[Excel 2003] Aantal items in een lijst tellen

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:51

sus

is druk :+

Topicstarter
Ik zit met een probleem waar ik geen antwoord op kan vinden hier in de search en op google.

Ik heb in excel een lijst met filmpjes die gedownload zijn en die gebruikt worden tijdens de lessen Techniek op het VMBO. Bovenaan deze lijst wil ik een cel hebben waarin ik het aantal totale filmpjes zie staan. Hoe moet ik dit aanpakken.

Ik heb 1 kolom met de namen van deze filmpjes. Ze zijn niet genummerd, want dat zijn de CD's ook niet. Ze worden op alfabetische volgorde gezet, dus nummering is ook niet nodig.

Is er een manier om het totale aantal namen te tellen en dit weer te geven in de cel bovenaan het werkblad? En dan het liefst zo, dat wanneer er een nieuwe naam wordt toegevoegd, het aantal meteen met 1 verhoogd wordt.

Graag jullie hulp, zoals gezegd kan ik het niet vinden...

Verwijderd

Misschien dat ze het in Officesuites en -software wel weten, daar hoort Excel namelijk thuis :)
Move SA->OFF

• sus

sus

Topicstarter
hmmm.. verkeerde forum aangeklikt dus. Sowly...

• nightowl
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-03-2009

nightowl

always too early to sleep

in de engelse versie los je dit op door de volgende formule:
=counta(begincel,eindcel). Als je de namen bijvoorbeeld in kolom A hebt staan vanaf A4 tm A... dan kies je als eindcel een cel die (ruim) onder je huidige lijst eindigt. Als je lijst nu bijvoorbeeld op A40 eindigt geef je als eindcel bijvoorbeeld A100 in. Dan kun je weer een tijd vooruit. Je formule wordt in dat laatste geval =counta(A4,A100). In de Nederlandse versie zal deze formule anders heten maar daarvoor heeft Excel ook een F1 knop. Zoek dan op "tellen niet lege cellen".

Overigens had je dit met een klein beetje zoekwerk zelf ook gemakkelijk kunnen vinden binnen Excel.

[ Voor 2% gewijzigd door nightowl op 09-08-2005 22:46 . Reden: typo ]

Ik pas in mijn jas. Mijn jas past in mijn tas. Dus ik pas in mijn tas.

• sus

sus

Topicstarter
Ben er toch echt al een avond mee bezig. Blijkbaar verkeerde zoektermen gebruikt. Ik ga ff kijken, tnx!

[edit]
Jep, dat was hem. Zoals gezegd, hier was ik met mijn zoek-argumenten niet op gekomen. Nouja, dan staat hij nu in ieder geval in de GoT-search :)

[ Voor 44% gewijzigd door sus op 09-08-2005 22:53 ]