Toon posts:

Xitel Storm Platinum problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Xitel Storm Platinum met de nieuwste reference drivers van Aureal (Xitel maakt voor zover ik weet geen eigen drivers). Als ik daarna de A3D optie in het system\sound menu bij Quake 3 aanzet, krijg ik niet echt bepaald iets wat op 3d sound lijkt... Er komt geen ander geluid uit me achterste speakers ofzo, laat staan reflecties! Alles klinkt precies hetzelfde, alleen wat zachter. Terwijl alles bij Half-Life bijvoorbeeld perfect en indrukwekkend lekker werkt... Plz help

Verwijderd

Topicstarter
Heb het idee dat die nieuwste reference drivers niet geschikt zijn (bij midi-intellingen komt te staan dat ie meer dan 570 ofzo ipv 320 stemmen heeft wat niet klopt, 3d-geluid in q3 werkt dus niet, eax support werkt ook niet).. Welke drivers kan ik het beste voor deze kaart gebruiken, en waar kan ik ze downloaden, want ik kan bij aureal alleen de nieuwste krijgen.... Iemand suggesties??

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 14:17

The-Force

Mashup MasterKing

Hmzz..
Ik had ook een Xitel gekocht, omdat deze een wavetable connector heeft.
Wilde ik afgelopen donderdag inbouwen in m'n nieuwe bakkie (Abit KA7, Athlon 750) maar ging niet echt lekker. Maandag had ik hem nog niet aan de praat. Met de bijgeleverde drivers bleef de pc meteen hangen na het afspelen van een wave/mp3. Met de nieuwe drivers van aureal.com had ik na installatie goed geluid. Ook 3d (de demos) werkte prima.
Maar als ik me pc ging rebooten ging het weer mis. Naar het starten van Windows 98 SE kreeg ik meteen de melding: "It's now safe to turn off your computer". Heb alles gedaan en geprobeerd om dat beesie normaal werkend te krijgen. Niets heeft geholpen en ik heb hem gisteren teruggestuurd waar ik hem heb gekocht (www.narwal.nl). mocht hem omruilen tegen een SBLive. Hopen dat dat wel gaat werken. Alleen heeft de SBLive geen Wavetable connector. Maar goed, dat komt nog wel een keertje, dan maar eventjes geen XG midi.
De driver van de bijgeleverde cd en de nieuwe op internet werken dus niet echt lekker op de Xitel.
Kortom XITEL geeft een hoop problemen en werkt enorm veel frustraties op.
:(

https://www.youtube.com/@MashupMasterKing