[XP]Resolutie verandering wordt niet opgeslagen

Pagina: 1
Acties:

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:53
Beste mede-tweakers,

Ik zit met een, volgens mij, exotisch probleem. Ik heb het forum al meerdere malen voor dit probleem rond gestruint, maar volgens mij is het niet eerder voor gekomen.

Het probleem (of uitdaging) is als volgt:

Bij een kennis van mij heb ik recentelijk een Windows XP systeem geformateerd en volledig opnieuw geïnstalleerd. Alle windows updates geinstalleerd, en ook alle nieuwste drivers. Elke keer als de pc opnieuw opstart, start hij in 800x600 op, ook als ik voor het opstarten de resolutie op 1024x768 heb gezet, welke de native resolutie van zijn 15" TFT is.

Ik heb ook de drivers van zijn TFT gedownload, maar ook dit mocht niet baten. Het enige wat helpt, is de pc laten slapen ipv uitzetten, maar dit is meer een omweg als een oplossing. Wat ook opmerkelijk is, is dat er in de lijst van resoluties ook een vreemde resolutie van 1536x768 staat... Die stond er anders nooit. Ik weet toch echt zeker dat ik de juiste drivers heb geïnstalleerd. Ook de drivers déinstalleren mocht niet baten.

De PC is een P4 2,4 GHz, met een Geforce 2 MX 200. De TFT is een Philips 15" TFT, waarvan ik het typenummer niet meer weet te herinneren. Als er hier iemand is die het probleem herkend, of mij tips kan geven waar ik nog meer naar kan kijken, hoor ik dat graag. Ik ben alleen niet elke dag bij deze kennis, dus hoe meer tips ik kan verzamelen als ik er heen ga, de beter!

Don't dream your life, live your dreams!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ligt waarschijnlijk aan de drivers van de geforce 2 denk ik.
probeer eens een ander versie, ik weet niet welke je er nu op hebt maar neem dan eens een oudere versie (of nieuwere ;) )
zou ook nog aan de agp driver kunnen liggen (wat ik minder waarschijnlijk acht
) maar deze zou je ook nog ff opnieuw kunnen installeren.
en anders zou je het moeten zoeken in een progje dat de resolutie vastzet.

[ Voor 38% gewijzigd door chucky666 op 10-08-2005 09:14 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• SilencerNL
Dat zijn inderdaad wel punten waar ik zou naar kunnen kijken. Ik heb volgens mij nog niet de chipset / AGP drivers geinstalleerd. Dit zou ik nog kunnen proberen. Ik heb nu de nieuwste detonator drivers geïnstalleerd, enig idee waar ik oudere versies van die drivers kan vinden?

Iemand nog andere tips die ik op de lijst van 'te proberen' kan zetten?

[edit]
Ik heb net een programma gevonden, ResChanger, deze kan de resolutie aanpassen met commandline commando's. Als de aangedragen oplossingen niet werken, kan ik altijd nog dit programma aanroepen na het opstarten. Het is iig een betere oplossing als de pc in slaapstand te zetten

[ Voor 31% gewijzigd door SilencerNL op 10-08-2005 11:16 ]

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• SilencerNL
:o

Ik download regelmatig de nieuwste drivers van NVidia, maar het is mij nog niet opgevallen dat je ook oudere versies kan downloaden. Nou ja, zo doende leert men :)