[IE] Beperkt mijn internetgebruik

Pagina: 1
Acties:

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 11:11
De laatste tijd zit ik met een vaag probleem. Wat het precies is kan ik niet uitleggen maar ga het toch proberen.

Ik heb tijdelijk, doordat ik onlangs verhuisd ben, een draadloze internetverbinding (via de buren). Ik maak hier gebruik van via mijn Toshiba Satellite Pro 2100 onder Windows XP met SP2. Voor het surfen maak ik gebruik van Internet Explorer 6.0. Verder zijn er geen nieuwe updates beschikbaar dus heb ze er allemaal opstaan als het goed is.

Dan nu het vage probleem. sommige sites functioneren niet goed. Of ja, niet goed, niet helemaal goed. Op Tweakers.net gaat alles goed op het gedeelte 'Vraag&Aanbod' na. In het menu links zie ik geen laatste wijzigingen en als ik erop klik zie ik alle allemaal 'lege' Categorieën. Allleen de driehoekjes en het aantal items staat er.
Bij Fok.nl gaat er niet veel mis tot ik wil reageren. Als ik reageer blijft het hangen op de reaktie. Is nu al meerdere keren gebeurd dat ik dus een reaktie wil plaatsen en dus flink type voor een goed onderbouwde reaktie die vervolgens niet voor iedereen zichtbaar is aangezien ik die niet gepost krijg :|

Het vage is wel dat de rest, posten @ GoT, surfen op alle sites waar ik verder kom en weet ik wat meer gaat allemaal wel goed. Ik dacht, laat ik het eens de experts vragen hier :)

Dus... Wat is er mis? Welke settings moet ik nakijken of aanpassen, veranderen, verwijderen of weet ik wat :D

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Draai je toevallig Norton software? :) Klinkt alsof er gedeeltes van de pagina missen :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Witlof
Spider.007 schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 23:24:
Draai je toevallig Norton software? :) Klinkt alsof er gedeeltes van de pagina missen :)
OK, OK, had verder moeten kijken dan mijn neus lang is |:(

Vond het wel raar dat dan de rest wel werkt en net dat ene onderdeel niet :D

Nou ja, toch niet heel het verhaal voor niets getypt :+ Doe tenslotte mee met What Pulse :P

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Je probleem is toch opgelost nu? Dan heb je het verhaal sowieso al niet voor niets getikt ;) Maargoed; jij hebt in dit geval dus zelfs dubbele woordwaarde :P

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Witlof
Spider.007 schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 23:56:
Je probleem is toch opgelost nu? Dan heb je het verhaal sowieso al niet voor niets getikt ;) Maargoed; jij hebt in dit geval dus zelfs dubbele woordwaarde :P
Jep, probleem is opgelost gelukkig :P

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:02

crisp

Devver

Pixelated

Titelfix? "Norton beperkt mijn internetgebruik"? ;)
Wat dus inderdaad waar is; Norton werkt als een soort filtering proxy voor webpagina's; het haalt alles eruit wat ook maar enigszins kwalijk kan zijn (volgons Norton) wat nogal een hoop false-positives oplevert. Zeker in combinatie met de ingebouwde adblocker die bijvoorbeeld alle URL's die maar iets van 'ads' of 'banners' bevatten blokkeert.
Sommige javascripts worden ook dusdanig 'herschreven' door Norton dat ze helemaal niet meer werken, of zelfs errors opleveren.
Daarnaast kan de proxy geen HTML documenten aan die uncompressed >512KB zijn, dus die pagina's zijn sowieso al vernaggelt.

Overigens heb ik al een aantal maal dergelijke bugs gerapporteerd aan Symantec, maar zelfs jaren na dato zitten dezelfde bugs er nog in... :/

Intentionally left blank

Pagina: 1