IP-Spoofing / masken illegaal?

Pagina: 1
Acties:
  • 536 views sinds 30-01-2008

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:58
Is IP Spoofing / masken illegaal?
Ik wil het alleen dan even weten?

[ Voor 35% gewijzigd door Robin4 op 09-08-2005 22:25 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Alleen als het illegaal is wil je het weten? Dan zeg ik niets.

• Robin4
Ik mag toch wel weten of het illegaal is? 8)7

Verwijderd

IP spoofing/masking is an sich niet illegaal voor zover ik weet.

Het probleem is alleen dat het alleen nuttig is in situaties waarin je illegale dingen doet.

Zodra jij spoofing of masking gaat gebruiken om jezelf als ander voor te doen, kan het al illegaal zijn, afhankelijk van wat je wilt doen.

En ja, natuurlijk mag je weten of het legaal of illegaal is.. echter je vraag impliceert dat jij iets met spoofing/masking wilt doen wat illegaal is (naast gewoon irritant). Het kan dus best eens zijn dat mensen je daar niet graag bij helpen.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2005 22:33 ]

• Victor
  • Niet online
Coolmaster schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 22:30:
Ik mag toch wel weten of het illegaal is? 8)7
spoiler:
Je vraagt of het illegaal is of niet, en dat je het dan alleen wilt weten. Aangezien het niet illegaal is, wil je het dus niet weten.

Let goed op hoe je je vragen formuleert, want voor je het weet reageert er zo'n lolbroek als ik

;)

Illegaal is "spoofing" dus niet, maar als je het gebruikt voor ongein kan het dus wel onderdeel worden van iets dat wel strafbaar is.

• Robin4
In welke zin is het illegaal? En in welke zin niet?
En krijg je er problemen mee bij je provider?

[ Voor 32% gewijzigd door Robin4 op 09-08-2005 22:39 ]

Verwijderd

Misschien kun je beter gewoon vertellen wat je van plan bent, dan zeggen wij wel of het illegaal is of niet.

Gebaseerd op je vraagwijze: ja het is illegaal :P.

Goed voorbeelden waarin het niet illegaal is. Stel dat ik thuis 3 computers in een netwerk heb staan, en ik wil kijken of ik 1tje kan benaderen met een gespoofd adres op een andere machine. Dat is niet illegaal.

Stel dat ik het gebruik om te proberen mij aan te melden bij t.net als HlpDsK (niet dat dat kan met spoofing overigens) dan is het wel illegaal.

Problemen met je provider krijg je alleen als anderen er over klagen, of als het de werking van het netwerk van de provider verstoort.

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-02 21:17
Coolmaster schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 22:39:
ligt eraan.. Wat is je doel ?

als jij op je eigen netwerkje je IP nummer wil spoofen mag je dat doen tot je 80 bent :P

• Victor
  • Niet online
Coolmaster schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 22:39:
Spoofing op zich is niet illegaal. Je past simpelweg wat TCP/IP pakketten aan of gebruikt een proxy o.i.d. Er is in Nederland gelukkig nog geen wet die dit verbiedt. Ga jij spoofing echter gebruiken om anderen te hacken of DDoS'en, dan wordt het een ander verhaal. Dit is strafbaar en je kunt er dan ook bijvoorbeeld boetes of zelfs celstraffen voor krijgen.

Je provider zal er ook niet gelukkig mee zijn, en heeft waarschijnlijk ook een aantal middelen om te voorkomen dat jij spoofing technieken kunt toepassen. Lees de algemene voorwaarden van je provider er eens op na zou ik zeggen. :)

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03-2025
Trouwens ip spoofiing werkt toch allang niet meer op internet ?

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

• Victor
  • Niet online
Flyduck schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 22:44:
Even spammen: [rml][ HOWTO] Sniffing & Spoofing[/rml] B)

• Robin4
King_Louie schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 22:44:
[...]

Spoofing op zich is niet illegaal. Je past simpelweg wat TCP/IP pakketten aan of gebruikt een proxy o.i.d. Er is in Nederland gelukkig nog geen wet die dit verbiedt. Ga jij spoofing echter gebruiken om anderen te hacken of DDoS'en, dan wordt het een ander verhaal. Dit is strafbaar en je kunt er dan ook bijvoorbeeld boetes of zelfs celstraffen voor krijgen.

Je provider zal er ook niet gelukkig mee zijn, en heeft waarschijnlijk ook een aantal middelen om te voorkomen dat jij spoofing technieken kunt toepassen. Lees de algemene voorwaarden van je provider er eens op na zou ik zeggen. :)
Nee ik ga niemand hacken, of DDosen. DDossen is toch heel veel pakketjes sturen zodat die andere computer niet meer reageerd en dan de hacker in de computer probeerd te komen?

Ik vraag dit omdat ik nogal NOOB ben op dit gebied en sommige dingen weet ik niet wat het betekend.

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-02 14:28

we_are_borg

You will Comply

Coolmaster schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 22:25:
Is IP Spoofing / masken illegaal?
Ik wil het alleen dan even weten?
Het is legaal als je iets wilt testen, alleen als je het naar het internet toe doet is het illegaal aangezien je je eigen voordoet als een ander.

Dus intern gewoon legaal, extern kan je er vanuit gaan dat het illegaal

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• Victor
  • Niet online
Coolmaster schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 22:48:
[...]

Nee ik ga niemand hacken, of DDosen. DDossen is toch heel veel pakketjes sturen zodat die andere computer niet meer reageerd en dan de hacker in de computer probeerd te komen?

Ik vraag dit omdat ik nogal NOOB ben op dit gebied en sommige dingen weet ik niet wat het betekend.
Dan moet je vooral deze post nog eens lezen: King_Louie in "IP-Spoofing / masken illegaal?"
we_are_borg schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 22:48:
[...]

Het is legaal als je iets wilt testen, alleen als je het naar het internet toe doet is het illegaal aangezien je je eigen voordoet als een ander.

Dus intern gewoon legaal, extern kan je er vanuit gaan dat het illegaal
Dat is dus complete onzin. Ik mag me op internet voordoen als Hare Majesteit zelve, zolang ik er maar niet mee tegen iemand z'n gebruiksvoorwaarden inga of schade aanricht.

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:05
Flyduck schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 22:44:
Volgens mij hangt dat af van je provider. Is een kwestie van een instelling 'aanzetten' (die per RFC aan hoort te staan als ik me goed kan herinneren) in routers, maar er is iedergeval een tijd geweest dat bepaalde providers dit niet deden.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-02 11:54
Gezien je eerdere post over een forum waar je een ipban gekregen heb... Die ban heb je niets voor niks :).

Verwijderd

Ah.. dan weten we dus ook waarom hij wil spoofen.

Goed.. dan zal ik het hoge woord eruit gooien.. als jij spoofing wilt gebruiken om toch toegang te krijgen tot een forum waarvoor je gebanned bent, dan is dat illegaal.

Of er ook maar ene haan ooit naar zou kraaien, is een 2e.

Vergeet dat forum gewoon. Fora zat op internet.

• Flyduck
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 22:57:

Goed.. dan zal ik het hoge woord eruit gooien.. als jij spoofing wilt gebruiken om toch toegang te krijgen tot een forum waarvoor je gebanned bent, dan is dat illegaal.
Je kan spoofing helemaal niet gebruiken om toegang te krijgen tot een andere computer.

* Tenzij we het gebruik van een proxyserver rekenen onder spoofen :) *

[ Voor 9% gewijzigd door Flyduck op 09-08-2005 23:00 ]

• Victor
  • Niet online
Flyduck schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 22:59:
[...]

Je kan spoofing helemaal niet gebruiken om toegang te krijgen tot een andere computer.
Spoofing is een ruim begrip. Een vals identiteitsbewijs om op je veertiende een discotheek binnen te komen is ook al spoofen. Het kan in principe dus wel.

Ja, hé! Beetje gaan zitten editten! :P

[ Voor 6% gewijzigd door Victor op 09-08-2005 23:01 ]

• Robin4
Icey schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 22:53:
Gezien je eerdere post over een forum waar je een ipban gekregen heb... Die ban heb je niets voor niks :).
Hoe wil jij weten wat er vooraf is gebeurd? Ben je erbij geweest?
Ik ben onschuldig eraf gekickt, ookal geloof je dat niet.
En dat forum intresseerd me geen ene reet meer, echt niet.
Wil daar alleen de nieuws berichten kunnen lezen en ik ben te vreden. En kan ik dit niet op me eigen computer dan kan dat altijd bij me vriendin. Dus als jullie niet willen helpen, dan niet.
Er zijn altijd nog meer wegen naar rome. En ik zal de mijne ook vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door Robin4 op 09-08-2005 23:06 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

TCP kun je niet spoofen, dat scheelt al. Waarom niet? Omdat voor het opbouwen van een verbinding alleen al (de eerste stap, zeg maar) er al pakketjes naar jou toe moeten. En als jij je IP-adres vervalst hebt komen ze niet bij jou aan maar bij de echte eigenaar van het IP-adres en die reageert met 'Huh? Nooit gestuurd, RST!'

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Coolmaster schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 23:04:
Hoe wil jij weten wat er vooraf is gebeurd? Ben je erbij geweest?
Ik ben onschuldig eraf gekickt, ookal geloof je dat niet.
Het is niet relevant. Je bent eraf gekicked. Dat is wel relevant. Zou je dat willen omzeilen door te spoofen, dan ben je illegaal bezig.
En dat forum intresseerd me geen ene reet meer, echt niet.
Is niet waar, want:
Wil daar alleen de nieuws berichten kunnen lezen en ik ben te vreden.
Waarom zou je berichten willen lezen op een forum wat je geen ene reet interesseert?
En kan ik dit niet op me eigen computer dan kan dat altijd bij me vriendin.
Mooi dan hoef je niet te spoofen en kan dit draadje op slot..

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

King_Louie schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 22:51:
Dat is dus complete onzin. Ik mag me op internet voordoen als Hare Majesteit zelve, zolang ik er maar niet mee tegen iemand z'n gebruiksvoorwaarden inga of schade aanricht.
Nou noem je net 1 van de 0.001% van de nederlanders waar je dat niet mee MAG doen. Of er iemand naar kraait is een tweede.

Spoofen als in gebruik een proxy (die van je provider) kan geen kwaad.
Doen alsof het van een ander ip komt als het werklijk komt is alleen zinvol bij DDOS aannvallen, en dat is redleijk zinloos met 1 pc. (en werkt bij veel providers ook niet meer, met geod geconfigureerde routers.

Maquerading wordt ook wel eens voor NAT gebruikt, en dan maskeer je niet je externe ip adres: in dat geval zinloos dus.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Flyduck
Nou om het helemaalllll makkelijk te maken voor je ...

ga naar http://proxify.com

Type de site in die je wil bekijken en hoppa klaar...

Mazzels !

• Robin4
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 22:57:

Of er ook maar ene haan ooit naar zou kraaien, is een 2e.

Vergeet dat forum gewoon. Fora zat op internet.
Het gaat mij helemaal niet om dat forum, ik wil alleen de nieuws berichten kunnen lezen. De rest boeit me niet.

• Robin4
Flyduck schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 23:07:
Nou om het helemaalllll makkelijk te maken voor je ...

ga naar http://proxify.com

Type de site in die je wil bekijken en hoppa klaar...

Mazzels !
Dit wist ik niet. Tnx dude hier heb ik wat aan. :)

• Victor
  • Niet online
leuk_he schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 23:06:
[...]

Nou noem je net 1 van de 0.001% van de nederlanders waar je dat niet mee MAG doen. Of er iemand naar kraait is een tweede.
offtopic:
Nou moe :'(

Maar goed, TS heeft z'n antwoord en het gaat nu allemaal weer flink offtopic met discussies over wat de TS voor snode bedoelingen heeft met zijn hier vergaarde kennis. Als ik dan voor wannabe-mod aan't spelen ben: zullen we het maar bij de vraag of spoofing illegaal is of niet houden?

B)

• Robin4
Kan die reclame daar bovenaan ook nog weg?

Verwijderd

Eh? waar heb je het over?

Als je het hebt over het blocken van banners.. op t.net is dat iig. wel illegaal, en dat kan je een ban opleveren.

Sowieso is dat offtopic. Ik sluit me voor de rest bij King_Louie aan.. het antwoord op de vraag uit dit topic heb je al. Er valt dus niets meer te bepraten hier :)

• Flyduck
Coolmaster schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 23:15:
Kan die reclame daar bovenaan ook nog weg?
Ja maar dan moet je dokken...

Maar boeit het wat je hoeft toch alleen wat nieuwsberichten te lezen >:)

• Robin4
Het is al goed, bedankt voor de hulp :>

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
't Kan niet en werkt niet. Je kan hooguit een proxy gebruiken van je ISP om op die pagina/forum nog te komen.

Je kan ook gewoon de BAN op laten heffen (verzoeken), en hij zal d'r ook vast niet voorniets zijn....

Verder is je vorige topic gesloten omtrend deze kwestie:

BAN

Dus ook deze.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.