Toon posts:

Welke luidsprekers voor mijn receiver?

Pagina: 1
Acties:
  • 503 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een Pioneer VSX-915-S A/V-receiver te kopen (dus 7.1) en nog wat andere leuke dingen zoals een DVD-recorder en projector.

Nu was ik van plan om ineens degelijk (lees: duurzaam) materiaal te kopen, dus daarom geen merken zoals Phocus of andere Aldi/Lidl/Blokker/...-merken omdat ik graag zou hebben dat ze nog wel een groot aantal jaartjes meegaan.

Nu voor de luidsprekers zit het enigzins anders: vermits de locatie waar ik nu woon nog niet mijn "definitieve" thuis is, en ik dus nog niet echt een inschatting heb van hoe mijn opstelling er later uit gaat zien; had ik graag iets goedkopere luidsprekers aangeschaft momenteel, zodat ik dan later een duurdere/degelijkere set kan kopen met het gewenste design en gewenste eigenschappen.

De Pioneer Receiver geeft 7 x 100W en impedantie van 8 Ohm, maar deze kan je ook instellen op 6 Ohm.

De luidsprekers van Pioneer, Jamo, Yamaha, JB Lab, ... zijn nogal duur om van deze nu al een 7.1 set aan te schaffen dus zoek ik naar goedkopere varianten.

Wie kent er goede low-budget merken? (Setje mag wel rond de 200 euro kosten zonder de subwoofer ofzo)

Ik heb nog wel enkele luidsprekers staan maar ik vrees dat deze het niet gaan houden bij de nieuwe receiver of vergis ik mij?
-> 2 keer Philips 40W / 6 Ohm
-> 2 keer Akai 80W / 6 Ohm
-> 2 keer heel oude Philips 20W / 4 Ohm

Please let me now ;)

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:11

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Topicstarter
Ok, sorry dat het zo overkwam eigenlijk...

Maar eigenlijk was ik op zoek naar low-budget merken van luidspreken buiten de gekende merken om.

Ik ben al vaak gaan luisteren naar speciaalzaken maar daar hebben ze dan ook meestal enkel merken met speciale prijzen :'(

Dus als ik wat merken te weten kom, kan ik zelf op zoek naar dealers, prijzen en reviews...

Verwijderd

Allereerst zou ik zeggen heb je de reciever al werkend gehoord?

Nee, niet op 6 ohm zetten, ik zou deze op 8 laten omdat Pioneer versterkers het beter doen op 8 ohm, qua weergave, althans het is wat ik persoonlijk heb ervaren hiermee ;)

Ik zou geen speakers van Pioneer zelf er aan hangen, ik weet vanuit eigen ervaringen dat zowel in huis als in de auto Pioneer recievers niet moet koppelen met speakers van hun.

Als het goedkoop moet zijn kan je eens kijken naar een Sony setje, nee het is inderdaad niet te vergelijken met de echte speakers, maar het kan aardig meekomen.
De VS, Pascal, X series of E-line serie moet wel aardig zijn.
http://www.sonyproductinformatie.nl/

Als je in je definitieve stek zit dan kan je voor het echte werk gaan :)

Edit:

Je oude speakers zou ik inderdaad niet proberen, die kunnen het qua vermogen van de reciever niet aan denk ik en het zou zonde zijn als je de reciever beschadigt omdat je speakers te licht waren, tuurlijk hij zou best beveiligd zijn, maar dat dacht ik ook met mijn Marantz PM-40 (2 * 80W RMS), maar de Philips speakers die ik erop had waren te licht en bij een beetje hard draaien vloog de rechter eindtrap er toch uit, althans een transistor die er in de buurt zit, dus :w Marantz |:(

Overigens zou je ook kunnen kijken of je een oud Sony HTP setje kan kopen, moet je nog wel 2 speakers er los bij zetten omdat de HTP setjes meestal 5.1 zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2005 23:46 ]

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Die 6/8 ohm schakelaar is er zeer waarschijnlijk alleen om de weergegeven volumeschaal beter overeen te laten komen.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Verwijderd

Topicstarter
Ok, andere suggesties zijn nog steeds welkom, maar ik moet zeggen dat de Pascal-serie van Sony mij al wel redelijk aanstaat wat prijs en specs betreft...
Natuurlijk moet ik ze wel eens beluisterd hebben eerst. De Sony SA-VE356T (6.1) is al een aardig setje lijkt mij.

Ik denk dat ik dit weekend eens op zoek ga naar enkele speciaalzaken en eens tijd ga nemen om een heleboel luidsprekers te beluisteren.
Pagina: 1