SD kaart partitioneren in windows

Pagina: 1
Acties:
  • 1.770 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• remcohn
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-11 13:47
voor een toepassing moet ik een SD kaart partitioneren. het maakt niet uit als windows alleen bij de 1e partitie kan. ik weet dat het kan in linux, maar heb geen linux machine met SD-reader. en de windows partitiemanager (systeembeheer -> computerbeheer -> schijfbeheer) laat me geen partities wijzigen op een SDkaart.

ik gebruik WinXP pro.
weet iemand hier een oplossing voor?

• AK47
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05-2024
Zie je de SD-kaart ook niet bij My Computer als Removable Drive? (en dus dan ook kunt formateren)

• remcohn
formateren kan wel, maar het gaat om partitioneren.

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-12 11:18
en als je in cmd fdisk gebruikt zie je hem dan niet gewoon als extra harde schijf.

Das althans wat ik tot nog toe heb gedaan met mijn usb stickjes en mijn memorycardjes....

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Met schijfbeheer kun je gewoon partities aanmaken hoor.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• remcohn
nsa1984 schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 11:21:
en als je in cmd fdisk gebruikt zie je hem dan niet gewoon als extra harde schijf.

Das althans wat ik tot nog toe heb gedaan met mijn usb stickjes en mijn memorycardjes....
ik kan op mijn schijf nergens fdisk.* vinden
HerbyNL schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 11:24:
Met schijfbeheer kun je gewoon partities aanmaken hoor.
de optie 'partitie verwijderen' is grayout op die schijf. heb ook al geprobeert in mn bios (tis een asus T2P met ingebouwde cardreader) de reader als removable en HDD emulatie te zetten, maar dat maakt niks uit.
Ook al verschillende trials geprobeert van partitie edit programmas, maar geen van deze zetten het SD slot in hun lijstje...

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Ik dacht dat het makkelijk was op te lossen. Ben ff gaan snuffelen voor je. Ik denk dat de usb card reader niet direct genoeg control geven voor dit moederbord om het als een drive te zien om te partitioneren (hoe dat komt? dat weet ik niet). Een oplossing zou kunnen zijn om met een PCMCIA adapter te werken speciaal voor de sd .. als je een laptop hebt. Zie ook google: http://www.google.nl/sear...d+adapter+site%3Anl&meta=
Kost een paar centen maar dan heb je ook wat.
En dan nog een keer proberen met:
c:\windows\system32\mmc.exe compmgmt.msc

[ Voor 6% gewijzigd door henkleerssen op 10-08-2005 12:07 ]

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:24
Wat je ook kan proberen is partitioneren via de Windows Setup, hier kan ik oa mijn USB stick ook doen...
Pagina: 1