[Koop] Tax refund bij Internet aankoop in Canada

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

• eduardtee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-01 12:18
Binnenkort ga ik op vakantie naar Canada. Omdat fotografie-apparatuur een stuk goedkoper in de VS, heb ik een bestelling gedaan bij Adorama (gebaseerd in de VS) en deze laten shippen naar familie in Toronto, Canada.

Op de meeste aankopen die je doet terwijl je in Canada (wel te verstaan de provincie Ontario) bent, betaal je tax (zgn. GST en PST taxes). Als bezoeker van Ontario is het mogelijk om deze tax terug te krijgen, op het moment dat je aan een aantal eisen voldoet (minimum bestedingsbedrag per bon, etc). Aan deze eisen zal ik wel voldoen.

Omdat mijn fotoapparatuur de grens van Canada overgaat via Amerika, verwacht ik dat ik ook hier GST en PST over moet gaan betalen. En nu ben ik best benieuwd of ik hier ook geen tax refund over kan terug krijgen, aangezien ik de taxes gewoon netjes heb betaald, ook al betreft het hier geen gewone winkelaankopen maar aankopen i.e. Internet-winkel die niet in het land is gestationeerd waar ik m'n refund vraag

Heeft iemand hier (en dan specifiek het terugvragen van tax bij het doen van Internet-aankopen i.e. ander land) ervaringen mee? Any help would be appreciated!

Overigens heb ik zelf heb ik al vrij veel uitzoekwerk verricht, maar heb nog niet het juist gevoel erbij. Voor meer info:
Informatie over het Visitor Tax Refund Program: http://www.cra-arc.gc.ca/...dents/visitors/tax-e.html
Het formulier dat hiervoor ingevuld dient te worden: http://www.cra-arc.gc.ca/E/pbg/gf/gst176/gst176-03e.pdf

(ook gepost in "Stufis Generalis")

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Gaat niet lukken denk ik. Wij moesten (als ik het goed heb, m'n vader heeft het toen geregeld) een bewijs halen dat we in Canada waren geweest en weer hadden verlaten, bij de "duty free"shop bij de grens.

Zie ook het stukje op het formulier over de manier waarop je vertrokken bent uit Canada, en de daarbij behorende bonnen :)

Edit: niet goed gelezen, je gaat dus zelf naar Canada.. Volgens mij moet je dan de bon meenemen, want daar komen stempels op (als ik het me goed herinner, tis al een jaar geleden :P )

[ Voor 25% gewijzigd door Gizz op 10-08-2005 02:30 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-01 09:17
heeft opzich vrij weinig met fotografie te maken maargoed. Zoals ik het weet moet een product waar je tax refund over vraagt gekocht worden in canada. Niet alleen dat het product moet aangeschaft worden in een winkel die ook tax refund toelaat (je ziet de stickers wel eens in amsterdam blauwe tax refund sticker, die heb je over de gehele wereld wel)

aangezien jij je product uit amerika haalt gaat de tax refund niet op. Dit is omdat je geen vat betaald aan canada. Als je je bestelling een beetje goed gedaan hebt betekent het wel dat je geen amerikaanse vat hebt betaalt (het product wordt geexporteerd en is dus niet onderhevig aan vat)

kortom 4 scenarios waarin het er in alle 3 de gevallen erop neer komt dat je geen tax refund kunt krijgen.

1. je hebt noch amerikaanse tax noch canadese tax betaald.
2. je product is aan de grens vastgehouden en je (familie) moet alsnog tax betalen, echter omdat je het niet in een winkel hebt gekocht waar ze aan tax refund doen krijg je de tax niet terug)
3. je hebt amerikaanse vat betaald. Een vrij grote onmogelijkheid om die tax nog terug te krijgen, aangezien het product al uit het land is.
4. je hebt dubbel pech en betaald en canadeze tax en amerikaanse tax.

die laatste twee mogelijkheden moeten eigenlijk een onmogelijkheid zijn als adorama een beetje zijn werk doet en ziet dat het geexporteerd wordt naar canada.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

(ook gepost in "Stufis Generalis")
Dat is dus niet de bedoeling. 1 topic is genoeg: deze gaat daarom dicht.

LinkedIn
Instagram

Dit topic is gesloten.