Draadloze problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.399 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03 09:13
Ik heb gezocht, maar niet gevonden.
Helpdesk gebeld, maar die weten het niet.....

Het probleem:

2 weken geleden een Linksys AP aangeschat (WAP54G), thuis aan routertje gehangen, geconfigureerd, kaartje in pc pluggen en internetten. No problemo.
Van de buurman komt de vraag of hij ook in het netwerk mag, natuurlijk!
Kaartje in pc buurman geplugd, geen ontvangst. Even met laptop testen, inderdaad ontvangst valt weg, te dikke muren of. Terug naar winkel, linksys versterkertje gekocht (WRE54G).
Naast AP zetten, config tooltje gebruiken, en werken maar. Bij buurman testen: signaal uitstekend 54 MB! SUPER!

Na een week echter wil ik mijn pc verplaatsen (net verhuisd, moet van tijdelijk naar definitieve plek), van slaapkamer 1 naar slaapkamer 2 (zit ongeveer 2 meter tussen). Maar helaas totaal geen ontvangst. Beetje kloten met antennes, niks helpt. Terug naar winkel, nog een verstertje (WRE54G) aangeschaft.
In netwerk hangen, in eerste instantie niet werken, na een tijdje kloten dan toch verbinding. Echter het pingen naar mijn gateway werkt niet, IP-adres van gateway krijgen werkt wel....raar.....
Helpdesk bellen, 2x WRE54G werkt niet. Verhaal uitleggen dat ik w'el een IP-adres krijg maar niet kan pingen, raar....hmz....dan moet het toch werken. Veel gekloot laten komen we er dan toch achter dat het niet werkt....
Oplossing: 2e Acces Point aanschaffen (WAP54G) en instellen als repeater, zo gezegd zo gedigidaan. Lijkt te werken alleen kom ik erachter dat de verbinding instabiel is.
Pingetje (-t) opstarten naar gateway en dan kom ik erachter dat van de 1000 pakketjes 250 stuks " kwijt raken" . Oplossing andere router.
Naar de winkel, geen Linksys router. Alternatief: Sitecom WL-143 zou allemaal moeten werken.
Kan ik dan het Linksys Acces Point als repeater instellen ? ja!

Thuis weer kloten.
Het netwerk met alleen de sitecom router en linksys netwerk kaart werkt. Echter natuurlijk met te weinig bereik (54 MB laag, 36 MB redelijk, 5,5 slecht.....iedere minuut geeft ie iets anders).
Dus aan de slag met het acces point. Nu gaat het fout......
Ik krijg hem met wat gekloot wel geinstalleerd, maar hij repeat het signaal van mijn router niet.
Ik geef hem het mac-adres van de router, maar er gebeurt weinig, als ik hem aanzet dan gaat mijn signaal ineens naar uitstekend, maar de internetverbinding valt weg. Dus volgens mij praat hij niet met de router. Duw ik er een stekker in (van router/switch naar AP) dan werkt het allemaal wel!

Wat doe ik fout, of is dit gewoon gedoemd te mislukken en ben ik (weer) genaaid?

• b..RAM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:07
Ff wat vraagjes, wat is ongeveer de afstand tussen je routertje en de pc van de buurman? Zit er gewapend beton tussen? Moet het signaal "schuin" door muren/plafonds?
Wat bij mij goed werkt voor een langere afstand is dit;
1) Zorg voor 2 WRT54G's (gekocht bij www.hardwareconcurrent.nl ong. 65 EUR)
2) Flash de Freeman firmware erop -> http://wrt54g.serwer.net/ (ik gebruik Alchemy final, Freeman is nieuwer en werkt ook)
3) Volg deze howto, link uit google cache:http://www.google.com/sea...+ap+&hl=nl&client=firefox
orginele link (slecht bereikbaar):http://forum.bsr-clan.de/ftopic694.html
PostPosted: 11 Feb 2005 03:11 Post subject: How to setup AP <---> Client with two wrt54g/s Reply with quote
I found this on linksysinfo.org and all credits goes to the poster of this guide. I don´t want to name names because James might exclude him if he has a subsciption. I modified it a weee bit for better understanding.

Brainslayers v21 firmware or alchemy-6.0.rc6a should work fine. Also if any of you experts out there has improvements to these settings PLEASE do contribute to improve it. Routing could be improved a little because I experience lost packets during pings. My wireless connection works fine though.

Assumptions:
1. ROUTER refers to a linksys wrt54g with stock/original firmware. Any other should work as well.
2. ROUTER internal ip = 192.168.1.1
3. ROUTER subnet mask = 255.255.255.0
4. ROUTER DNS Server 1 = aaa.bbb.ccc.ddd (replace by actual ip)
5. ROUTER DNS Server 2 = aaa.bbb.ccc.eee (replace by actual ip)
6. ROUTER has wireless enabled with SSID = SUBSTITUTE_YOUR_ROUTER_SSID
7. ROUTER as security enabled using 64 bit WEP encryption with key = SUBSTITUTE_YOUR_ROUTER_WEP_KEY
8. CLIENT refers to a linksys wrt54g with latest satori or alchemy firmware.
9. X > Y = Click on first level menu on the top labelled X and then click on submenu or tab labelled Y
10. A.B = Value of a field labelled B in the section labelled A on a page. Section names appear vertically on the left of the page with black background.

Preperation:
1. Validate or obtain the above information about the ROUTER. As long as you have access to it one way or another it shouldn't be an issue, e.g. on windows, you can run a ipconfig /all command in the command prompt to obtain the info above. Whatever the values, please use those values instead of the above.

2. Also figure out an ip address on the ROUTER that is outside the dynamic ip address assignment range. Most routers come pre-configured with dynamic ip assignments starting from *.*.*.100 or *.*.*.50 onwards. So a low ip like 192.168.1.2 should work in our scenario. This will be used to assign the ROUTER facing ip to the CLIENT later on.

3. These steps assume that you are starting with a clean slate. So if you have messed around with the settings, undo it by restoring the defaults. Any settings not outlined in the steps are to remain at the default values!

ROUTER setup step 1:
If you are not able to ping the ROUTER from a computer connected to the CLIENT, then you may have MAC address filtering enabled on the ROUTER and your security settings may be incorrect. For the former problem, make sure that you add the MAC address of the CLIENT as well as the MAC address of the computer connected to the CLIENT to the MAC filter list. In fact, the best thing to do right now is to temporarily turn off MAC address filtering.

Also, at this stage since the CLIENT and all devices/computers hooked up to it are on the 192.168.2.* subnet while your ROUTER is on the 192.168.1.* subnet, you will most likely not be able to ping the CLIENT or any computer connected to the CLIENT. In order to fix that, you need to setup a static route to the 192.168.2.* network so your ROUTER knows how to forward traffic to that network.
1. Connect to the ROUTER's admin app, 192.168.1.1 typically
2. Select Setup > Advanced Routing
3. Set Advanced Routing.Operating Mode = Gateway
4. Set Advanced Routing.Select Set Number = 1
5. Set Advanced Routing.Enter Route Name = BRIDGE (or any name you fancy)
6. Set Advanced Routing.Destination LAN IP = 192.168.2.0 (the last octet must be 0 and the third octet must be the same as your CLIENT's local IP's third octet)
7. Set Advanced Routing.Subnet Mask = 255.255.255.0
8. Set Advanced Routing.Default Gateway = 192.168.1.2 (same as your CLIENT's ROUTER facing IP, i.e. Client setup Step 3, #3 above)
9. Set Advanced Routing.Interface = LAN & WIRELESS
10. Click Save Settings button
11. Click on Show Routig Table button and it should look something like:

Destination LAN IP, Subnet Mask, Gateway, Interface
YOUR_EXT_IP, 255.255.255.255, 0.0.0.0, WAN (Internet)
192.168.2.0, 255.255.255.0, 192.168.1.2, LAN & Wireless
192.168.1.0, 255.255.255.0, 0.0.0.0, LAN & Wireless
0.0.0.0, 0.0.0.0, YOUR_EXT_IP, WAN (Internet)

CLIENT setup step 1:
1. Select Wireless > Basic Settings tab
2. Set Wireless Network.Wireless Mode = Client
3. Set Wireless Network.Wireless Network Mode = Mixed (or if all your cards and ROUTER support G, then set it to G-Only)
4. Set Wireless Network.Wireless Network Name (SSID) = SUBSTITUTE_YOUR_ROUTER_SSID
5. Click Save Setting button

CLIENT setup step 2:
The settings in this tab will vary depending on what security settings are configured on the ROUTER. Basically it is the same as you enter when connecting a laptop or any other wireless device with the ROUTER. I will use the example of WEP based encryption with a 64 bit hex key. If your ROUTER doesn't have any security settings, then this step can be skipped.
1. Select Wireless > Security tab
2. Set Wireless Security.Security Mode = WEP
3. Set Wireless Security.Default Transmit Key = 1 (or which ever your ROUTER is configured to use)
4. Set Wireless Security.WEP Encryption = 64 bits 10 hex digits
5. Set Wireless Security.Passphrase = Leave blank if you manually entered your key when setting up router otherwise enter the passphrase and click generate
6. Set Wireless Security.Key 1 = SUBSTITUTE_YOUR_ROUTER_WEP_KEY assuming you didnt enter a passphrase and hit generate in the previous step
7. Repeat #6 for the rest of the keys to set them to what ever was configured on the ROUTER.
8. Click Save Setting button

CLIENT setup step 3:
1. Select Setup > Basic Setup tab
2. Set Wireless Setup.Internet Connection Type = Static IP
3. Set Wireless Setup.Internet IP Address = 192.168.1.2 (or whatever ip address you identified in step 2 of preperation)
4. Set Wireless Setup.Subnet Mask = 255.255.255.0 (same as assumption #3)
5. Set Wireless Setup.Gateway = 192.168.1.1 (Same as assumption #2)
6. Set Wireless Setup.Static DNS 1 = 192.168.1.1 (Same as assumption #2)
7. Set Wireless Setup.Static DNS 2 = aaa.bbb.ccc.ddd (Same as assumption #4)
8. Set Wireless Setup.Static DNS 3 = aaa.bbb.ccc.eee (Same as assumption #5)
9. Set Wireless Setup.Router Name = BRIDGE (doesn't matter what you name it)
10. Set Wireless Setup.Host Name = BRIDGE (doesn't matter what you name it)
11. Set Wireless Setup.Domain Name = Blank (unless you have a reason to enter it)
12. Set Wireless Setup.MTU = Auto
13. Set Network Setup.Local IP Address = 192.168.2.2 (increment the 3rd octet of the Wireless Setup.Internet IP Address field by 1, e.g 192.168.1+1.2. So now 192.168.1.2 is your ROUTER facing IP and 192.168.2.2 is your CLIENT network facing IP.
14. Set Network Setup.Subnet Mask = 255.255.255.0 (Same as assumption #3)
15. Set Network Setup.Gateway = 192.168.2.2 (Same as #13 above)
16. Set Network Setup.Local DNS = 192.168.1.1 (Same as #6 above)
17. Set Network Setup.DHCP Server = Enabled (To let the CLIENT issue dynamic IPs to the devices hooked up to it)
18. Set Network Setup.Starting IP Address = 192.168.2.100 (You may have to click on Save Settings button before you see 192.168.2 written in this field. If you do, make sure you connect back to the CLIENT using the ip address is #13 above)
19. Set Network Setup.WINS = 0.0.0.0
20. Click on Save Settings button. Notice that after this configuration, your CLIENT bridge/router has a different IP address for administration. So if you are not automatically redirected to the new IP, you may have to connect to the administration web page by typing 192.168.2.2 yourself. Also note that at this stage, you may not be able to connect to the new IP unless you are using a computer hooked up to one of the LAN ports of the CLIENT itself. And you may need to temporarily setup your computer's TCP/IP config to use a static IP in the 192.168.2.* subnet.

CLIENT setup step 4:
These steps are temporary so that you don't run into any issues during setup. Once you have everything working, you can undo these settings one by one as long as your setup keeps working. Theoratically speaking, you shouldn't need to because your internal network is protected by the firewall of your ROUTER from the internet anyway. But if you are security conscious then you may want to undo these.
1. Select Security > Firewall
2. Set Firewall.Firewall Protection = Disabled
3. Set Firewall.Block Anonymous Internet Requests = unchecked
4. Click Save Settings button

At this point, you should be able to Click on Status > Wireless tab and see that you are connected to the ROUTER. You should also be able to hook up a device or computer to one of the four LAN ports of the CLIENT and notice that it obtains a dynamic IP like 192.168.2.100 or some number greater than 100. You should also be able to ping your ROUTER, i.e. ping 192.168.1.1. You should also be able to ping the internet, e.g. ping www.yahoo.com. If you are not successful, then retry after restarting the device/computer connected to the CLIENT. You may want to reboot the CLIENT and ROUTER as well.

Happy Surfing (nog niet helemaal ;))
http://forum.bsr-clan.de/ftopic694.html
4) Verhoog de signaal sterkte van beide WRT54G's in de firmware, moet je maar even kijken hoeveel mW voldoende is vooral niet gelijk op z'n hoogst zetten want dan blaas je 'm op ik zou beginnen bij ongeveer 60 mW :)
5) Zet ze zo neer:
routertje<----->WRT54G<- - - - - ->WRT54G<---->pc buurman
zo zou het moeten werken :), natuurlijk moet de afstand niet -te- groot zijn maar het zou kunnen werken.
Nog een tip met het klooien met antennes:
Als di/at de antenne is
Y
^
^
^ - - - - - - - - - - - - - - gaat het signaal <---zo<----> - - - - - - - - -
^
^
dus je moet de antennes rechtop zetten als de buurman op dezelfde hoogte zit, zit je buurman recht boven je de antennes (of allebei anders kan ook) op z'n kant leggen-->
[pc buurman :)]
|
> > > > >

Succes! :P

• smoken
Owk, even een snelle vraag: je hebt het nu over een router van Linksys, die heb ik dus niet.....ik heb een router van sitecom. Ik neem aan dat het dan een ander verhaal is?

De concrete vraag is eigelijk:
Kan een acces point van Linksys het signaal van de sitecom router versterken, verlengen, of hoe je het wilt noemen?

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-03 14:32

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Wie bracht jouw op het id om die Router te vervangen voor een sitecom ?
linksys zou goed moeten werken en vooral met de tips die hier boven staan.

• smoken
Knutsel_smurf schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 08:52:
Wie bracht jouw op het id om die Router te vervangen voor een sitecom ?
linksys zou goed moeten werken en vooral met de tips die hier boven staan.
smoken schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 23:13:Pingetje (-t) opstarten naar gateway en dan kom ik erachter dat van de 1000 pakketjes 250 stuks " kwijt raken" . Oplossing andere router.
Naar de winkel, geen Linksys router. Alternatief: Sitecom WL-143 zou allemaal moeten werken.
Kan ik dan het Linksys Acces Point als repeater instellen ? ja!
Genaaid dus denk ik?......linksys AP en Sitecom router spreken niet (goed) met elkaar?

• smoken
b..RAM schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 00:33:
Ff wat vraagjes, wat is ongeveer de afstand tussen je routertje en de pc van de buurman? Zit er gewapend beton tussen? Moet het signaal "schuin" door muren/plafonds?
Wat bij mij goed werkt voor een langere afstand is dit;
Buurman zijn woning zit vast aan de mijne, signaal moet inderdaad schuin door de muren en plafonds heen.
Je zegt dat ik 2x linksys router moet aanschaffen, ik wellicht mijn sitecom router (de wl143) nog wel omruilen voor zo'n linksys, maar het accespoint kan ik niet meer ruilen.
Linksys router en AP werkt dat ook?

• b..RAM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:07
smoken schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 08:44:
Owk, even een snelle vraag: je hebt het nu over een router van Linksys, die heb ik dus niet.....ik heb een router van sitecom. Ik neem aan dat het dan een ander verhaal is?

De concrete vraag is eigelijk:
Kan een acces point van Linksys het signaal van de sitecom router versterken, verlengen, of hoe je het wilt noemen?
Dat is idd een ander verhaal, welk verhaal dat is moet je zelf achter komen... :) die WRT54G is trouwens een router, wireless acces point, switch in 1 en met de freeman firmware kan je 'm ook in client-mode gebruiken en de signaal sterkte verhogen, bij de WRT54G die bij je buurman zou staan staat de router uit.
smoken schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 09:15:
[...]

[...]

Genaaid dus denk ik?......linksys AP en Sitecom router spreken niet (goed) met elkaar?
Het zou moeten kunnen werken :)
smoken schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 09:20:
[...]

Buurman zijn woning zit vast aan de mijne, signaal moet inderdaad schuin door de muren en plafonds heen.
Je zegt dat ik 2x linksys router moet aanschaffen, ik wellicht mijn sitecom router (de wl143) nog wel omruilen voor zo'n linksys, maar het accespoint kan ik niet meer ruilen.
Linksys router en AP werkt dat ook?
Als het signaal schuin door muren en plafonds moet wordt het signaal erg "afgeketst", je kan er voor zorgen (door het AP ergens anders te zetten, met een netwerkkabeltje bv) dat het signaal niet meer schuin door muren hoeft. :)

• smoken
owk....duidelijk.....
Het zou moeten werken maar dat doet het niet, dat is zonde.
Acces Point aansluiten met kabel zodat er niet schuin door de muren gegaan hoeft te worden zit er ook niet in. Mogelijkheid voor kabels is er niet, vandaar de keuze voor draadloos.

Terug naar de winkel gegaan, ze zorgen dat ik de WL-143 (sitecom) kan omruilen voor de WRT54G (Linksys), maar daarvoor moeten ze hem eerst binnen krijgen. Geduldig afwachten en dan maar hopen dat de AP dan wél als versterker werkt.......

TX voor de reply's, zodra er ontwikkelingen zijn laat ik het weten

Verwijderd

De enige "eventuele" oplossing die ik kan verzinnen zo, is idd ook alles linksys maken.

• smoken
Nou, na een weekje wachten nog geen nieuwe router......
Ik zou dus die WRT54G krijgen en dan zou alles opgelost moeten zijn, alleen die winkel waar ik alles gekocht heb krijgt dat ding maar niet binnen. Andere filialen hebben hem ook niet op voorraad, schiet niet op dus.

Maar de oplossing van hun kant is de LINKSYS WRT54GX
Op zich klinkt het allemaal goed, beter bereik en nog sneller ook!
Wel wat duurder maar het verschil delen we.

Maar......nu heb ik even wat research gedaan, en ik hoop dat er hier tweakers zijn die al ervaringen hebben met het apparaat.

Hoe zit het namelijk met mijn "oude" WMP54G netwerkkaart, kan ik die blijven gebruiken?
En zo ja, is hier het signaal dan ook beter op?

Hoe zie het met mijn WAP54G accespoint, kan deze het signaal repaten/bridgen? In de specs van de WRT54G staat "not able tot bridge or repeat" betekend dit dat deze hardware niet kan bridgen/repeaten of kan het signaal ván het kastje niet gebridget/repeated worden....?

En hoe staat de WRE54G in bovenvermeld verhaal......

Ik hoop dat iemand van jullie hier ervaringen mee heeft, ondertussen heb ik nu al 3x mijn spullen kunnen ruilen.....en ik hoop dat de 4e keer ook meteen de laatste keer is.......

Verwijderd

Ok, het volgende......

Die WAP54G zend max 30 Mw, de WRT54GX doet maximaal 50 mw, meer mag volgens mij niet eens volgens de nederlandse wet, omdat je dan te ver bereik hebt.
Die 50mw moet ruim voldoende zijn, op mijn werk redden we met 50wm zo`n 80 meter een perfect signaal.
Mijn advies nu is dus, haal die WRT54GX en ga hem zonder andere apparaten eens configureren.
Dan, zonder de repeater dus, proberen of je met je pc een goede verbinding hebt.
Ik verwacht niet anders, dus dan kan je je repeater er nog tussen zetten.
Deze repeater heeft officieel nog geen ondersteuning van Linksys om het signaal van de WRT54GX te repeaten, maar ik verwacht daar geen problemen mee, misschien een firmware update.
Als dat nog niet werkt, zou je eens andere firmware kunnen proberen, met de WRT54GX moet je zo`n 100mw theoretisch prima kunnen bereiken.

Feit is, je hebt $&*)@$) muren, bij 99% van de mensen is 1 simpel acces point genoeg om al hun gegevens over straat te gooien!!!

Ik hoop dat je er hiermee komt. Zo niet, je weet me te bereiken.

Enne, ow ja, test in het begin i.i.g eens zonder een enkele vorm van security. Dan hoeft er ook weer minder versleuteld te worden, misschien helpt dat ook een beetje.

• smoken
Owk da's duidelijke duidelijkheid!
Dat van die firmware en zo spreekt me wel aan, en als ik al die andere kastje (AP en WRE) niet meer nodig hebt lijkt me ook wel leuk!

Mocht het niet lukken dan weet jij mij wel te vinden :-)

[ Voor 3% gewijzigd door smoken op 17-08-2005 10:00 ]

Verwijderd

haha, idd, komt wel goed!

Verwijderd

Ow, ik heb nog iets gelezen over het gebruiken van een ander channel, dat zou storingen op andere apparaten moeten voorkomen.

• smoken
$%^#$%^@*

Als het goed is krijg ik vandaag die WRT54GX
Maareh.....LS WRT54GX icm Motorola Surfboard (@HOME) Geen verbinding moet ik me hier ook nog zorgen over gaan maken?
Of is hier al een goede/werkende oplossing voor?

Volgens mij haal ik uit 1 van de reply's dat je de IP gegevens van @home statisch moet maken ipv dynamisch..... Is er iemand die weet of dit voldoende is?

Anders heeft het (weer.....!) geen zin om met deze router te gaan klooien!

(Ik heb dus ook @home.....en ook zo'n Motorola ding.....)

[ Voor 9% gewijzigd door smoken op 18-08-2005 10:58 ]

Verwijderd

Het blijft ook aan de gang hè......

Ik zou in dit geval niet voor de WRT54GX gaan, dan heb je alleen nog maar weer een probleem extra.

• smoken
Snotverdomme.......ik probeer hem gewoon, als het niet werkt.....dan weer terug naar die winkel......
Gezeik......waneer wordt er eens een standaard verzonnen die ook standaard werkt?
Gewoon COMPATIBEL onderling, niet van dat geouwehoer!

• smoken
Gaaf man zo'n WRT54GX met 3x zoveel bereik!
Werkt geweldig......maar dan anders........

Owk, @home is geen enkel probleem, dat werkt zonder te kijken....dat valt dus weer mee.
Maar het bereik is voor geen meter groter! Ik heb nog steeds een lage verbinding op een MB'tje of 11, soms 18 maar meer wordt het niet.

En op de een of andere manier lukt het me niet om die WAP54G in te stellen als repeater!
Heeft iemand een idee hoe dit moet? HELP!!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-03 09:28
Ik denk dat deze 2 apparaten niet met elkaar kunnen communiceren, overleg eens met de (web)winkel of linksys support (ook erg goed!).

• smoken
Gisteren inderdaad al eens een mailtje naar Linsys verstuurd.
Eerder ook al contact gehad met die helpdesk en die doen goed werk!

Nu ook even snel gebeld, ook al zit ik niet bij de pc.
En ze mailen me nu een document hoe je de WAP54G insteld als repeater van het WRT54GX signaal. Zou geen probleem moeten zijn meld de meneer......dus ben benieuwd.

Als het werkt laat ik het wel weten, misschien hebben meer mensen wat aan de handleiding...

• wvkreg
Maar hoe kan het nou dat je geen bereik hebt? Heb je Alchemy in gebruik of Freeman? Boost die dbm eens naar 84 of dergelijk. Ik heb 45 meter, keukenapparaten, staal, en vier dikke betonnen muren tussen een WRT54GS en drie pc's en 2 laptops en bijna nooit problemen (echter wel fixed 11 Mbps)

[ Voor 7% gewijzigd door wvkreg op 19-08-2005 09:57 ]

• smoken
Euhm, volgens mij is er voor die WRT54GX nog geen thirdparty firmware of wel?
Tenmiste ik heb ernaar gezocht, maar ben het nog nergens tegengekomen.

En hoe het kan dat er geen bereik is, ikke snappie ook niet.
Gistren de router naast de PC gezet, toen gelukkig wél uitstekend bereik :-)
Daarna in de woonkamer bijna recht onder mijn pc, 54 MB laag of redelijk....raar he?

Dat instellen op 11 MB heb ik nog niet geprobeerd, dat is dus nog een tip?

• TimTie
  • Laatst online: 09-01 13:56
Wat je misschien eens kunt proberen is om met Netstumbler te kijken of er ander wireless netwerken zijn die storen.

Wat ook kan storen is z'n tv zender die wat beeld en geluid over zenden naar een andere tv.
Met Netstumbler pik je meer netwerken op dan met de client in WinXP.

Anders hang je er de versterker tussen WRE54G deze moet je niet met de auto configfunctie willen configureren want dat gaat niet goed. Met de CD configureren en zou zo moeten werken zonder problemen.

• wvkreg
smoken schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 10:03:
Euhm, volgens mij is er voor die WRT54GX nog geen thirdparty firmware of wel?
Tenmiste ik heb ernaar gezocht, maar ben het nog nergens tegengekomen.

En hoe het kan dat er geen bereik is, ikke snappie ook niet.
Gistren de router naast de PC gezet, toen gelukkig wél uitstekend bereik :-)
Daarna in de woonkamer bijna recht onder mijn pc, 54 MB laag of redelijk....raar he?

Dat instellen op 11 MB heb ik nog niet geprobeerd, dat is dus nog een tip?
Het fixed instellen is altijd handig. Qua troubleshooten is het uitzetten van Wep/Wpa ook slim.
Daarnaast Network Stumbler is een ideale tool om te kijken of je kanaal stoort of iets anders, post eens waarden SnR en dergelijke.Ga vooral ook zelf na wat een storende factor kan zijn, dit kun jij beter zien dan wij op dit digi-forum.

• smoken
Owk, ik ga vanvond eens verder met testen.
Probleem met WRE54G is dat er daar maar 1 van in het netwerk mag staan, en die moet bij de buurman komen.
De wap54g moet dus bij mijzelf als repeater ingesteld worden, maar daarvoor heb ik nu een handleiding van Linksys gekregen.....

Wordt vervolgt!

Verwijderd

Natuurlijk moet een apparaat wat je koopt goed werken. Ik had ooit zelf een PDA van Dell die absoluut problemen had met Wifi. Niemand die mij kon helpen en ook Dell weigerde mijn verhaal serieus te nemen. Gelukkig ging er iets anders defect aan de PDA en kreeg ik weer een andere.
Storende Magnetrons lijkt me eerder een probleem dan tv's. Maar goed die staan niet constant aan.
THINK Out of the box: Heb je er al aan gedacht simpel weg een gat in de muur te boren en een UTP kabeltje er door heen te jassen? Het blijft toch je buurman he! Let wel op of je provider dit goed vindt?

• smoken
Nou, het werkt allemaal niet!
Zoals in een eerder bericht vermeld zegt linksys dat ik de WAP54G kan instellen om het signaal te repeaten van de WRT54GX, een handleiding legt uit hoe dit moet. Werkt echter niet.
Een mailtje naar Linksysy wordt beantwoord met " het signaal van de WRT54GX kan niet gereapeted worden". Geweldig tegenstrijdigheid binnen 1 afdeling!

Het leggen van een UTP kabel naar de buurman is geen oplossing, want die komt dan uit in zijn garage en dan moet ie ook nog naar de slaapkamer. Door plafonds heenboren is geen optie, kom je niet doorheen. Loze leidingen liggen er niet dus dat houdt ook op!
Hetzelfde probleem heb ik, anders had ik de draadloze zooi wel teruggebracht en gewoon een UTP netwerkje gemaakt.

Maar een andere optie is misschien het upgraden van de WAP54G met Third party firmware. Firmware waarmee je de signaalsterkte kan boosten??
Heeft iemand een tip welke firmware het beste zou moet werken?

Als dat werkt dan gaat de WRT54G weer terug, en pak ik een routertje met kabel, de WAP doet dan de rest......

IS dit, volgens jullie, een optie?

(edit: ik heb hyperwap geprobeert, maar ik krijg de melding "cannot downgrade the firmware" )

[ Voor 5% gewijzigd door smoken op 25-08-2005 12:55 ]

• smoken
Bovenstaande oplossing werkt ook niet echt geweldig.....

Maareh zijn er router met beter bereik dan Linksys?
Ik bedoel, die wrt54gx zou het beste bereik moeten hebben, maar werkt een Belkin Pre-N bijvoorbeeld beter?
Of denken jullie dat het gewoon ophoud en dat het een typisch gevalletje van pech hebben is?

Ik hoop dat er iemand is die hier ervaring mee heeft, na dik 2 maanden heb ik het er eigelijk wel mee gehad als ik eerlijk ben.............

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21

franssie

Save the albatross

saneo heeft ook wel goed bereik (werkt bij mij prima) en je zou ook ipv allerlei boosters en repeaters misschien een goede antenne kunnen kopen...

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• smoken
franssie schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 10:27:
saneo heeft ook wel goed bereik (werkt bij mij prima) en je zou ook ipv allerlei boosters en repeaters misschien een goede antenne kunnen kopen...
Euh, leg uit?
Goede antenne? Voor op de pc? Op de router? Of een extra antenne?
Heb je hier voorbeelden van? Dit is namelijk een beetje nieuw voor mij......nog niet van gehoord, extra antenne

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21

franssie

Save the albatross

Met Lynksys heb ik weinig ervaring maar bij veel AP kan je de antenne vervangen door een duurdere en betere of je kan ook wat zelf maken. Eventueel moet je eens een gespecialiseerd bedrijf zoeken met google (of op die link klikken) en je probleem voorleggen.

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• smoken
Euhm, nog een vraagje.....ik kom er maar niet uit....terwijl het toch simpel zou moeten zijn.

Ik sluit mijn WAP54G (nu met mustdie firmware 2.07) met een UTP kabel aan op de WRT54GX.
Hij krijgt een IP aders, ik kan hem pingen en bereiken via mijn browser....so far so good!

Dan zet ik ik het signaal van de WRT54G op disabled (keuzemenu G-only/Mixed/Disabled).
In mijn draadlozenetwerk zie ik dan de WAP54G, networkStumbler ziet hem ook met een goed signaal (op 50 i.pv 22 gezet).
Maar als ik zeg verbinding met draadloos netwerk maken dan blijft ie hangen op "wachten op het netwerk"......

Iemand een ID hoe dit komt?
Wat ik wil proberen is of ik met een geboost signaal dezelfde verbding kan krijgen als die van de WRT54G. Als dat zo is kan de WRT terug (180 euro) en kunnen de buren weer met hun WRE vooruit!

• smoken
NOu en nog steeds geen resultaten.
Gisteren in een andere winkel en die Belkin Pre-N meegenomen.....weer testen.

Weet iemand of er third party firmware van te krijgen is?
OF werkt dat alleen bij Linksys zo?

Op zich lijkt het signaal iets beter te zijn van die belkin, maar ik gebruik nu nog de standaard WAP54G kaart......niet de pre-N van Belkin
Pagina: 1