upload account aanmaken met ioFTPd

Pagina: 1
Acties:

• I-1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-05-2016
Hoi,

wie weet hoe ik een account aan kan maken waarmee ik alleen kan uploaden met ioFTPd?

Ik heb van alles geprobeerd maar het lukt gewoon niet om met een gebruoiker te uploaden.

Ik heb de beschrijvingen doorgenomen ...maar ik kom er niet zo uit...

ik heb in mijn "ioFTPD.ini" file de volgende regel staan:
#------------------------------------------------------------------------------------------------------------
[VFS]
###
# Default attributes for files & directories
#
# Required Parameters: <filemode> <owner uid>:<owner gid>
#

Upload = /UPLOADS/* -look_upload *
#------------------------------------------------------------------------------------------------------------

deze regel "Upload = /UPLOADS/* -look_upload *" zou ervoor moeten zorgen dat ik met de gebruiker "look_upload" kan uploaden in de /UPLOADS/ folder.

maar het gaat niet :-(

doe ik iets fout of.......

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Staat er niets in je logfiles? Verder haal ik niet uit je verhaal of je de documentatie al eens hebt doorgenomen? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:30
ioftpd heeft zeer duidelijke informatie, probeer anders het forum van ioftpd. Ik ben er ook uitgekomen.

Edit: doe eens een chmod 777 vanuit je ftp client op die map?

[ Voor 25% gewijzigd door stfn345 op 10-08-2005 00:09 ]

Verwijderd

hoi,

ik had al wel de documentatie (beschrijving) doorgelezen
Het chmodden naar 777 werkt inderdaad ...nu kan ik oploaden met die gebruiker...

maar ik kan nu ook deleten met die gebruiker

is er een mogenlijkheid om te zorgen dat deze ioftpd gebruiker dus alleen read en upload rechten heeft?

dus NIET exectute en NIET delete.

Groetjes,