2 Internetverbindingen 1 lokaal netwerk (Wired+Wireless)

Pagina: 1
Acties:
  • 501 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-05 04:08
Ik en mijn buurman hebben gewoon allebei onze eigen verbinding maar we pikken regelatig bestanden van elkaar. Nu leek het ons handig om gewoon een draadloos netwerk tussen ons open te gooien (1mB/s is al zat voor wat we willen doen).

Bij de een staat dan een Linksys 54G met speedboost en bij de ander een linksys USB 54G, maar als ik nu verbinding maak met het netwerk van mijn buurman dan ligt mijn eigen internet eruit.

Hoe voorkom ik dat ik zijn internet verbinding gebruik? Ik wil enkel en alleen toegang hebben tot zijn intern netwerk en hij tot de mijne (192.168.*.*)

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Graag iets meer info over de instellingen van je netwerk. Ipconfig hier posten van al je netwerkadapters bijvoorbeeld ??
Ik neem aan dat je twee netwerkkaarten in je computer hebt ??

[ Voor 50% gewijzigd door Pim. op 10-08-2005 08:31 ]

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:14

rally

Deyterra Consultancy

Als je twee netwerkkaarten hebt is het heel eenvoudig.

Vul alleen het IP Adres, Subnetmask in bij de NIC die naar je buurman gaat. Laat de Default Gateway dus weg.
Op de kaart waarover je internetverkeer gaat laat je alles zoals het was.

Problem Solved ! :)

http://www.deyterra.com

• TWeaKLeGeND
Ja dat is heel leuk allemaal, maar je moet wel lezen.

Het gaat om wireless! Als ik die aanzet dan trekt ie automatisch het internet uit de wireless router van mijn buurman ipv alleen het netwerk van de andere computers van mijn buurman. Hoe los ik DAT op?

Zijn hele netwerk zit op de 192.168.1.* range door de DHCP van zou router en ik krijg dan ook eenzelfde IP toegewezen.

Zal wel ff kijken of default gateway iets doet.

[ Voor 8% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 10-08-2005 12:51 ]

• orionpax
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Misschien op het netwerk van beide personen vaste IP's toewijzen aan de verschillende PC? Zo voorkome je dubbele IPs

Als je met 2 netwerken wil verbinden zul je dus twee netwerkkaarten moeten hebben.

[ Voor 31% gewijzigd door orionpax op 10-08-2005 13:40 . Reden: Onzin verwijderen. ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

tflegend schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 12:50:
Ja dat is heel leuk allemaal, maar je moet wel lezen.

Het gaat om wireless! Als ik die aanzet dan trekt ie automatisch het internet uit de wireless router van mijn buurman ipv alleen het netwerk van de andere computers van mijn buurman. Hoe los ik DAT op?

Zijn hele netwerk zit op de 192.168.1.* range door de DHCP van zou router en ik krijg dan ook eenzelfde IP toegewezen.

Zal wel ff kijken of default gateway iets doet.
De oplossing die rally geeft is ook voor draadloze zaken van toepassing - met twee WLAN NICs makkelijk te doen, met eentje is het logisch dat je maar aan een netwerk kunt verbinden...

Oslik blyat! Oslik!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Per netwerk heb je een adapter nodig en beiden geef je een statisch ip.
Bij de adapter van het wifi gebeuren geeft je geen default gateway aan en je geeft je eigen LAN adapter een default gateway naar je router toe of naar de gateway van de internet provider :?

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Pim. schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 13:36:
Per netwerk heb je een adapter nodig en beiden geef je een statisch ip.
Bij de adapter van het wifi gebeuren geeft je geen default gateway aan en je geeft je eigen LAN adapter een default gateway naar je router toe of naar de gateway van de internet provider :?
Precies.. dat is de oplossing zoals ik die (volgens mij) had voorgesteld. Ik had wel degelijk gelezen hoor ;) Een wireless card is namelijk OOK gewoon een netwerkkaart.

Voor de duidelijkheid:
Aangezien je verbindt met de router van je buurman hoeft je buurman niets te doen.
Jij configuereert je Wireless Card zodat hij verbinding maakt (dus encryptie etc er op). Vervolgens ga je naar de eigenschappen van die kaart en geef je hem een IP adres in de range van je buurman (LET OP... statische adres MOET buiten de DHCP range van je buurman liggen), waarbij je dus geen Default Gateway etc invult (eventueel kun je als Primary DNS server de router van je buurman invullen i.v.m. caching van computernamen).
Dan zou het moeten werken zoals wil.

• TWeaKLeGeND
Bedankt allen, het probleem zat em er dus in dat ie automatisch de gateway invulde, als ik deze wis zou het dus goed moeten komen... zal het zo proberen:-)

(wis of statisch)

ps. excuses nog aan rally

[ Voor 15% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 10-08-2005 14:00 ]

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Geen probleem hoor :) No offence taken.

• TWeaKLeGeND
Klopt het dat mijn buurman dan mijn IP als gateway kan intikken om dan via mij het net op te gaan? Zo nee wat moet ik dan veranderen bij mij om dit WEL toe te laten? Moet ik dan internet verbinding delen aanzetten bij wireless nic of mijn internet nic oid?

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
je moet eerst nog wel een verbinding delen, maar welke dat dan zou moeten worden.. dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen.
ik meen de verbinding waar internet op binnenkomt, kan iemand dat bevestigen?

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-05 00:24
jah de verbinding waarop jouw lokale internet binnen komt moet dan gedeeld worden naar de netwerk interface ten behoeve van het lokale netwerk.

Of dit ook goed gaat, met betrekking tot het lan netwerk behoude durf ik op dit moment niet te geranderen, ik dacht van wel.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Verwijderd

Is het niet mogelijk om bijvoorbeeld 2 routers(draadloos met elkaar te laten verbinden).
dan hoeft hij ook maar 1 netwerkkaart te gebruiken volgens mij. wel handig om iig prive' ip adressen te gebruiken anders kun je internet pagina's niet meer openen
Pagina: 1