mobo A7V8X-X en Asus V9570 TD videokaart kapot gekregen (morgen gaat de pc voor het eerst naar de computer zaak om nagekeken te worden). Ik word heel erg gek van mijn computer, heb toch geen slecht systeempje maar alles word gesloopt haha.

Mijn tip voor jou is, bel naar Asus en maak gebruik van hun RMA, dat werkt best goed, dan merk je teminste dat het een A-merk is.

Verwijderd

probeer asus eens te bellen lukt je echt niet
die gasten zijn slecht berijkbaar
had het zelfde probleem als de ts met de voeding en het asus p4p800 delux bordje
maar asus berijken was/ is echt niet makkelijk
maybe mailen! :(

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Topicstarter
Nou dus mailtje gestuurd vorige week , nog niets gekregen , mooi is da

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05 20:12

Sprite_tm

Semi-Chinees

Hmm. Dit is niet echt CM&E gerelateerd; voedingen horen in OH, mobo's in PMG. Omdat het probleem toch vooral bij het laatste lijkt te zitten schop ik 'm daarheen.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Topicstarter
OH? PMG>
Pagina: 1