Toon posts:

Windows Resource Kit - Subinacl.exe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een tijdje geleden heb ik de windows resource kit op onze Windows 2000 servers geïnstalleerd met als doel met subinacl.exe permissies, eigenaars, registerwijzigingen, enz. te kunnen wijzigen.

Het programma werkt op al onze windows systemen, behalve op één server. Het programma wordt daar precies verhinderd om uit te voeren. Een simpele "subinacl.exe /help" is al niet meer mogelijk.

Het rare eraan is dat er op iedere machine dezelfde software is geïnstalleerd, alle met de laatste updates, allen serverpack 4. De security policies zijn gechecked, en overal blijken deze hetzelfde.

Mijn eerste idee was een security setting, maar na het uitvoeren van het programma onder de command prompt, dat als administrator was gestart, werd dit uitgesloten.

Ik werd zelfs zo paranoïde dat de firewallprotectie die op iedere server is geïnstalleerd misschien wel eens de oorzaak zou kunnen zijn. Uiteraard was het dit niet.

Ik ben een beetje uit ideeën wat het probleem wel eens zou kunnen zijn. Ik hoop dat iemand me kan helpen? Alvast bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door Koffie op 10-08-2005 19:21 . Reden: spam removed ]

• dhonline
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:37
Misschien dat deze nieuwe versie helpt :

http://www.microsoft.com/...6985e3927b&DisplayLang=en

Verwijderd

Topicstarter
Deze is momenteel geïnstalleerd.

[ Voor 84% gewijzigd door Koffie op 10-08-2005 19:21 . Reden: spam removed ]

Verwijderd

Houd eens op met overal je bedrijfsnaam onder te zetten. Wij houden niet van dat soort (sluik)reclame.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 09:15:
Het programma werkt op al onze windows systemen, behalve op één server. Het programma wordt daar precies verhinderd om uit te voeren. Een simpele "subinacl.exe /help" is al niet meer mogelijk.
Wat gebeurt er dan op het moment dat je die uitvoert?

Verwijderd

Topicstarter
Ronduit niets.

bijvoorbeeld :

E:\<dirke>>subinacl.exe /help
_

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-01 15:50
en geeft het application log meer info?

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

Topicstarter
neen, er staat niets in de logboeken daarover.

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-01 15:50
nog een idee: de virusscanner?

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

Topicstarter
Het is een pure webserver, er worden geen programma's op uitgevoerd, tenzij we het kennen. Er staat dus geen virusscanner op deze server.

Nog een noot :

In het taakbeheer staat het programma zolang ik het beëindig. Je kan hier ook bekijken hoeveel lees en schrijfbewerkingen worden uitgevoerd door het programma. Deze blijven hardnekkig op nul staan.

Verwijderd

Topicstarter
Voor de vraag valt:

ben nu een virusscan aant doen, voor ook dat te kunnen uitsluiten.

Verwijderd

Topicstarter
geen virussen

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je zelf de laatste reactie hebt geplaatst - bewerk je laatste bericht dan eventjes :)

Verder - het klinkt haast als een corrupte binary oid - heb je dat probleem ook als je subinacl vanaf een andre lokatie (eg: diskdrive, usb stick, whatever) uitvoert? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ben net op iets nieuw uitgekomen.

Programma's die niet worden uitgevoerd met cmd werken perfect;
programma's daarentegen die dit wel nodig hebben falen allen (geen inputbewerkingen / geen uitputbewerkingen / allen een geheugengebruik van 240 kb)

Ik begin het zoveel te langer zoveel te gekker te vinden...

btw : na anderhalve dag zoeken, je zou voor minder vanalles beginnen te denken...zelfs dingen die eigenlijk niet mogelijk zijn.

Update : ik zal erop letten 'elevator' ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2005 14:41 ]

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-01 21:14

WhiteDog

met zwarte hond

Hebben we hier ook gehad, kwam door een bepaalde hotfix (weet alleen niet meer welke).

Verwijderd

Topicstarter
Goed, dat is dan weer materiaal om op google op te zoeken :)

-> Na een uur zoeken.. nog steeds niets gevonden :?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2005 15:39 ]

Verwijderd

misschien cmd.exe even vervangen?
Pagina: 1