Ben bezig een systeem samen te stellen die onderdeel gaat uitmaken van een streaming media set.
Deze set wordt in een 19 inch rack geplaatst en daarom heen een flightcase zodat het geheel meegenomen kan worden op locatie. Overheersende werkzaamheden van dit systeem zal zijn het live encoderen van video (via firewire binnenkomend) , in twee bitrates (totaal 1mb/s) en dit doorsturen naar server, tergelijk het opslaan van de datafile.
Aandachtspunten:
Groet
Deze set wordt in een 19 inch rack geplaatst en daarom heen een flightcase zodat het geheel meegenomen kan worden op locatie. Overheersende werkzaamheden van dit systeem zal zijn het live encoderen van video (via firewire binnenkomend) , in twee bitrates (totaal 1mb/s) en dit doorsturen naar server, tergelijk het opslaan van de datafile.
Aandachtspunten:
- onderdelen moeten passen in een 1u of 2u unit
- zo min mogelijk bewegende delen , het is een mobiele set.
- zo krachtig mogelijk qua encoderings snelheid
- zo stil mogelijk (hoe minder warmteonwikkeling hoe beter
- kosten moeten in verhouding zijn met prestaties
- stabiel!
- goede netwerkpreformance
- firewire aansluiting, minimaal 2 (al dan wel niet met ene insteekkaartje)
- data opslag: alle streams worden live uitgezonden op internet, de datafile gaat naar een externe drive zodat deze direct losgekoppeld kan worden voor montage. De interne hd is alleen voor os en beperkte software.
- videokaart prestaties: enige eis is dat er een aansluiting op een tft mogelijk moet zijn. het systeem gaat niets anders doen dan encoderen.
- lcd schermpje met informatie over netwerktraffic en cpu / mem belasting
- kosten onder de 1500 euro
- Ik heb zitten denken aan een solid state hd voor het os en software. Is dit een reeele optie voor zn systeem? Als os wordt win xp pro geinstalleerd, dit gecombineerd met de extra software denk ik met 4 gb uit de voeten te kunnen.
- Het systeem zal een 32 bits systeem worden (wegens software ondersteuning), wat zal de basis worden voor het systeem. Ik kan in de verschillende reviews niet echt goed opmaken welke processor nu het krachtigst is met het encoderen van video. De keuze hierin zal bepalend zijn voor de rest van het systeem. Qua kosten denk ik beter af te zijn met een AMD variant wegens de kosten van het bijbehorende geheugen.
- Is het aanschaffen van een voorgebouwd systeem van bijv Dell een goede keuze? Deze rackmountables zijn toch vaak gericht op zwaar server werk.
Groet
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2005 22:34 . Reden: spelling ]