Toon posts:

[C++] Venster sluit af

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds vanmorgen de trotse eigenaar van het boek "Basiscursus C++", leuk boek enzo, maargoed..

Ik ben enkele jaren terug al ooit eens eerder begonnen aan C++, toen niet echt afgemaakt enzo, toen had ik hetzelfde probleem als dat ik nu heb.

Ze beginnen met een klein scriptje, waarin je 2 getallen intypt, en dan op enter moet drukken, en dat je dan een resultaat op je scherm ziet. Tot het moment dat ik op Enter moet drukken lukt alles, maar zodra ik op Enter druk, sluit het venster af. Heel lastig, aangezien er ik zo niks mee kan..

Maargoed, hier was dus een oplossing voor, iets van 2 regeltjes code meen ik (Hmm, nu gaat het meer als een scriptrequest klinken -_-), in het boek behandelen ze dit niet eigelijk, heb er al doorheen gebladerd enzo..

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:37

Koppensneller

winterrrrrr

Heb je system("PAUSE") als eens geprobeerd (in stdlib.h)?

Of anders kan getchar wel werken, maar dan moet je wel stdio.h includen:

C++:
1
2
3
4
5
#include <stdio.h>

{insert programma here}

getchar();

Of:

C++:
1
2
3
4
5
#include <stdlib.h>

{insert programma here}

system("PAUSE");

[ Voor 37% gewijzigd door Koppensneller op 10-08-2005 00:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, nooit gedacht dat het zo simpel zou zijn :o, 1 regeltje code.. Maargoed, dat stukje staat dus nergens in het boek :o Thnx ;)

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-05 10:06

curry684

left part of the evil twins

Heb je al in het boek gelezen hoe je een regel invoer opvraagt?

system("PAUSE") is trouwens hopeloos ranzig :X

En die getchar() methode is C-style input, werkt perfect maar minder netjes natuurlijk als je voor de rest met C++-style cin/cout aan het werken bent.

[ Voor 63% gewijzigd door curry684 op 10-08-2005 00:57 ]

Professionele website nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, getline() ;)

• curry684

curry684

cin.getline() om exact te zijn. Al eens geprobeerd wat dat voor effect zou hebben? ;)

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:37

Koppensneller

winterrrrrr

curry684 schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 00:56:
Heb je al in het boek gelezen hoe je een regel invoer opvraagt?

system("PAUSE") is trouwens hopeloos ranzig :X

En die getchar() methode is C-style input, werkt perfect maar minder netjes natuurlijk als je voor de rest met C++-style cin/cout aan het werken bent.
Mja, ik ken ook eigenlijk alleen C. Dus vandaar ;)

Verwijderd

Topicstarter
Zoals je kunt lezen was mijn probleem niet dat ik regelinvoer niet kon inlezen, het probleem was dat als ik het scriptje precies zo deed als in het boek stond, er niks gebeurde :p

• curry684

curry684

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 00:58:
Zoals je kunt lezen was mijn probleem niet dat ik regelinvoer niet kon inlezen, het probleem was dat als ik het scriptje precies zo deed als in het boek stond, er niks gebeurde :p
Je werkt vast met Visual C++ of een andere IDE. Op het moment dat je je invoer hebt gedaan, beeindig je je programma, en de computer sluit dan netjes het window af dat ie speciaal voor jouw proces heeft geopend. Als je vanuit de commandline het programma opstart zie je de eindoutput wel, of als je voor het beeindigen van het programma even expliciet op een "enter" van de user wacht.

Verwijderd

Topicstarter
Ahzo, toch wel liev dat dat programma afsluit wat hij voor mij heeft gestart ;) Nee, maar die uitleg is wel duidelijk, bedankt.. Werk vanuit DevC++, en niet vanaf comandline.. kan ik ook wel eens proberen! :)

• CyeZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09-2025

CyeZ

Vroem vroem!!!

Jawel, er gebeurde wel wat. Maar omdat je scriptje niet wachtte aan het einde werd je scherm al weer afgesloten voordat je er wat van kon zien.

[18:54] <Prammenhanger> |HunterPro|eet
[18:55] <Prammenhanger> lijkt best op
[18:55] <Prammenhanger> |HunterProFeet

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-05 21:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

En zullen we eens ophouden een C++ programma een scriptje te noemen? :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

curry684 schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 01:08:
Je werkt vast met Visual C++ of een andere IDE. Op het moment dat je je invoer hebt gedaan, beeindig je je programma, en de computer sluit dan netjes het window af dat ie speciaal voor jouw proces heeft geopend.
offtopic:
Als je een programma start vanuit Visual C++ dan zal het scherm niet automatisch gesloten worden, tenminste, in VS6 was dat niet zo.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• curry684

curry684

moto-moi schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 12:15:
[...]

offtopic:
Als je een programma start vanuit Visual C++ dan zal het scherm niet automatisch gesloten worden, tenminste, in VS6 was dat niet zo.
In mijn VS6 destijds nog wel, en in VS.NET ook nog? Staat me wel iets van bij dat het configurable is though.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ik heb een standaard installatie van VS6 gebruikt, dus dat staat dan standaard echt aan :)
Al heeft de topicstarter daar niets aan aangezien hij een andere ide gebruikt :+

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-05 21:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

overigens sluit VC++ 'm alleen automatisch in debugruns, als je "run without debugger" doet (ctrl-f5) dan sluit ie 'm niet automatisch.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• curry684

curry684

.oisyn schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 12:49:
overigens sluit VC++ 'm alleen automatisch in debugruns, als je "run without debugger" doet (ctrl-f5) dan sluit ie 'm niet automatisch.
Ah vandaar, ik ros altijd alleen op F5 idd ;)

Pagina: 1