ad-hoc probleem

Pagina: 1
Acties:

• silentkiller
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-12 10:26
Beste,
Ondertussen ben ik 5 uur bezig met het proberen tot stand de brengen van een ad-hoc verbinding tussen mijn laptop en mijn pc met wifi kaart. Het is de bedoeling dat de laptop verbinding maakt met mijn computer met wifi kaart. Deze computer is via een gewone lan kaart aangesloten op een router. Zo wil ik mijn laptop op het internet krijgen.
Dus: [laptop] => [wifi] => [vaste pc ] => [10/100 LAN kaart] => [router verbonden met het net]
Kheb dus http://www.microsoft.com/...ert/bowman_02april08.mspx gevolgd voor de HOST computer. De laptop vind dit ad-hoc ook tussen de netwerken, echter als ik verbinding maak krijg ik ofwel: geen ip adres toegewezen en mislukt de verbinding oftewel krijg ik een 163.x.x.x range toegewezen, wat dus wilt zeggen dat er wat mis is. Alle firewalls op beide pc's staan uit , daar ligt het dus al niet aan. Kben echt ten einde raad. Ook het geven van een vast ip adres heeft geen nut ...

Help mij aub, iemand ..
Alvast bedankt

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11 17:50
Ik heb het zelf altijd gedaan dmv. een Bridge.

Die kan je aanmaken (op de vast computer dus) bij eigenschappen van netwerk, dan de twee verbindingen te pakken, en vervolgens rechtermuisknop -> netwerkbrug maken.
Op die manier lijkt je laptop rechtstreeks met je netwerk verbonden te zijn.
Een opmerking. Je router met nu wel dmv. dhcp ip-adressen uitdelen, anders wil het natuurlijk niet.

ICS heb je trouwens niet nodig, dat is eigelijk voor een ander doeleinde.

ps. waarom koop je geen linksys wlan routertje. rond de 50e heb je er al een, de router zet je dan uit, plug het bestaande netwerk in de lan kant en klaar. Heb ik ook gedaan na een tijd kloten met ad-hoc. Het is niet veel duurder maar wel 10000x stabieler...

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

hoe laat jij je PC internet doorgeven aan je notebook dan? netwerkkaarten gebridged? of met MS ICS?
indien geen van beide: niet zo raar dat je geen geldig IP krijgt op je notebook.
daarnaast zal je PC (wanneer je alles werkend hebt) altijd aan moeten staan om je laptop te kunnen laten internetten.
is het geen beter plan om die PCI wifi kaart in je PC om te ruilen voor een Accesspoint die je met een crossed UTP kabeltje aan je router hangt?

edit: met stom boven mij. een wlan router of een accesspoint is net zo duur als een PCI WiFi kaart, en veel stabieler.
adhoc geeft heel snel brak signaal.

[ Voor 16% gewijzigd door McKaamos op 10-08-2005 01:29 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• silentkiller
heeeel erg bedankt, heb een bridge gezet, nog altijd een vast ip binnen het netwerk, zowel voor de laptop als voor de vaste pc. De verbinding is erg goed. Het kaartje koste dan ook wel 50 pleuro, dat mag dan dus ook wel voor dat geld.
Erg bedankt !

• silentkiller
j-a-s-p-e-r schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 01:26:
Ik heb het zelf altijd gedaan dmv. een Bridge.

Die kan je aanmaken (op de vast computer dus) bij eigenschappen van netwerk, dan de twee verbindingen te pakken, en vervolgens rechtermuisknop -> netwerkbrug maken.
Op die manier lijkt je laptop rechtstreeks met je netwerk verbonden te zijn.
Een opmerking. Je router met nu wel dmv. dhcp ip-adressen uitdelen, anders wil het natuurlijk niet.

ICS heb je trouwens niet nodig, dat is eigelijk voor een ander doeleinde.

ps. waarom koop je geen linksys wlan routertje. rond de 50e heb je er al een, de router zet je dan uit, plug het bestaande netwerk in de lan kant en klaar. Heb ik ook gedaan na een tijd kloten met ad-hoc. Het is niet veel duurder maar wel 10000x stabieler...
bij mij is het dus ook een heel gerommel, waar heb jij dat linksys dinkie gehaalt ? Kzie ze pas staan vanaf de 70 euro, kan je mij enige info verschaffen aub ? Alvast bedankt !

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

silentkiller schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 12:19:
[...]

bij mij is het dus ook een heel gerommel, waar heb jij dat linksys dinkie gehaalt ? Kzie ze pas staan vanaf de 70 euro, kan je mij enige info verschaffen aub ? Alvast bedankt !
een 11Mbittertje (802.11b): pricewatch: Linksys BEFW11S4 (4x 100Mbps, 11Mbps)
of een 54Mbitter (802.11g): pricewatch: Linksys WRT54GC (4x 100Mbps, 54Mbps)

uiteraard gevonden via de pricewatch... waar elke tweaker kijkt alvorens hardware aante schaffen :)

[ Voor 12% gewijzigd door McKaamos op 16-08-2005 13:07 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Pagina: 1