[Notebook] Bios problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:31

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Ik heb hier een laptop van mijn tante, waarvan het bios batterijtje is vervangen door een pc-winkel. Alles goed en wel, maar ik heb weer de oude problemen.

Als je de computer opstart krijg je de melding dat de datum en tijd niet kloppen en dat de bios instellingen terug naar default settings zijn gegaan.

Ik heb de laptop gister stukje open gemaakt, om bij de draadje te komen (heel handig ontwerp :X ) en netjes door gemeten, ik krijg gewoon 3.00 V.

Is er iets met de bios? Die vraag stel ik me eigen ook af, het betreft een Promedion 5600P laptop. Maar als je op internet zoekt onder deze naam krijg je niet veel. Ik vond op internet dat dit ook wordt verkocht onder het merk Clevo. daar vind ik wel bios en drivers, maar op internet (waar ik werd door gelinkt naar de site van clevo) stond dat iemand zijn Promedion 5600P laptop voorzien had van een 5600P Monte carlo bios, wat deze dus niet is, en enkel daarvan de monte carlo.

Heeft iemand een idee? Hoe ik dit probleem kan oplossen of een goede bios kan vinden zodat ik deze kan flashen? Werkt overingens met een phoenix bios.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:15

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Als je in de bios komt en je slaat de bios om ( dus zonder iets te wijzigen aan defaults ) geeft hij dan toch die foutmelding weer zodra je hem opnieuw opstart ?

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
ShadowBumble schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 09:33:
Als je in de bios komt en je slaat de bios om ( dus zonder iets te wijzigen aan defaults ) geeft hij dan toch die foutmelding weer zodra je hem opnieuw opstart ?
Jep, als je nix veranderd (heb zelfs ook de defaults settings geladen in de bios), wel de tijd veranderd maar maakt niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:15

ShadowBumble

Professioneel Prutser

dan is je bios waarschijnlijk niet meer writeable om de 1 of andere reden, dan kun je 2 dingen doen proberen via een tool je huidige bios te dumpen en opnieuw daarmee te flashen of contact opnemen met de leverancier voor de nieuwe bios.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
ShadowBumble schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 09:47:
dan is je bios waarschijnlijk niet meer writeable om de 1 of andere reden, dan kun je 2 dingen doen proberen via een tool je huidige bios te dumpen en opnieuw daarmee te flashen of contact opnemen met de leverancier voor de nieuwe bios.
Ik heb (ga daar ook niet mee flashen met een bios file die niet goed is voor die laptop) daar al bekeken dus ik denk dat het gewoon contact opnemen met de leverancier dus..