Toon posts:

ADSL signaal onderbroken bij bellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb net 20 Mb aansluiting, werkt prima alleen ik heb gemerkt dat het signaal steeds wordt onderbrioken zodra ik de vaste telefoonlijn gebruik om te bellen of daarop gebeld wordt. LAmpje modem is dan rood. Resetten dmv voedingskabel eruit trekken (er zit geen on/off schakelaar op het multimediamodem! en er weer in helpt, en lampje wordt weer groen. Zodra het telefoongesprek beeindigd wordt gebeurt hetzelfde, ADSL signaal weer onderbroken.

HOE KAN DIT EN WAT MOET IK DOEN??? IS ZEER VERVELEND ALS JE RUSTIG BEZIG BENT EN JE WORDT GEBELD .

WIE HEPLT MIJ? Gr Wizztikt

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:16
Het eerste wat bij mij opkomt gaat over de splitter. Of hij is niet aangesloten of hij is stuk. Probeer een andere splitter te lenen om na te gaan of de splitter een rol speelt of niet.

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:43

lordsnow

I know nothing

Splitter controleren, en checken of je de juiste draadjes aangesloten hebt (als je de connectors zelf heb moeten krimpen).

• yeroen1979
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04-2025

yeroen1979

noh, ik ock!

Je hebt de splitter op de verkeerde plaats gemonteerd. Op dit moment zijn er voor de splitter een of meer telefoontoestellen aangesloten. Check dus de plaats van je splitter. Voor de splitter mogen GEEN toestellen worden aangesloten en de lijn mag voor de splitter ook niet verdeeld worden. Binnenkomende lijn -> splitter -> overige telefoontoestellen en faxen in het huis.

A-Open H-700b Epox 6RDA+, XP 3200+ Spire Whisperrock IV, 2x 1Gb ddr400 dual channel MSI Geforce FX5600XT, 3x NEC DVDRW (3540A,3550A, 4551A)1x 200GB Sata, 1x 250GB sata, 1x 120GB sata. Win XP prof.

• titan_pi8
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-02 23:51
Of:
binnenkkomende lijn ---> splitter1 --> telefoon1
|------>splitter2 -->telefoon2
...

(maar dan heb je uiteraard meer splitters nodig)

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:52
Lijkt mij idd een splitter probleem. Probeer de tips zoals die hierboven gegeven zijn.

En in hoofdletters typen is net SCHREEUWEN en dat wordt niet op prijs gesteld!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
Dit had ik ook met mijn ADSL. De splitter moest gewoon nog voor de binnenkomende andere lijnen.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Antwoord is al meerdere keren gegeven inderdaad. Het is heel simpel te testen:

- Trek 'phone' los uit je splitter.
- Bel jezelf even met een mobiel
- Welk toestel rinkeld er nog? Die zit verkeerd.
- Kan ook een alarmcentrale zijn of een nummermelder af een normaal modem in een PC. Elk telefonie apparaat dat aan je telefoonlijn hangt moet achter de splitter zijn aangesloten.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
dank voor alle reacties, ik zal naar de splitter kijken, ofschoon alles door een Versatel monteur is geinstalleerd! Je mag er toch vanuitgaan dat deze man dat goed heeft gedaan. Hij heeft mijn bestaande splitter (waarmee ik nimmer problemen had) vervangen door een versatel splitter die bij de 20 mb hardware hoort.

Ik zal geen hoofdletters meer gebruiken, dat hoort niet volgens de nettiquette. Shame on me.
Pagina: 1