[HIS X850 XT PE] Fan niet harder in 3D

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Zoals mijn topic titel wel al vermeld, ik heb een Radeon x850 XT PE van HIS, nu is het probleem dat de kaart na 3-4 minuten ongeveer oververhit raakt. Dit komt doordat de fan niet harder gaat draaien.
Standaard draait hij op ongeveer 5%.

Met Ati-tool ben ik erachter gekomen dat hij richting de 90 graden gaat, dan freezed de pc en kan ik rebooten. De gan raait al die tijd op 5%. Met Ati tool kan je dan aangeven dat hij de kaart op max 70 graden moet houden.
Dit werkt ook niet. Als ik 3dmark of een spel start, dan blijft hij op 5% meteen na het afsluiten als ik weer in windows zit begint hij als een idioot te blazen. (dan lijkt ati-tool wel te werken, want dat doet hij standaard niet)

Zowel de ingebouwde als de ati-tool geven dus geen goed resultaat m.b.t de fan speed. Is hier wat aan te doen, gebruik ik de verkeerde driver? (catalyst 5.7)

Hiervoor had ik een Geforce 6800GT van MSI. Netjes de drivers verwijdert (ook met cleaner)

Can`t live without the mods

• siepeltjuh
  • Niet online
Met driver 5,8 en een verse windows xp installatie werkt het ook niet..

Iamand een suggestie?
Ik heb een MSI K8N Neo 4 moederbord, kan dat er nog wat mee te maken hebben?

• Vini
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-07 11:42
en speedfan, heb je het daar al mee eens bekeken?

BF2 stats

Verwijderd

En anders voor de zekerheid toch maar een herinstallatie om software en hardware problemen te schiften.

• siepeltjuh
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 07:56:
En anders voor de zekerheid toch maar een herinstallatie om software en hardware problemen te schiften.
Dat had ik dus al gedaan:
Met driver 5,8 en een verse windows xp installatie werkt het ook niet..
Verschillende drivers 5.6 5.7 5.8 geven deze problemen.

alleen ati-tool krijgt het nu voor mekaar, hoewel dat ook niet lekker gaat.

Met speedfan krijg ik het niet voormekaar om de fan te controllen / temp uit te lezen

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Misschien is de fan wel gewoon gaar ? even contact opnemen met de leverancier/HIS en dit melden. Uit de doos hoort zo'n kaart gewoon 100% te werken, als je echt zin hebt in zelf klooien dan kun je er een andere cooler opzetten (Zalman Vf700cu)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Hymanz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-02-2025
ja die heb ik ook (vette airco man) :o

• BoRRel82
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-11-2025

BoRRel82

Eat, sleep, game, repeat!

ik heb exact hetzelfde probleem ( gehad )

Ik kreeg namelijk een hardwarematige piep te horen ipv jouw reboot, maar ook een
hitte geval iig ( achteraf )

Ik kwam er ook doormiddel van ATI Tool achter en zag de temperatuur naar de 90 stijgen!!
hier komt de uitleg, en wedde dat hij dan weer goed koelt :P

Afbeeldingslocatie: http://img170.imageshack.us/img170/7075/atitool0an.th.jpg

ga naar settings...tab fan control...load default...de aangegeven pijltjes invullen of wijzigen...
daarna "save" onder Default...tabblad startup...2 dingen aanvinken invullen zoals op de
afbeelding... En Daar ga je!!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-04 12:13
Op de HIS kaarten zit een artic silencer 4 geloof ik. dus daar ga je dan geen Zalman VF700 op zetten. Met ATi Tool kun je idd proberen de fan anders in te stellen. Heeft bij mij ook een aantal probs verholpen.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Pagina: 1