Toon posts:

3dmark2001 Score Onwijs verlaagd ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Mijn score van 3dmark2001 was ongeveer 1 jaar geleden boven 16000
nu is mijn score met de zelfde hardware boven 12000 ???

hoe kan dit ???
ik weet dat die de oude versie is van 3dmark maar ik weet dat hij boven 16000 punten uit kwam
en nu maar 12000 ??

kan iemand mij vertelen waarom dit is ??

bedankt
Stefan

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-03 15:54

Brainless-NL

lolkipo

Het komt meestal omdat je comp een rommeltje is geworden. Gooi eens een keer al je drivers eraf (mobo en vga) en installeer ze opnieuw.

Verwijderd

Of formateer;), scheelt ook weer in de snelheid..

Verwijderd

Running processen misschien die CPU power vreten? Spyware, firewall, virusscanner, ...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gisteren de drivers weg gehaald en opnieuw geinstallerd :9

helpt niet iig
en weer format lol...

dat heb ik al gedaan 1 week geleden B)
firewall aan of uit maakt niets uit zelfde score
en virus scanner het zelfde geval

...... nog andere ideeén ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 00:37:
ik heb gisteren de drivers weg gehaald en opnieuw geinstallerd :9

helpt niet iig
en weer format lol...

dat heb ik al gedaan 1 week geleden B)
firewall aan of uit maakt niets uit zelfde score
en virus scanner het zelfde geval

...... nog andere ideeén ?
Heb je AA en AF enzo aangezet?

Verwijderd

Wat zijn je systeemspecs dan?

Verwijderd

Topicstarter
AA ? EF ?

mijn specs :

P4 2.8ghz
2gb ddr400
radeon 9800xt 256ddr2
msi neo2 moederplaat
sb live 5.1

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-02 19:55

Dracul

Ooh yeah!

Welke drivers gebruik je voor je 9800XT? Vanaf Catalyst 5.6 zijn er geen optimalisaties meer voor 3DMark2001 en zie je lagere scores voor 3DMark2001. Het verschil wat jij hebt is echter wel heel erg groot maar je zou wat oudere drivers kunnen proberen om dit te testen.

Heb je trouwens niet zoals hierboven al eerder werd gevraagd AA en AF aan staan of per ongeluk aangezet?

AA= Anti-Aliasing
AF=Anisotropic Filtering

Als je meer wilt weten over deze twee technieken moet je eens even gaan surfen maar om het simpel te houden zorgen ze voor een betere beeldkwaliteit maar wel met een duidelijk waarneembaar verlies in performance. Hoe groot dat verlies is is afhankelijk van de videokaart die je hebt.

[ Voor 70% gewijzigd door Dracul op 10-08-2005 09:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dracul schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 08:57:
Welke drivers gebruik je voor je 9800XT? Vanaf Catalyst 5.6 zijn er geen optimalisaties meer voor 3DMark2001 en zie je lagere scores voor 3DMark2001. Het verschil wat jij hebt is echter wel heel erg groot maar je zou wat oudere drivers kunnen proberen om dit te testen.

Heb je trouwens niet zoals hierboven al eerder werd gevraagd AA en AF aan staan of per ongeluk aangezet?

AA= Anti-Aliasing
AF=Anisotropic Filtering

Als je meer wilt weten over deze twee technieken moet je eens even gaan surfen maar om het simpel te houden zorgen ze voor een betere beeldkwaliteit maar wel met een duidelijk waarneembaar verlies in performance. Hoe groot dat verlies is is afhankelijk van de videokaart die je hebt.
ik heb de laatste Catalyst 5.7 van www.ati.com

en AA en AF staan op Toepassingsgebonden
Structuurvoorkeur staat op Kwaliteit
niveau mipmap-detail staat ook op Kwaliteit

maar iig zijn de oude drivers beter ofzo ?

en wat is een normale score voor 3dmark 2003 ? 2005 ? met natuurlijk mijn specs

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2005 18:23 ]

• jorde
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-04 13:15
de oude drivers zijn niet beter, maar wel voor de kaart die jij hebt, de nieuwere is weer meer voor de x8x0 series ;)

Verwijderd

Topicstarter
hmm oke dus je wilt zeggen dat de drivers op de cd (videoplank cd)
beter zijn ? :P

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-02 19:55

Dracul

Ooh yeah!

Drivers op de meegeleverde cd zijn vaak nog niet optimaal geoptimaliseerd voor de desbetreffende videokaart. Daar gaat meestal wel een zes maanden tot 12 maanden overheen.

Test om te beginnen eens met Catalyst 4.11 of een nog iets oudere driver want 4.11 zit ook al ruim in het X800 tijdperk. Catalyst 4.11 is wel goed en bevat nog optimalisaties voor 3DMark2001.

De mindere prestaties van de nieuwste drivers in 3DMark2001 zeggen trouwens helemaal niets over de prestaties van die drivers in games(ook games uit het 3DMark2001 tijdperk) want die zijn onveranderd goed. Ik zou dus niet al teveel waarde hechten aan de scores in deze benchmark.

[ Voor 20% gewijzigd door Dracul op 13-08-2005 09:04 ]

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-07 20:39
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 18:19:
[...]

Structuurvoorkeur staat op Kwaliteit
niveau mipmap-detail staat ook op Kwaliteit
zet die maar eens op ''prestatie'' dan :|

Verwijderd

Houdt er wel rekening mee dat als je oude drivers gebruikt de prestatie in 3Dmark03 en 05 omlaag gaat. Ik heb dit zelf ervaren. Het scheelde bij mij 10%. (Catalyst 4.7 vs Catalyst 5.6)
Je moet de afweging maken wat belangrijker is. Je moet je afvragen wat er in die tijd gebeurd is met je computer (meer geheugen, nieuwe drivers, toch ergens een setting die niet goed staat)

PS: Staat Vsync niet aan!?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2005 09:49 ]

Pagina: 1