[php] Slechte HTML omzetten naar goede

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

• mor0n
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-03-2022
Hallo,

Ik ben ff bezig met een script om html code wat juist te formatten en gezien hier nogal aardig wat php-freaks zijn wil ik het toch even bij jullie voorleggen.

Het gaat erom dat het script de volgende html code (en later hele happen html-code) kan omzetten naar wat betere html:

slechte code:
<a href=link.htm target=_top title=dit is een link>klik hier</a>
<div class=testclass>html meuk = leuk</div>
[img]"plaatje.jpg"[/img]

mooie code:
<a href="link.htm" target="_top" title="dit is een link">klik hier</a>
    <div class="testclass">
         html meuk = leuk
    </div>
[img]"plaatje.jpg"[/img]

Heeft iemand een idee wat voor soort algoritme ik hiervoor kan gebruiken? of welke preg_replace/str_replace expressies?

Dit is geen scriptrequest, maar puur een op intresse gebaseerde vraag.

[ Voor 15% gewijzigd door mor0n op 09-08-2005 23:37 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Sorry? Nu mogen wij je probleem voor jou gaan oplossen? Wat had je zelf al in gedachten? Heb je al iets geprobeerd? Wat werkte daar niet aan? Lees P&W FAQ - De "quickstart" eens door en pas op basis daarvan je startpost aan, want zoals je vraag er nu staat gaat ie op slot omdat het een scriptrequest is. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

tidy bedoel je ?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-05 00:03
daar is HTML Tidy toch al voor?
edit:
dammit... spuit 11 :P

[ Voor 37% gewijzigd door Passenger op 09-08-2005 23:29 ]

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

En om het helemaal op een presenteerblaadje aan te bieden de link naar de php howto. http://www.coggeshall.org/oss/tidy/

:P

[ Voor 4% gewijzigd door Brakkie op 09-08-2005 23:37 ]

Systeem | Strava

• mor0n
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-03-2022
-NMe- schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 23:27:
Sorry? Nu mogen wij je probleem voor jou gaan oplossen? Wat had je zelf al in gedachten? Heb je al iets geprobeerd? Wat werkte daar niet aan? Lees P&W FAQ - De "quickstart" eens door en pas op basis daarvan je startpost aan, want zoals je vraag er nu staat gaat ie op slot omdat het een scriptrequest is. :)
Dit was zeker niet de bedoeling om als script request te plaatsen, het leek me gewoon leuk om dit met mede-users op te lossen. Wel een beetje aanvallerig altijd jullie. Zo'n rare post is het nou ook weer niet :p
Ow ja? En dat moest ik weten? :D Ja idd, nu je het zegt...schiet het mij weer te binnen.

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-04 09:11
deejayalwin schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 23:36:
[...]

Dit was zeker niet de bedoeling om als script request te plaatsen, het leek me gewoon leuk om dit met mede-users op te lossen. Wel een beetje aanvallerig altijd jullie. Zo'n rare post is het nou ook weer niet :p

[...]

Ow ja? En dat moest ik weten? :D Ja idd, nu je het zegt...schiet het mij weer te binnen.
Dat moest je niet weten maar ooit gehoord van Google?

Google zoeken naar "Clean up HTML code with php". Eerste hit is raak.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

deejayalwin schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 23:36:
Met mede-users oplossen? Nee hoor, je zegt zelf niets wat je al geprobeerd hebt, en daarom los je het niet met mede-users op, maar laat je het oplossen door mede-users. Dit is dus gewoon een scriptrequest, en daarom gaat het dicht.

Open gerust een nieuw topic als je wil, maar dan verwacht ik toch wel wat meer inzet van jouw kant. Het moet wel van twee kanten komen. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.